jueves, 21 de octubre de 2021

GURE LIMOIONDOAK, ILE-APAINDEGIRA

 Ba zen ordua gure limoiondoak inausteko, eta txukun-txukun geratu dira, ile-apaindegitik atera berri baziren bezala. Gainera, limoi pilo jaso ditugu.

Kimatutako adarrak konpost geruza bezala sakabanatu ditugu ortuan, eta landaketa berriekin hasi gara. Ilarrak, zerbak, porruak eta azak landatu dituzte gure ikasleek. Ezin itxaron hori dena dastatu ahal izateko!






Ya era hora de podar nuestros limoneros, y han quedado muy arreglados, como recién salidos de la peluquería. Además, hemos recogido un montón de limones.

Las ramas que hemos podado las hemos extendido en el huerto como compost, y hemos empezado a plantar la nueva cosecha. Nuestros/as alumnos/as han plantado guisantes, acelgas, berzas y puerros. ¡Qué ganas de poder probarlo todo!










miércoles, 20 de octubre de 2021

EUTSI GOGOR, BOLINTXU!

 Gizakiok gure hiriak geroz eta handiagoak egiten ditugu, eta hauek konektatzeko errepideak eraikitzen ditugu etengabe. Batzuetan ez dugu kontuan hartzen naturari eragiten diogun kaltea, eta beharrezkoa da horretaz kontzientziatzea gure ikasleak. Guk urtero antolatzen dugu irteera Bolintxura, dakigulako honen iraupena kolokan dagoela. Nahi dugu ikasleek ezagutzea hain hurbil dugun leku zoragarri hau eta bere balioa benetan baloratzea. Ikasleentzat egun polita da naturarekin kontaktuan egoteko.


Los seres humanos hacemos nuestras ciudades cada vez más grandes. y para conectar estas construimos constantemente carreteras. A veces no tenemos en cuenta el daño que le provocamos a la naturaleza, y en necesario que nuestros/as alumnos/as se conciencien sobre ello. Nosotros/as organizamos todos los años una salida a Bolintxu, porque sabemos que su existencia es incierta. Queremos que los/as alumnos/as conozcan este sitio maravilloso que tenemos tan cerca y que valoren de verdad su importancia. Es un bonito día para que los/as alumnos/as disfruten del contacto con la naturaleza.










viernes, 8 de octubre de 2021

ORTUAN LANEAN

 Gaur DCko ikasleak ortuan egon dira, garbiketa egiten eta ortuak emandako piperrak eta limoiak jasotzen. Ez da bilketa makala izan! Lan galanta egin dute eta poz-pozik ibili dira egun eguzkitsu honetan.


Los/as alumnos/as de DC han estado en el huerto, haciendo limpieza y recogiendo los pimientos y limones que el huerto nos ha regalado. ¡No ha sido mala cosecha! Han hecho un trabajo muy bueno y han andado muy contentos/as en este día tan soleado.









jueves, 7 de octubre de 2021

ORTU TXIKIA, MARTXAN

 Badaude eskolako txikitxoak beren ortuan saltseatzen! Areitz Soroa baserri eskolako gure lagunek irakatsitako "Babesten" metodoa erabiltzen ari gara: Udaletxeari Bilbon moztutako belarra eskatu, eta hau erabili dugu "Jolastoki berdea" proiektuan jarritako baratze-alorrak estaltzeko. Belar honek lagunduko du lurra elikatzen eta alor hauetan aterako diren landareak sendo eta polit hazten.




¡Ya están los/as pequeños/as del colegio salseando en su huerto! Estamos utilizando el método "Labranza 0" que nos enseñaron nuestros amigos de Areitz Soroa: Hemos pedido al ayuntamiento hierba de la que cortan en Bilbao y la hemos utilizado para tapar los bancales que pusimos en el proyecto "Jolastoki Berdea". Esta hierba ayudará a alimentar la tierra de los parterres y a que las plantas que salgan crezcan fuertes y bonitas.






martes, 7 de septiembre de 2021

IRAKASLEOK, ORTUARI BURUZ IKASTEN

 

AREITZ SOROA baserri eskolako lagunek ikastaro interesgarri bat eskaini digute gaur eskolan, beren BABESTEN metodoa gure orturako erabiltzeko. Bi txandatan izan da: lehenengo txandan, ikasle txikitxoekin laborantza mahaietan lantzeko gomendioak eta metodoak eman dizkigute eta bigarrenean, nerabeekin ortuan erabiltzeko metodologia ikasi dugu. Ez digute teoria bakarrik eman: adibide pilo ekarri dizkigute klasean esperimentu interesgarriak egin ahal izateko

Itzaldi hauetan pilo ikasi dugu ortuaren zaintzari buruz, bertan aurkitu ahal dugun bizitzari buruz eta klaseko egunerokotasunean ortuaren lana modu eraginkorrean nola integratu ahal dugun.


