miércoles, 10 de febrero de 2021

EA2030 TUTORETZA

 Tutoretza bat prestatu dugu gure ikasleentzat, EA2030ren izen eta helburu berriak aurkezteko eta azaltzeko. Tutoretza barruan eztabaida bat antolatu dugu, helburu ezberdinen artean lehenkotasunak antola ditzaten (azkenean helburu guztiak beharrezkoak direla argitu dugu). Eztabaida horretan hausnarketa oso interesgarriak egin dituzte eta nerabeek duten gizartearen ikuspuntua argiago ikusi ahal izan dugu irakasleok. Denok ikasi dugu zerbait!


Hemos preparado una tutoría para nuestros/as alumnos/as, para presentar y explicar el nuevo nombre y los objetivos de EA2030. Dentro de la tutoría hemos organizado un debate, para que organicen prioridades entre los diferentes objetivos (al final de la clase hemos aclarado que todos los objetivos son necesarios). Durante ese debate han realizado reflexiones muy interesantes, y los/as profesores/as hemos podido ver más claro el punto de visto de los/as adolescentes con respecto a la sociedad. ¡Todos/as hemos aprendido algo!








lunes, 8 de febrero de 2021

EGUZKI IZPITXOAK APROBETXATZEN

 Gaur egun konplikatua da edozein jarduera antolatzea. Murrizketa asko ditugu eta gainera eguraldiak ez du asko laguntzen. Horregatik, eguzkiak agertzea erabakitzen duenean, aprobetxatu behar dugu zertxobait egiteko. Gaur adibidez, azken boladan geldituta izan dugun ortua antolatzen eta txukuntzen egon dira DCko ikasle batzuk. Badugu limonada egiteko!


Hoy en día es complicado organizar cualquier actividad. Tenemos un montón de restricciones y además, el tiempo no ayuda demasiado. Es por eso que cuando el sol decide aparecer hay que aprovechar para hacer cosas. Hoy, por ejemplo, algunas alumnas de DC han estado organizando y arreglando el huerto, que lo tenemos un poco parado últimamente. ¡Ya tenemos para hacer limonada!








SOLIDARITATEA LANTZEN

 Gure eskolako jaia eta pastoraltzako aurtengo leloa aprobetxatuz, marrazketa lehiaketa egin dugu eskolan. "Inoiz ez da berandu solidario izateko" leloa gai bezala hartuta, gure ikasleek benetako artelanak egin dituzte.

Aprovechando la fiesta del colegio y el lema de pastoral de este año, hemos hecho en el colegio un concurso de dibujo. Tomando como tema el lema "nunca es tarde para ser solidario", nuestros/as alumnos/as han hecho auténticas obras de arte.







martes, 26 de enero de 2021

AGENDA 2030 TXOKO BERDEAN

Badaukagu Txoko Berdea prest ikasle eta irakasle guztiek Agenda 2030en  17 itemak ezagutu ditzaten. Gure eko ordezkariek lan polita egin dute item bakoitza marrazten eta sinboloa antolatzen. Txoko berdearen informazioa osatuko dugu prestatu dugun tutoretza batekin.

Ya tenemos preparado el Txoko Berdea para que los/as alumnos/as y profesores/as conozcan los 17 ítemes de Agenda 2030. Nuestras Eko representantes han hecho un bonito trabajo dibujando cada ítem y organizando los símbolos. Completaremos la información del Txoko Berdea con una tutoría que hemos preparado.






martes, 19 de enero de 2021

KARTELTXOAK ORTURAKO

 DCko ikasleek kartel berri dotoreak egin dituzte gure ortuko landare eta barazkiak ezagutarazteko. Lan honek prozesu luzea izan da eta Zientzia eta Teknologia arlotan egon dira gogor lan egiten. Emandako pausoak honako hauek dira:


Los/as alumnos/as de DC han creado unos nuevos carteles muy elegantes para dar a conocer las hortalizas y plantas del huerto. Ha sido un proceso largo y han trabajado duro en las clases de CIencias y de Tecnología. Estos son los pasos que han dado:

- CANVA programa erabiliz, kartelak diseinatu dituzte. Diseinua behin eginda, buelta eman behar izan diote gero erabili duten teknika egin ahal izateko.

- Utilizando el programa CANVA, han diseñado los carteles. Una vez hecho el diseño, han tenido que girarlo para poder hacer la técnica que han utilizado luego.



- Estrukturak tailerrean moztu dituzte, egur birziklatua erabiliz.

