martes, 11 de octubre de 2016

FRUTA JOLASALDIAN

Aurten "Dieta Osasungarria" izeneko proiektu batekin hasiko gara. Lehenengo pausoa hurrengo ostiralean emango dugu: 4. DBHko ikasleak fruta saltzen hasiko dira jolasaldietan. Horrela, beren ikaskideak kontzietziatu ahal izango dituzte frutaren kontsumoaren ondorio onuragarriei buruz eta dirutxo bat aterako dute beren kurtso amaierako bidaia egiteko. Ateratzen duten diruaren 10% "ogitarteko solidarioa" proiekturako emango dute. Ea denok animatzen garen jolas-orduetan fruta jatera!

Vamos a comenzar este año con un proyecto al que vamos llamar "Dieta Saludable". Damos el primer paso este próximo viernes: los/as alumnos/as de 4º de ESO van a empezar a vender piezas de fruta durante los recreos. De este modo van a concienciar a sus compañeros/as de los beneficios que nos aporta el consumo de fruta en nuestra dieta y de paso van a sacar algo de dinero para su viaje de estudios. Un 10% de los beneficios que obtengan los van a donar al proyecto del "bocadillo solidario". ¡A ver si nos animamos todos/as a comer fruta en el hamaiketako!
















lunes, 10 de octubre de 2016

ZERBA ETA AZALOREA BIRLANDATU DITUGU

Teníamos la acelga y la coliflor plantadas en tiestos en el laboratorio para que creciesen un poco. Hoy hemos visto que tenían un tamaño majo (el tamaño aconsejado son 10 cm.) y las hemos replantado por fin en el huerto.


Zerba eta azalorea laborategian genituen landatuta potoetan, pixka bat haz zitezen. Gaur tamaina polita dutela ikusi dugu (gomendatutako tamaina 10 zentimetrokoa da) eta ortuan birlandatu ahal izan ditugu azkenik.
       

jueves, 6 de octubre de 2016

PAPERA BIRZIKLATZEN

Urtero bezala, eskolan paper birziklapena antolatu dugu kurtso honetarako. Ostiralero, DBHko 1. kurtsoko ikasleak txandaka klaseetako paperontziak batzeaz arduratuko dira. Birziklapenaren garrantziaz konturatuko dira eta eskolan lagundu ahal izango dute. Aste honetan ostegunean hasiko gara, ostirala jaia da eta!

Al igual que todos los años, hemos organizado para este curso el reciclaje del papel. Los alumnos de 1º de ESO se encargarán todos los viernes, por turnos, de recoger las papeleras de las clases. De este modo ayudan en el colegio y aprenden la importancia del reciclaje. Esta semana empezaremos con esta actividad el jueves, ya que el viernes es fiesta.

ERROMEROA ETA EREINOTZA ORTUAN LANDATU DITUGU


Atzo margotutako gurpilak lorontzi bezala erabiliz, DBHko 3. mailako ikasleek gaur laborategian birlandatutako erromeroa eta ereinotza landatu dute. Gero eta dotoreagoa dago gure ortu maitea!

Utilizando las ruedas que pintamos ayer como macetero, los alumnos de 3º de ESO han plantado el romero y el laurel que habíamos trasplantado en el laboratorio. ¡Nuestro huerto está cada vez más elegante!
                       ARGAZKIAK

miércoles, 5 de octubre de 2016

ORTUAN LAN EGITEN

Hemos acabado hoy de plantar los puerros. Después, hemos pintado las ruedas que vamos a usar como maceteros.

Gaur porruak landatzen bukatu dugu. Lorontzi bezala erabiliko ditugun gurpilak margotu ditugu geroago.



                                                                     ARGAZKIAK

martes, 4 de octubre de 2016

PORRUAK LANDATZEN



DBHko 2. kurtsoko ikasle batzuek ortuko lurrari konposta, zizare humusa eta koko zuntza gehitu diote. Hori egin eta gero, porruak landatzen hasi dira.


Algunos alumnos de 2ESO han añadido al suelo de la huerta compost, humus de lombriz y fibra de coco. Después, han empezado a plantar unos puerros.

lunes, 3 de octubre de 2016

ZERBA ETA AZALORE LANDAREAK

Nos han traído las plantas de acelga y coliflor. Como estaban pequeñitas, las hemos trasplantado a tiestos para que adquieran mayor tamaño y plantarlas luego en el huerto.

Gaur zerba eta azalore landareak ekarri dizkigute. Landareak oso txikiak zirenez, potoetara birlandatu ditugu handiago egin daitezen, geroago ortuan landatu ahal izateko.


viernes, 30 de septiembre de 2016

PAGASARRIRA IGOTZEN

Gaur Lehen Hezkuntzako 3, 4, 5 eta 6. mailako ikasleek Pagasarrira igo dira, inguruko landaretza eta animaliak ezagutu ahal izateko gorputz osasuna lantzen duten bitartean.

