Mostrando entradas con la etiqueta bizimodu osasuntsua. Mostrar todas las entradas
Mostrando entradas con la etiqueta bizimodu osasuntsua. Mostrar todas las entradas

lunes, 16 de diciembre de 2024

FRUTA BANATZEN

Ostiraleko gosari interkulturaletik fruta soberan geratu zitzaigun eta gaurko jolasorduan banatu dugu, ikasleek hamaiketako osasuntsu bat izan dezaten.

Nos sobró fruta del desayuno intercultural y la hemos repartido durante el recreo de hoy para que pudieran tener un hamaiketako saludable.





viernes, 13 de diciembre de 2024

AURTENGO GOSARI INTERKULTURALA

 Aurten ere gosari interkulturala, osasuntsua eta jasangarria ospatu dugu. Klase bakoitzean, ikasleak taldeka antolatu dira denon artean gosari orekatua ekartzeko eta, aldi berean beren herrialdeetako jaki tipikoak beren kideekin konpartitzeko. Benetan ondo pasatu dugu eta energia osoz hasi dugu eguna.


Este año también hemos celebrado el desayuno intercultural, saludable y sostenible. En cada clase los alumnos y alumnas se han organizado en grupos, para entre todos/as, traer un desayuno equilibrado. Al mismo tiempo han intentado traer comidas típicas de sus países para poder compartirlas con sus compañeros y compañeras. Lo hemos pasado muy bien y hemos empezado el día a tope de energía.










viernes, 8 de noviembre de 2024

SUKALDARITZA IKASTAROA (3)

Gure 4Cko sukaldari bikainek sukaldaritza kurtsoko hirugarren saioa izan dute gaur. Horaingo honetan, postre prestatzeko unea izan da eta azenario tarta prestatu dute. Hatzak miazkatzeko modukoa!

Nuestros/as fantásticos/as cocineros/as de 4ºC han tenido hoy la tercera sesión del curso de cocina. Esta vez era el momento de preparar el postero y han cocinado una tarta de zanahorias. ¡Para chuparse los dedos!









jueves, 7 de noviembre de 2024

AUZOKO DIAGNOSTIKOA

 DBHko 4. kurtsoko ikasleak murgilduta egon dira egunean zehar auzoko diagnostikoa egiten. Taldeetan banaturik eta auzoko plano bat hartuta, arkitektura-oztopoak, gune berdeak, kultura, osasun eta bilera guneak, osasun eta beste leku interesgarriak  aurkitu eta markatu dituzte pegatinen bidez. Azkenengoz, talde bakoitzak bere haurnasketak aurkeztu ditu eta ideia interesgarriak atera dira auzoko bizitza denontzat hobetzeko.


El alumnado de 4º de ESO han estado ocupados/as a lo largo del día realizando el diagnóstico de barrio. Divididos/as en grupos y con un plano del barrio, han localizado y marcado mediante pegatinas las barreras arquitectónicas, zonas verdes y culturales, lugares de reunión y otros puntos de interés. Por último, cada grupo ha presentado sus reflexiones y han surgido ideas interesantes para mejorar la vida en el barrio para todos/as.













viernes, 1 de noviembre de 2024

SUKALDARITZA IKASTAROA (2)

 Sukaldaritza ikastaroarekin jarraituz, 4Cko ikasleak berriro hurbildu dira Erriberako merkatura. Oraingo honetan, bigarren plater bat prestatzera. Burrito gozo eta osasuntsuak prestatu dituzte, haragi zuria eta barazkiak erabiliz. On egin!


Siguiendo con el cursillo de cocina, los/as alumnos/as de 4ºC se han acercado de nuevo al Mercado de la Ribera. En esta ocasión a preparar un segundo plato. Han preparado unos burritos muy ricos y saludables, usando carne blanca y verduras. ¡Buen provecho!









viernes, 25 de octubre de 2024

SUKALDARITZA IKASTAROA (1)

Elikadurak izugarrizko garrantzia du gure bizitzan, eta elikadura osasuntsu baten fundamentoak dira 4.Cko ikasleek  egiten ari diren proiektu baten oinarria. Klasean ikuspuntu desberdinetatik lan egin ari gara gai honi buruz: Bakoitzaren eguneroko elikadura aztertu dugu, ikasi dugu GMIa kalkulatzen, Historian zehar izan dire edertasun-estandar ezberdinei buruz irakurri dugu...
Proiektu honen barruan, dinamika oso polit batean parte hartzen ari gara ere. Elikadura osasuntsuari buruz modu praktikoan ikasten ari dira ikasleak, Bilboko Udaletxeko Osasun arloak antolatutako ekintza baten bidez. Hasteko, eskolan egon ziren hitz egiten elikadura osasuntsuari buruz. Eguneko zenbat kaloria jan behar dituzten, zer den eta zer ez den elikadura ohitura ona... Hurrengo egunean, Erriberako merkatura joan ziren sukaldaritzako lehenengo saioa egitera. Orduan, risotto gozo bat prestatu zuten lehenengo plater bezala.


