lunes, 19 de abril de 2021

ELIKAGAIEN BANKUA

Martrxan da aurten ere Elikagaien Bankua. Denon elkarkidetasunari ezker, behar handia dutenek laguntza estimagarria izango dute momentu latzak jasangarriagoak izateko. Agenda 2030ren helburuen artean badago barne pobreziaren eta gosearen amaiera (1 eta 2 helburuak). Gure eskolak parte hartzen du gogoz, eta ikasle eta irakasleek beren ekarpenak egingo dituzte hurrengo bi astetan zehar. Mila esker bihotzez denoi.

Este año también se ha puesto en marcha el Banco de Alimentos. Gracias a la solidaridad de todos/as, los/as más necesitados/as tendrán una ayuda estimable para que los momentos más duros sean un poco más llevaderos. Entre los objetivos de Agenda 2030 están el fin de la pobreza y el hambre (objetivos 1 y 2). Nuestro colegio participa con muchas ganas, y los/as alumnos/as y profesores/as harán sus aportaciones a lo largo de las próximas dos semanas. Muchas gracias a todos/as de corazón.



viernes, 16 de abril de 2021

HURRENGO LANDAKETA PRESTATZEN

 DCko ikasleek gogor egin dute lan gaur. Uztatzeko geratzen zena jaso, eta ortua hurrengo landaketarako prestatzen hasi dira. Lana ez da inoiz bukatzen gure ortutxoan!


Los/as alumnos/as de DC han trabajado duro hoy. Han recogido lo que quedaba por cosechar, y han preparado el huerto para la siguiente plantación. ¡Siempre hay trabajo en nuestro pequeño huerto!







jueves, 15 de abril de 2021

HAUR HEZKUNTZA ORTUAN

 Gaurko egunean Haur Hezkuntzako umetxoak ortura atera dira. Bertan landatutakoa ikusi dute eta, andereñoek azaldu dietenean nola hazten diren landareak, naturaren lanaz miretsi dira. Gero, zomorrotxak aurkitzen benetako barre algarak egin dituzte! Bai tartetxo ona izan dutela naturatik hurbil.


El día de hoy, los/as niños/as de Educación Infantil han salido a la huerta. Han visto lo que había allí plantado y se han maravillado con las explicaciones de las profesoras sobre cómo crecen las plantas. ¡Luego se lo han pasado de lo lindo encontrando bichitos!. Sí que han pasado un rato agradable cerca de la naturaleza.





viernes, 26 de marzo de 2021

BIOTA TAILERRA

 Lehen Hezkuntzako hirugarren zikloko ikasleek biota tailerra egin dute gaur. Bioaniztasuna, biosfera eta beste gauza askori buruz ikasi dute eta geroago aukera izan dute kalera irtetzeko. Han, natura hurbiletik ikertu dute eta txakur baten oinatza aurkitu eta gero, igeltsua erabiliz honen molde bat egin dute. Teoria eta praktika, dena sesio batean!



Los/as alumnos/as de tercer ciclo de Primaria han hecho hoy un taller sobre biota. Han aprendido sobre biodiversidad, la biosfera y otras muchas cosas. Luego han tenido oportunidad de salir a la calle para estudiar la naturaleza de cerca. Han buscado una huella de perro y han hecho un molde utilizando yeso. ¡Teoría y práctica en una sola sesión!









miércoles, 24 de marzo de 2021

UDABERRIKO UZTA EDERRA

Sartu berriak gara udaberrian eta gure ortutxoak ongietorria egin dio uzta ezin ederragoaz. Argazkian ikus dezakezuenez, azaloreak, zerba zuri eta gorriak, porruak eta limoiak bildu ditugu. Zenbat, kolore, zenbat bizia eta zenbat alaitasun ematen digun gure ortu maiteak!!!

Acabamos de entrar en la primavera y nuestro huerto ha decidido darle la bienvenida con una cosecha inmejorable. Tal y como podéis ver en la foto, hemos recogido coliflores, acelgas rojas y blancas, puerros y limones. ¡Cuántos colores, cuánta vida y cuántas alegrías nos da nuestro querido huerto!














miércoles, 10 de marzo de 2021

BERDINTASUNA LANTZEN

 Ikasleek klaseetan matematika, historia, ingelesa... ikasten dute, baina heziketa ez da bakarrik ikasgai horietan geratu behar. Hauekin batera, eguneroko elkarbizitzak eta irakasleen lanak balore garrantzitsuen transmisiora ere eraman behar gaitu. Lehen eta Bigarren Hezkuntzan Zientzia eta Historia klaseak erabili dituzte emakumeen rola aldarrikatzeko eta hainbat emakume inportanteen oroitzapena pizteko.