- Han cortado las estructuras en el taller, usando madera reciclada.



- Trasnfer teknika erabiliz, itsasi egin dute eta gero ura erabiliz papera kendu.

-Utilizando la técnica Ttransfer, han pegado los diseños y luego han quitado el papel con agua.


-Azkenengoz, bukatutako kartelak margotu eta bernizatu dituzte, euria eta haizearen eraginari eutsi ahal izateko.

-Por último, han pintado y barnizado los carteles, para que aguante el viento y la lluvia.



Kartelak ikusgai daude ortutxoan, pasatzen den jendeak jakin dezan zer nolako lan polita egiten dugun landare eta barazkiak haziz.



martes, 15 de diciembre de 2020

TXOKO BERDEA BERRIZTATZEN

 Gure artistak martxan jarri dira Txoko Berdeari itxura berri bat emateko. Momentuz, oso pinta ona du...

Nuestros/as artistas se han puesto en marcha para renovar el aspecto del Txoko Berdea. De momento tiene muy buena pinta...



jueves, 10 de diciembre de 2020

UDAZKENA HAUR HEZKUNTZAN

  Haur Hezkuntzako umetxoek modu dibertigarri batean ikasi dute udazkenari buruz. Zuhaitzetatik eroritako hostoak bildu eta berrerabili dituzte, benetako marrazki politak sortuz. Hemen duzue beren lanak erakusten dituen bideotxo bat!


Los/as niños/as de Infantil han aprendido sobre el otoño de un modo muy divertido. Han recogido las hojas caídas de los árboles y las han reutilizado, creando unos dibujos preciosos. ¡Aquí tenéis un bonito vídeo que os muestra sus trabajos!


KLIKATU HEMEN / HAZ CLICK AQUÍ




jueves, 26 de noviembre de 2020

VICTOR OROITZEN



Victor, Lehen Hezkuntzako 5. mailako gure ikaslea orain gutxi utzi gintuen. Bere klasekideek Victorren omenez zuhaitz bat landatzea erabaki dute. Ahabi hau gure ortutxoan egongo da, guri egunero Victor zein pertsona zoragarria zen gogorarazteko. Oso ekintza polita eta hunkigarria izan da.


Víctor, nuestro alumno de 5º de Primaria nos dejó hace poco. Sus compañeros/as de clase han decidido plantar un árbol en su memoria. Este arándano estará en nuestro huerto para recordarnos a diario qué persona tan maravillosa era Víctor.. Ha sido un gesto muy bonito y emotivo.








lunes, 16 de noviembre de 2020

UDAZKEN KOLOREAK

 Haur Hezkuntzako ikasleek, hain gaztetxo izanda, badute mundu oso bat ezagutzeko oraindik, naturaren lan zoragarriekin egunero txundituz. Gaurko klasean proposamen polita izan dute: Kaletik jasotako hostoak klasera ekarriz, eskulan benetan dotoreak egin dituzte. Beren imajinazioa martxan jarri eta naturak urtean zehar eskaintzen dizkigun kolore desberdinak ikasi ahal izan dituzte.


Los/as alumnos/as de Educación Infantil, siendo tan jóvenes, tienen todavía un mundo entero por descubrir, asombrándose a diario con el maravillosos trabajo de la naturaleza. En la clase de hoy han tenido una propuesta muy bonita: trayendo hojas de árbol que han recogido en la calle, han hecho unas manualidades de lo más elegantes. Han puesto su imaginación en marcha.








jueves, 5 de noviembre de 2020

EREITEN ETA LANDATZEN

 Ortua pixkanaka txukun geratzen ari da, eta bada zerbait landatzeko garaia. Gaur 4 DCko ikasleek tipulak eta berakatzak erein ditutzte eta azaloreak, zerba berde eta gorriak eta urazak landatu dituzte. Uztaren zain egongo gara ezinegonez!!!

El huerto poco a poco va quedando arreglado, y ya va siendo hora de plantar algo. Hoy los/as alumnos/as de 4 DC han sembrado cebollas y ajos y han plantado coliflor, acelgas rojas y verdes y lechugas. ¡¡¡Esperamos impacientes el momento de la cosecha!!!







viernes, 30 de octubre de 2020

1. DBHKOEN IBILALDITXOA

 DBHko 1. mailako ikasleek aukera izan dute aste honetan eskolatik irtetzeko eta naturatik pixka bat hurbilago egoteko. Osasun protokoloak direla eta, irteera bi egunetan egin behar izan dute, 27an eta 30ean. Baina eguraldia oso atsegina izan da bi egunetan eta txangoak zoragarriak izan dira.