La alimentación tiene una importancia capital en nuestra vida, y los fundamentos de una alimentación saludable son la base de un proyecto que están realizando los/as alumnos/as de 4ºC. Estamos trabajando este tema desde diferentes puntos de vista: Hemos analizando los hábitos de alimentación de cada uno/a, hemos aprendido a calcular el IMC, hemos leído sobre los diferentes estándares de belleza que ha habido a lo largo de la historia...
Dentro de este proyecto,  estamos participando en una dinámica muy bonita. Están aprendiendo sobre la alimentación saludable de una manera práctica por medio de una actividad organizada por el área de salud del Ayuntamiento de Bilbao. Para empezar, tuvieron una charla en el colegio sobre la alimentación saludable. Cuántas calorías deben comer al día, qué son y qué no son los buenos hábitos en la alimentación... Al siguiente día fueron al mercado de la Ribera para hacer la primera sesión sobre cocina. Ese día prepararon un rico risotto como primer plato.









jueves, 30 de mayo de 2024

ZERBEN PROIEKTUAREN BIGARREN TXANPA!

 Oraingoan 3Cko ikasleek quiche gozo-gozo bat kozinatu dute, eta baita ganoraz jan ere!


En esta ocasión los/as alumnos/as de 3C han cocinado una rica quiche. ¡Y también la han comido con ganas!




viernes, 3 de mayo de 2024

AREITZ SOROA

 Haur Hezkuntzako gaztetxoek egundoko eguna pasa zuten atzo Areitz Soroko gure lagunekin. Animaliekin jostatu, baratzak ikusi, ogia egin, sagar zukua prestatu eta edan... hori bai plan zoragarria!






lunes, 22 de abril de 2024

0 KILOMETROKO SUKALDARITZA

 Oso ikasketa berezia izan dute gaur gure DBHko 3C.ko ikasleek. Hainbeste maitasunez zaintzen duten ortutik zerba eder batzuk jaso zituzten, eta eskolako sukaldariaren laguntzaz ikasi dituzte barazki hau prestatzeko modu ezberdinak. Interesgarria eta gozoa!


Los/as alumnos/as de 3ºC de ESO han tenido hoy una lección muy especial. Habían recogido unas hermosas acelgas del huerto que tan bien cuidan, y con ayuda del cocinero del colegio han aprendido diferentes formas de cocinar esta verdura. ¡Interesante y sabroso!




jueves, 1 de febrero de 2024

LIMONADA PRESTATZEN

 Gure ortuaren eskuzabaltasuna aprobetxatuz, DBHko 3. Cko ikasleek zitrikoen bertuteei buruz ikasi dute. Limoiek C bitamina ugari dute eta gauza askorekin laguntzen digute: gure digestio-aparatua garbitzen dute, gure Pha orekatzen dute, zaurien orbaintze-prozesua azkartzen dute... hau guztia ikasi eta gero, limonada gozo-gozoa prestatu dute eta oso gustora edan ere!


Aprovechando la generosidad de nuestro huerto, los/as laumnos/as de 3ºC de ESO han aprendido sobre las cualidades de los cítricos. Los limones tienen mucha vitamina C y nos ayudan con muchas cosas: limpian nuestro sistema digestivo, equilibran nuestro Ph, aceleran la cicatricación de heridas... después de aprender todo esto, han preparado una rica limonada y se la han tomado tan a gusto.




viernes, 24 de noviembre de 2023

JOLASALDI OSASUNTSUA HASI DA

 4DCko ikasleek hasiera eman diote gaur kurtso honetako jolasaldi osasuntsu eta solidarioari Hiru gutiziako arroz gozo-gozoa prestatu dute eta ikasleek hamaiketako beroa eta energiaz betea jan ahal izan dute.


Los/as alumnos/as de 4DC han comenzado hoy con el recreo saludable y solidario de este curso. Han preparado un riquísimo arroz tres delicias y los/as demás alumnos/as han podido comer un hamaiketako calentito y lleno de energía.






sábado, 18 de noviembre de 2023

KALITATEA TOPERA

 Zer egun polita pasatu zuten atzo 2. DBHko ikasleek Kalitatea Topera programa barruan antolatutako irteeran! azken urteetan ezin izan dugu programa honetaz gozatu, eta poz handiz jaso genuen honen itzuleraren berri. Ikasleek negutegiak bisitatu zituzten eta txerrien hazkuntza ere aurrez-aurre ikusi ahal izan zuten. Kalitate goreneko produktuak ditugu gure Euskal Herrian!








viernes, 10 de noviembre de 2023

SUKALDARITZA ERRIBERAKO MERKATUAN

 DBHko 4Cko ikasleak Erriberako Merkatura joan dira gaur sukaldaritza tailertxo batera. Udaletxeak antolatu du ekintza hau, Ortzadar elkartearen bidez. Bertan, elikadura osasuntsu baterako gomendio interesgarriak eman dizkiete ikasleei eta izokin plater gozo bat prestatzen irakatsi diete. Egundoko esperientzia izan dute gure ikasleek sukaldean sartuta!

Nuestros/as alumnos/as de 4C de ESO han ido hoy a un taller de cocina en el Mercado de la Ribera. Esta actividad la ha organizado el ayuntamiento, a través de la asociación Ortzadar. Los/a alumnos/as han recibido unos consejos muy interesantes sobre alimentación saludable y les han enseñado a preparar un rico plato con salmón. ¡Los/as alumnos/as han tenido una experiencia estupenda entre fogones!