jueves, 4 de marzo de 2021

KALITATEA TOPERA

 Aurten ere gure 2. DBHko ikasleek aukera izan dute Kalitatea Topera proiektua barruan txango polit bat egiteko. Segurtasun eta higiene neurri guztiak betez, bi bisita egin dituzte: Eusko Labeldun sagardoaren ekoizpena Zornotzan eta Euskal Okela ematen duten behien zaintza eta hazkuntza Mañarian.  Argazkietan ikusi ahal duzue benetan leku zoragarriak direla eta bizitatzeko modukoak! Link bat duzue beherago egindako argazki guztiak ikusteko.

Asko ikasi dute ikasleek, eta benetan eskertu dute eskolatik kanpo inguru natural batean egoteko parada.




Este año también, nuestros/as alumnos/as de 2º ESO han tenido oportunidad de hacer una bonita excursión dentro del proyecto Kalitatea Topera. Cumpliendo todas las normas de seguridad e higiene, han realizado dos visitas: Producción de sidra de Eusko Label  en Zornotza y cuidado y cría de vacas de Euskal Okela en Mañaria. ¡En las fotos podéis ver que son sitios maravillosos y dignos de ser visitados! Tenéis un link más abajo para ver todas las fotos que hicimos.

Los/as alumnos/as han aprendido mucho, y han agradecido de verdad poder salir del colegio y tener ocasión de estar en un entorno natural.



ARGAZKIAK / FOTOS













miércoles, 24 de febrero de 2021

ERRIBERAKO MERKATUA

 Gure urteroko irteeren artean, badago 2. DBHko ikasleek Erriberako Merkatura egiten dutena. Aurten, osasun egoeragatik irteera hori ezin genuen egin. Zorionez, udaletxetik pertsona bat etorri ahal izan da ikasleei merkatuari buruz hitz egiteko. Bilboko eraikin honi buruzko historia ezagutu ahal izan dugu eta elikadura osasuntsua eta bertako eta garaiko produktuen onurei buruz asko ikasi dugu denok. Oso hitzaldi dinamikoa izan da eta ikasleek ganoraz parte hartu dute.


Entre las salidas que hacemos todos los años, está la que los/as alumnos/as de 2º de ESO hacen al Mercado de la Ribera. Este año nos era imposible hacer esa salida, dada la situación sanitaria. Por suerte, ha podido venir una persona del ayuntamiento para hablarles sobre el mercado. Hemos podido conocer la historia de este edificio de Bilbao y hemos aprendido sobre la alimentación saludable y sobre los beneficios de los productos locales y de temporada. Ha sido una charla muy dinámica y los/as alumnos/as han participado con muchas ganas.







IKERKETA EDAFOLOGIKOA

DBHko 4. DCko ikasleek ikerketa edafologikoa burutu dute gaur Errekaldeko parkean, lur mota eta honen kalitatea aztertzeko. Horretarako, lurraren PHa, testura  eta fauna edafikoa aztertu ditugu.


Los/as alumnos/as de 4º ESO DC han llevado a cabo hoy un estudio edafológico en el parque de Rekalde, para analizar el tipo de tierra y su calidad. Para ello, hemos analizado el PH y la textura de la tierra y la fauna edáfica.






martes, 23 de febrero de 2021

PAPERAREN BIRZIKLAPENA

 DBHko 4. DCko ikasleak izango dira aurten arduradun paperaren birziklapena aurrera eramateko. Beren buruak antolatu dituzte astero ditugun paperontzien edukia biltzeko eta edukiontzi urdinera eramateko. Neska eta mutil arduratsuak ditugu!

Los/as alumnos/as de 4º DC de ESO serán este año los/as responsables de llevar a cabo el reciclaje del papel. Se han organizado para recoger el contenido de las diferentes papeleras y llevarlo al contenedor azul. ¡Tenemos chicos y chicas responsables!






viernes, 12 de febrero de 2021

INAUTERIAK PRESTATZEN...ETA BERRERABILTZEN

 Aurten ez ditugu ohi bezalako inauteriak izango, baina hala ere plastika klasean maskara batzuk prestatu ditugu. Ikasleek oso ondo pasatu dute eta aprobetxatu dugu ere materialen berrerabilpenaren garrantzia berriro azpimarratzeko.