           










Hoy a la mañana los alumnos de 3, 4, 5, y 6º  de Educación Primaria han subido al Pagasarri, para poder conocer la flora y fauna del entorno en el que viven mientras hacen una actividad saludable.

jueves, 29 de septiembre de 2016

ORTUA APAINTZEN




Neumatiko zahar batzuk ipini ditugu ortuan lorontzi moduan erabiltzeko. Auzoko tailer batek oparitu dizkigu eta ikasleek margoztu eta landareak ipiniko dituzte.




Hemos puesto unos neumáticos en la huerta para usarlos como maceteros. Un taller del barrio nos ha regalado los neumáticos y los alumnos los pintarán y plantarán algunas flores.


ARGAZKIAK

miércoles, 28 de septiembre de 2016

ELIKADURA OSASUNTSUA



DBHko bigarren kurtsokoak proiektutxo batean murgilduta daude: Alegiazko mendirako txango bat prestatzen ari dira, eta asteburu baterako otorduak antolatu behar dituzte. Zer eduki behar dute kontutan? Ba janaria osasuntsua izatea, energia nahiko beharko dutela mendian ibiltzeko, erosketak egiterakoan salneurriak eta produktuen ontziratzea gehiegizkoa ez izatea, mendira eramango duten pisua... buruari eragin behar izango diote ganoraz!

Los alumnos de Segundo curso de ESO están metidos en un proyecto: Están preparando una hipotética salida al monte, y deben organizar las diferentes comidas para ese fin de semana. ¿Qué van a tener en cuenta a la hora de organizarse? Pues que la comida sea saludable, que necesitarán energía para andar por el monte, los precios al hacer la compra, que el envasado de los productos no sea excesivo, el peso que van a llevar en sus mochilas...¡Van a tener que pensar a base de bien!


martes, 27 de septiembre de 2016

ORTUA LANTZEN




DBHko ikasle batzuk ortuan ibili dira gaur goizean. Baratze-alorrak banatzen dituzten bideetan legarra botatzen ibili dira, ortuaren itxura hobetzeko.

Algunos alumnos de ESO han estado hoy a la mañana en la huerta. Han añadido mas grava en los caminos que delimitan los bancales, para mejorar la imagen de la huerta.



 










     
            ARGAZKIAK

lunes, 26 de septiembre de 2016

BIRLANDATZEN

Gaur laborategian erromero eta ereinotz aldaxka batzuk birlandatu ditugu, geroago ortuan landatzeko.

Hoy en laboratorio hemos trasplantado unos esquejes de romero y laurel, para poder plantarlos mas adelante en la huerta.










miércoles, 21 de septiembre de 2016

MUGIKORTASUN ASTE EUROPARRA


Mugikortasun aste europarra ospatu da gaur Irala auzoan.           Hoy se ha celebrado la semana Europea de movilidad en el barrio de Irala.
Ganadores:
  • Primer Premio en euskera Touria Moutei. Colegio Público Gallego Gorria
  • Primer premio en castellano Ainhoa Valencia. Colegio Amor Misericordioso  
  • Segundo premio Stephinie Edo Chioma Akachukiou Colegio Público Tomas Camacho
  • Segundo Premio Lorena Velázquez Serna Colegio Amor Misericordioso


                                             





                                     LORENA VELÁZQUEZ  






AINHOA VALENCIA  





             

martes, 20 de septiembre de 2016

ORTUA KONPONTZEN

Gaur goizean DBHko hainbat ikasle ortura jaitsi dira garbiketa lanak egitera, proiektu berriekin hasi ahal izateko.

Hoy a la mañana varios alumnos han bajado a la huerta para arreglarla y poder empezar con los nuevos proyectos.

lunes, 5 de septiembre de 2016

ONGI ETORRI KURTSO BERRIRA


Indarra hartu ondoren AMOR MISERICORDIOSO IKASTETXEAN zuen ideiak eta gogoen zain gaude gurekin batera eskola eta herri jasangarriago bat lortu ahal izateko.

 Ongi etorriarekin batera gure ikastetxean landuko dugun aurtengo gaia aurkezten dizuegu.
 "KLIMA ALDAKETAREN AURKA, GEURE OSASUNA ZAINDUZ" 

Udatik bueltan aurkitutako ortuaren argazkia!!

Después de haber cogido fuerzas de nuevo, en el AMOR MISERCORDIOSO estamos esperando vuestras ideas para construir un colegio y una ciudad más sostenibles.

Junto con la bienvenida, os presentamos el tema que vamos a trabajar a lo largo de este curso:
"LUCHAMOS CONTRA EL CAMBIO CLIMÁTICO, CUIDANDO NUESTRA SALUD".