Bolintxurako bidea hartu dute eta, kirola egiteaz aparte ikusi ahal izan dute gure gizarteak zer nolako eragina duen naturarengan. Han egiten ari diren obren ondoriak nabarmenak dira eta ikasleek ikusi dute natura zaintzen ez dugunean zer nolako zauriak eragiten dizkiogun. Salba dezagun Bolintxu!




Los/as alumnos/as de 1º de ESO han tenido la oportunidad esta semana de salir del colegio y de estar un poco más cerca de la naturaleza. A causa de los protocolos sanitarios, la excursión la han tenido que hacer en dos días, el 27 y el 30. Pero el tiempo ha sido muy agradable los dos días y las salidas han sido fantásticas.

Han tomado el camino hacia Bolintxu y, aparte de hacer deporte han podido ver el impacto de nuestra sociedad en la naturaleza. Las consecuencias de las obras que se están haciendo allí son evidentes y los/as alumnos/as han visto las heridas que causamos en la naturaleza cuando no la cuidamos. ¡Salvemos Bolintxu!




ARGAZKIAK / FOTOS






ASTEROKO GARBIKETA ORTUAN

 Ortua prestatzen jarraitzen dugu pixkanaka. Lehenengo fasean, garbiketan, lan handia dugu  uda eta gero. Egun eguzkitsuak aprobetxatu behar ditugu geletatik ateratzeko eta aire freskoaz gozatzeko, nahiz eta musukoa jarrita ibili behar!


Seguimos preparando el huerto poco a poco. En la primera fase, la limpieza, tenemos un gran trabajo después del verano. ¡Tenemos que aprovechar los días soleados para salir de las clases y disfrutar del aire fresco, aunque sea con las mascarillas puestas!





viernes, 23 de octubre de 2020

ORTUTXOA MARTXAN JARRI BEHAR!

 Gauza denetarako izaten ari da urte konplikatua, eta gure antolakuntza motel doa. Baina pixkanaka lortzen ari gara gauzak aurrerantz eramatea. Gaur hasi gara ortuaren antolaketarekin, eta espero dugu berehala martxan jartzea eta gure ortu eskuzabalak bere uztak eskaintzen hastea.


Está siendo un año complicado para todo, y nuestra organización va a paso lento. Pero poco a poco estamos consiguiendo sacar las cosas adelante. Hoy hemos empezado con la organización del huerto y esperamos ponerlo en marcha enseguida y que con su generosidad nos empiece a ofrecer sus frutos.






miércoles, 21 de octubre de 2020

IRTEERA GEOLOGIKOA

 DBHko 4. mailako zientzietako ikasleak gaur Sopelara irten dira txango geologiko batean. Uribe-Kostako geologia in situ ezagutu dute eta uraren kalitatea aztertu dute.


Los/as alumnos/as de ciencias de 4º curso de ESO han hecho una excursión geológica a Sopelana hoy. Han conocido la geología de Uribe-Kosta in situ y han analizado la calidad del agua.





viernes, 16 de octubre de 2020

AGENDA 2030 AURRERA DOA!

  Kostatu zaigu, baina badirudi kurtso honetan ere gure taldea martxan jartzen ari dela! Aurten aldaketa garrantzitsuak ditugu: ez bakarrik egoera berria dela eta moldaketa handiak egin beharko ditugula, baizik eta kurtso honetatik aurrera Agenda 21 proiektua, izenez aldatuko dela. Hemendik aurrera AGENDA 2030 izenaz ezagutuko dugu. Hemen duzue ere logo berria, hemendik aurrera gure eskolan sarritan ikusiko duzuena.

Aurrera goaz!!! Animo, kurtso polita izango dugu eta!!!

Nos ha costado, pero parece que nuestro grupo ya se está poniendo en marcha para este curso. Este año tenemos cambios importantes: No solo es que vamos a tener que hacer grandes cambios para adaptarnos a la nueva situación, sino que a partir de este curso el proyecto Agenda 21 pasará a llamarse AGENDA 2030. Aquí tenéis también el logo nuevo, que encontraréis a partir de ahora muy a menudo por todo el colegio.

¡¡¡Vamos adelante!!! ¡¡¡Ánimo, que vamos a tener un curso fantástico!!!