Este año no tendremos unos carnavales como los de costumbre, pero aún así hemos preparado unas máscaras en clase de plástica. Los/as alumnos/as se lo han pasado muy bien y hemos aprovechado para insistir en la importancia de reutilizar los materiales.




miércoles, 10 de febrero de 2021

EA2030 TUTORETZA

 Tutoretza bat prestatu dugu gure ikasleentzat, EA2030ren izen eta helburu berriak aurkezteko eta azaltzeko. Tutoretza barruan eztabaida bat antolatu dugu, helburu ezberdinen artean lehenkotasunak antola ditzaten (azkenean helburu guztiak beharrezkoak direla argitu dugu). Eztabaida horretan hausnarketa oso interesgarriak egin dituzte eta nerabeek duten gizartearen ikuspuntua argiago ikusi ahal izan dugu irakasleok. Denok ikasi dugu zerbait!


Hemos preparado una tutoría para nuestros/as alumnos/as, para presentar y explicar el nuevo nombre y los objetivos de EA2030. Dentro de la tutoría hemos organizado un debate, para que organicen prioridades entre los diferentes objetivos (al final de la clase hemos aclarado que todos los objetivos son necesarios). Durante ese debate han realizado reflexiones muy interesantes, y los/as profesores/as hemos podido ver más claro el punto de visto de los/as adolescentes con respecto a la sociedad. ¡Todos/as hemos aprendido algo!








lunes, 8 de febrero de 2021

EGUZKI IZPITXOAK APROBETXATZEN

 Gaur egun konplikatua da edozein jarduera antolatzea. Murrizketa asko ditugu eta gainera eguraldiak ez du asko laguntzen. Horregatik, eguzkiak agertzea erabakitzen duenean, aprobetxatu behar dugu zertxobait egiteko. Gaur adibidez, azken boladan geldituta izan dugun ortua antolatzen eta txukuntzen egon dira DCko ikasle batzuk. Badugu limonada egiteko!


Hoy en día es complicado organizar cualquier actividad. Tenemos un montón de restricciones y además, el tiempo no ayuda demasiado. Es por eso que cuando el sol decide aparecer hay que aprovechar para hacer cosas. Hoy, por ejemplo, algunas alumnas de DC han estado organizando y arreglando el huerto, que lo tenemos un poco parado últimamente. ¡Ya tenemos para hacer limonada!








SOLIDARITATEA LANTZEN

 Gure eskolako jaia eta pastoraltzako aurtengo leloa aprobetxatuz, marrazketa lehiaketa egin dugu eskolan. "Inoiz ez da berandu solidario izateko" leloa gai bezala hartuta, gure ikasleek benetako artelanak egin dituzte.

Aprovechando la fiesta del colegio y el lema de pastoral de este año, hemos hecho en el colegio un concurso de dibujo. Tomando como tema el lema "nunca es tarde para ser solidario", nuestros/as alumnos/as han hecho auténticas obras de arte.







martes, 26 de enero de 2021

AGENDA 2030 TXOKO BERDEAN

Badaukagu Txoko Berdea prest ikasle eta irakasle guztiek Agenda 2030en  17 itemak ezagutu ditzaten. Gure eko ordezkariek lan polita egin dute item bakoitza marrazten eta sinboloa antolatzen. Txoko berdearen informazioa osatuko dugu prestatu dugun tutoretza batekin.

Ya tenemos preparado el Txoko Berdea para que los/as alumnos/as y profesores/as conozcan los 17 ítemes de Agenda 2030. Nuestras Eko representantes han hecho un bonito trabajo dibujando cada ítem y organizando los símbolos. Completaremos la información del Txoko Berdea con una tutoría que hemos preparado.






martes, 19 de enero de 2021

KARTELTXOAK ORTURAKO

 DCko ikasleek kartel berri dotoreak egin dituzte gure ortuko landare eta barazkiak ezagutarazteko. Lan honek prozesu luzea izan da eta Zientzia eta Teknologia arlotan egon dira gogor lan egiten. Emandako pausoak honako hauek dira:


Los/as alumnos/as de DC han creado unos nuevos carteles muy elegantes para dar a conocer las hortalizas y plantas del huerto. Ha sido un proceso largo y han trabajado duro en las clases de CIencias y de Tecnología. Estos son los pasos que han dado:

- CANVA programa erabiliz, kartelak diseinatu dituzte. Diseinua behin eginda, buelta eman behar izan diote gero erabili duten teknika egin ahal izateko.