Lehen Hezkuntzan, zientzia arloan emakume zientzialariei buruz ikasi dute eta ikasitakoa horma-irudi bat eginez erakutsi dute. Bigarren Hezkuntzan, DCko ikasleek garai eta arlo guztietako emakumeei buruzko informazioa bilatu eta beste horma-irudi bat prestatu dute, beste kurtsotako ikasleek hurbil daitezen irakurtzera eta handik ikastera.


Los/as alumnos/as en el colegio aprenden historia, matemáticas, inglés..., pero la educación no debe limitarse solo a esas asignaturas. Junto con estas, la convivencia diaria y el trabajo de los/as profesores/as nos debe llevar a la transmisión de valores esenciales. En Educación Primaria y Secundaria han utilizado las clases de Ciencias y de Historia para reivindicar el papel de las mujeres y para avivar el recuerdo de tantas mujeres importantes.

En Educación Primaria, en la asignatura de Ciencias han aprendido sobre las mujeres científicas y han plasmado lo aprendido en un mural. En Educación Secundaria, los/as alumnos/as de DC han buscado información sobre mujeres de todas las épocas y han preparado otro mural, para que los/as alumnos/as de otros cursos se acerquen a leerlo y a aprender de ahí.





lunes, 8 de marzo de 2021

MARTXOAK 8 TUTORETZAN

Asteroko tutoretza klasea, momentu aproposa da ikasleekin elkarrizketa hurbilak izateko eta haiek gai desberdinei buruzko beren hausnarketak egiteko. Aste honetan martxoak 8 egunari buruz hitz egin dugu. "Lehen pentsatzen nuen / orain badakit" txantiloia erabiliz, egun honi buruzko hasierako ezagupena jaso dugu eta gero, bideo batzuk ikusita eta denon artean hitz eginda, orduan zehar ikasitakoa. Agenda2030ak bere 5. helburuan genero berdintasuna jasotzen du eta guk ere oinarrizko balore bezala dugu gure heziketan.

La tutoría semanal es un momento muy adecuado para tener conversaciones cercanas con los/as alumnos/as y para que reflexionen sobre diferentes temas. Esta semana hemos hablado sobre el 8 de marzo. Utilizando la plantilla "Antes pensaba / ahora sé", hemos recogido sus conocimientos previos sobre este día. Después, tras ver unos vídeos y comentar el tema entre todos/as, han puesto por escrito lo que han aprendido durante la hora. La Agenda 2030 recoge la igualdad de género en su 5º objetivo, y nosotros/as también lo tenemos como un valor básico en nuestra educación.





jueves, 4 de marzo de 2021

KALITATEA TOPERA

 Aurten ere gure 2. DBHko ikasleek aukera izan dute Kalitatea Topera proiektua barruan txango polit bat egiteko. Segurtasun eta higiene neurri guztiak betez, bi bisita egin dituzte: Eusko Labeldun sagardoaren ekoizpena Zornotzan eta Euskal Okela ematen duten behien zaintza eta hazkuntza Mañarian.  Argazkietan ikusi ahal duzue benetan leku zoragarriak direla eta bizitatzeko modukoak! Link bat duzue beherago egindako argazki guztiak ikusteko.

Asko ikasi dute ikasleek, eta benetan eskertu dute eskolatik kanpo inguru natural batean egoteko parada.




Este año también, nuestros/as alumnos/as de 2º ESO han tenido oportunidad de hacer una bonita excursión dentro del proyecto Kalitatea Topera. Cumpliendo todas las normas de seguridad e higiene, han realizado dos visitas: Producción de sidra de Eusko Label  en Zornotza y cuidado y cría de vacas de Euskal Okela en Mañaria. ¡En las fotos podéis ver que son sitios maravillosos y dignos de ser visitados! Tenéis un link más abajo para ver todas las fotos que hicimos.

Los/as alumnos/as han aprendido mucho, y han agradecido de verdad poder salir del colegio y tener ocasión de estar en un entorno natural.



ARGAZKIAK / FOTOS













miércoles, 24 de febrero de 2021

ERRIBERAKO MERKATUA

 Gure urteroko irteeren artean, badago 2. DBHko ikasleek Erriberako Merkatura egiten dutena. Aurten, osasun egoeragatik irteera hori ezin genuen egin. Zorionez, udaletxetik pertsona bat etorri ahal izan da ikasleei merkatuari buruz hitz egiteko. Bilboko eraikin honi buruzko historia ezagutu ahal izan dugu eta elikadura osasuntsua eta bertako eta garaiko produktuen onurei buruz asko ikasi dugu denok. Oso hitzaldi dinamikoa izan da eta ikasleek ganoraz parte hartu dute.