- Utilizando el programa CANVA, han diseñado los carteles. Una vez hecho el diseño, han tenido que girarlo para poder hacer la técnica que han utilizado luego.



- Estrukturak tailerrean moztu dituzte, egur birziklatua erabiliz.

- Han cortado las estructuras en el taller, usando madera reciclada.



- Trasnfer teknika erabiliz, itsasi egin dute eta gero ura erabiliz papera kendu.

-Utilizando la técnica Ttransfer, han pegado los diseños y luego han quitado el papel con agua.


-Azkenengoz, bukatutako kartelak margotu eta bernizatu dituzte, euria eta haizearen eraginari eutsi ahal izateko.

-Por último, han pintado y barnizado los carteles, para que aguante el viento y la lluvia.



Kartelak ikusgai daude ortutxoan, pasatzen den jendeak jakin dezan zer nolako lan polita egiten dugun landare eta barazkiak haziz.



martes, 15 de diciembre de 2020

TXOKO BERDEA BERRIZTATZEN

 Gure artistak martxan jarri dira Txoko Berdeari itxura berri bat emateko. Momentuz, oso pinta ona du...

Nuestros/as artistas se han puesto en marcha para renovar el aspecto del Txoko Berdea. De momento tiene muy buena pinta...



jueves, 10 de diciembre de 2020

UDAZKENA HAUR HEZKUNTZAN

  Haur Hezkuntzako umetxoek modu dibertigarri batean ikasi dute udazkenari buruz. Zuhaitzetatik eroritako hostoak bildu eta berrerabili dituzte, benetako marrazki politak sortuz. Hemen duzue beren lanak erakusten dituen bideotxo bat!


Los/as niños/as de Infantil han aprendido sobre el otoño de un modo muy divertido. Han recogido las hojas caídas de los árboles y las han reutilizado, creando unos dibujos preciosos. ¡Aquí tenéis un bonito vídeo que os muestra sus trabajos!


KLIKATU HEMEN / HAZ CLICK AQUÍ




jueves, 26 de noviembre de 2020

VICTOR OROITZEN



Victor, Lehen Hezkuntzako 5. mailako gure ikaslea orain gutxi utzi gintuen. Bere klasekideek Victorren omenez zuhaitz bat landatzea erabaki dute. Ahabi hau gure ortutxoan egongo da, guri egunero Victor zein pertsona zoragarria zen gogorarazteko. Oso ekintza polita eta hunkigarria izan da.


Víctor, nuestro alumno de 5º de Primaria nos dejó hace poco. Sus compañeros/as de clase han decidido plantar un árbol en su memoria. Este arándano estará en nuestro huerto para recordarnos a diario qué persona tan maravillosa era Víctor.. Ha sido un gesto muy bonito y emotivo.








lunes, 16 de noviembre de 2020

UDAZKEN KOLOREAK

 Haur Hezkuntzako ikasleek, hain gaztetxo izanda, badute mundu oso bat ezagutzeko oraindik, naturaren lan zoragarriekin egunero txundituz. Gaurko klasean proposamen polita izan dute: Kaletik jasotako hostoak klasera ekarriz, eskulan benetan dotoreak egin dituzte. Beren imajinazioa martxan jarri eta naturak urtean zehar eskaintzen dizkigun kolore desberdinak ikasi ahal izan dituzte.


Los/as alumnos/as de Educación Infantil, siendo tan jóvenes, tienen todavía un mundo entero por descubrir, asombrándose a diario con el maravillosos trabajo de la naturaleza. En la clase de hoy han tenido una propuesta muy bonita: trayendo hojas de árbol que han recogido en la calle, han hecho unas manualidades de lo más elegantes. Han puesto su imaginación en marcha.








jueves, 5 de noviembre de 2020

EREITEN ETA LANDATZEN

 Ortua pixkanaka txukun geratzen ari da, eta bada zerbait landatzeko garaia. Gaur 4 DCko ikasleek tipulak eta berakatzak erein ditutzte eta azaloreak, zerba berde eta gorriak eta urazak landatu dituzte. Uztaren zain egongo gara ezinegonez!!!

El huerto poco a poco va quedando arreglado, y ya va siendo hora de plantar algo. Hoy los/as alumnos/as de 4 DC han sembrado cebollas y ajos y han plantado coliflor, acelgas rojas y verdes y lechugas. ¡¡¡Esperamos impacientes el momento de la cosecha!!!