Entre las salidas que hacemos todos los años, está la que los/as alumnos/as de 2º de ESO hacen al Mercado de la Ribera. Este año nos era imposible hacer esa salida, dada la situación sanitaria. Por suerte, ha podido venir una persona del ayuntamiento para hablarles sobre el mercado. Hemos podido conocer la historia de este edificio de Bilbao y hemos aprendido sobre la alimentación saludable y sobre los beneficios de los productos locales y de temporada. Ha sido una charla muy dinámica y los/as alumnos/as han participado con muchas ganas.







IKERKETA EDAFOLOGIKOA

DBHko 4. DCko ikasleek ikerketa edafologikoa burutu dute gaur Errekaldeko parkean, lur mota eta honen kalitatea aztertzeko. Horretarako, lurraren PHa, testura  eta fauna edafikoa aztertu ditugu.


Los/as alumnos/as de 4º ESO DC han llevado a cabo hoy un estudio edafológico en el parque de Rekalde, para analizar el tipo de tierra y su calidad. Para ello, hemos analizado el PH y la textura de la tierra y la fauna edáfica.






martes, 23 de febrero de 2021

PAPERAREN BIRZIKLAPENA

 DBHko 4. DCko ikasleak izango dira aurten arduradun paperaren birziklapena aurrera eramateko. Beren buruak antolatu dituzte astero ditugun paperontzien edukia biltzeko eta edukiontzi urdinera eramateko. Neska eta mutil arduratsuak ditugu!

Los/as alumnos/as de 4º DC de ESO serán este año los/as responsables de llevar a cabo el reciclaje del papel. Se han organizado para recoger el contenido de las diferentes papeleras y llevarlo al contenedor azul. ¡Tenemos chicos y chicas responsables!






viernes, 12 de febrero de 2021

INAUTERIAK PRESTATZEN...ETA BERRERABILTZEN

 Aurten ez ditugu ohi bezalako inauteriak izango, baina hala ere plastika klasean maskara batzuk prestatu ditugu. Ikasleek oso ondo pasatu dute eta aprobetxatu dugu ere materialen berrerabilpenaren garrantzia berriro azpimarratzeko.


Este año no tendremos unos carnavales como los de costumbre, pero aún así hemos preparado unas máscaras en clase de plástica. Los/as alumnos/as se lo han pasado muy bien y hemos aprovechado para insistir en la importancia de reutilizar los materiales.




miércoles, 10 de febrero de 2021

EA2030 TUTORETZA

 Tutoretza bat prestatu dugu gure ikasleentzat, EA2030ren izen eta helburu berriak aurkezteko eta azaltzeko. Tutoretza barruan eztabaida bat antolatu dugu, helburu ezberdinen artean lehenkotasunak antola ditzaten (azkenean helburu guztiak beharrezkoak direla argitu dugu). Eztabaida horretan hausnarketa oso interesgarriak egin dituzte eta nerabeek duten gizartearen ikuspuntua argiago ikusi ahal izan dugu irakasleok. Denok ikasi dugu zerbait!


Hemos preparado una tutoría para nuestros/as alumnos/as, para presentar y explicar el nuevo nombre y los objetivos de EA2030. Dentro de la tutoría hemos organizado un debate, para que organicen prioridades entre los diferentes objetivos (al final de la clase hemos aclarado que todos los objetivos son necesarios). Durante ese debate han realizado reflexiones muy interesantes, y los/as profesores/as hemos podido ver más claro el punto de visto de los/as adolescentes con respecto a la sociedad. ¡Todos/as hemos aprendido algo!








lunes, 8 de febrero de 2021

EGUZKI IZPITXOAK APROBETXATZEN

 Gaur egun konplikatua da edozein jarduera antolatzea. Murrizketa asko ditugu eta gainera eguraldiak ez du asko laguntzen. Horregatik, eguzkiak agertzea erabakitzen duenean, aprobetxatu behar dugu zertxobait egiteko. Gaur adibidez, azken boladan geldituta izan dugun ortua antolatzen eta txukuntzen egon dira DCko ikasle batzuk. Badugu limonada egiteko!


Hoy en día es complicado organizar cualquier actividad. Tenemos un montón de restricciones y además, el tiempo no ayuda demasiado. Es por eso que cuando el sol decide aparecer hay que aprovechar para hacer cosas. Hoy, por ejemplo, algunas alumnas de DC han estado organizando y arreglando el huerto, que lo tenemos un poco parado últimamente. ¡Ya tenemos para hacer limonada!








SOLIDARITATEA LANTZEN

 Gure eskolako jaia eta pastoraltzako aurtengo leloa aprobetxatuz, marrazketa lehiaketa egin dugu eskolan. "Inoiz ez da berandu solidario izateko" leloa gai bezala hartuta, gure ikasleek benetako artelanak egin dituzte.

Aprovechando la fiesta del colegio y el lema de pastoral de este año, hemos hecho en el colegio un concurso de dibujo. Tomando como tema el lema "nunca es tarde para ser solidario", nuestros/as alumnos/as han hecho auténticas obras de arte.