Los amigos de la granja escuela AREITZ SOROA nos han ofrecido un interesante cursillo hoy en el colegio, para poder utilizar su método LABRANZA 0 en nuestro huerto. Ha sido en dos turnos: en el primero, nos han dado consejos y métodos para trabajar en nuestras mesas de cultivo con los/as más pequeños/as. En el segundo, hemos aprendido metodología para trabajar en el huerto con los/as mayores. No nos han enseñado sólo teoría: nos han traído un montón de ejemplos poder hacer interesantes experimentos en clase.

En estas charlas hemos aprendido un montón sobre el cuidado del huerto, sobre la vida que podemos encontrar en el mismo y sobre el modo de integrar el trabajo del huerto de un modo efectivo en el día a día de la clase.







lunes, 6 de septiembre de 2021

GELETAKO TXOKO BERDEAK, PREST

 Baditugu prest DBHko geletako txoko berdeak. Pasa den kurtsoan egin genuen bezala, gela bakoitzak bere txokoa izango du. Aurten, diseinu minimalista eman nahi izan diegu, paper gutxiago gastatzeko eta bertan jarritakoari protagonismo gehiago emateko.

Txokotxo hauen bidez, ikasleek ikusi ahal izango dute modu argian zenbat ariketa, jolas, txango eta proiektu egin dituzten ingurugiroarekin erlazionaturik. Oroigarri iraunkorra izango da ikasleentzat gogorarazteko zer nolako erlazio estua eta bereiziezina dugun naturarekin.



Ya tenemos preparados los txokos berdeak de las clases. Igual que el año pasado, cada clase tendrá su txoko berdea. Este curso, les hemos querido dar un diseño minimalista para gastar menos papel y para dar más protagonismo a lo que se ponga en los mismos.

Mediante estos txokos, los/as alumnos/as podrán ver de un modo claro cuántos ejercicios, juegos, excursiones y proyectos han hecho relacionados con el medioambiente. Será un recuerdo permanente para que los/as alumnos/as no olviden la relación estrecha e indivisible que tenemos con la naturaleza.




miércoles, 1 de septiembre de 2021

ILUSIOA LANDATZEKO GARAIA


 Kurtso berria hemen dago eta, udako energia berriztagarriaz gure bateriak kargatuta gaude bueltan. Badakigu ez garela irrikatzen dugun normaltasunera bueltatuko oraindik, baina hala ere ilusio guztia jarriko dugu 2021-2022 kurtsoan hamaika proiektu berri aurrera ateratzeko. Jarrai gaitzazue abentura berri honetan!


Ya está aquí el nuevo cuso y estamos de vuelta con las baterías cargadas a tope, gracias a la energía renovable que nos ha dado el descanso veraniego. Sabemos que todavía no vamos a volver a la normalidad que tantas ganas tenemos de recuperar, pero aún así pondremos toda la ilusión para sacar adelante un montón de proyectos en este curso 2021-2022. ¡Seguidnos en esta nueva aventura!




jueves, 1 de julio de 2021

UDA ONA IZAN!

 

Heldu gara jada kurtso honetako amaierara, eta momentu egokia da bai literalki bai metaforikoki landatutakoaren fruituak jasotzeko . Badakizue: bizitzak limoiak ematen badizkizu... Urte gogorra izan da, baina orain deskantsatzeko unea dugu, eta bueltatzen garenean ilusio berrituaz eta hamaika proiektuz egingo dugu. Uda ona izan eta zaindu!


Hemos llegado por fin al final del curso, y es un momento adecuado para recoger aquello que hemos plantado, tanto en un sentido metafórico como literal. Ya sabéis: si la vida te da limones... Ha sido un año duro, pero ahora tenemos la ocasión de descansar, y cuando volvamos lo haremos con ilusión renovada y miles de proyectos. ¡Tened un buen verano y cuidaos!




jueves, 24 de junio de 2021

JOLASTOKI BERDEA MARTXAN DUGU

 Gure Haur Hezkuntzako patioan "Jolastoki Berdea" izeneko  proiektua martxan jarri dugu. Gaur hasi dira baratze-alorrak eraikitzen eta hurrengo kurtsoan gure txikitxoek izango dute beren leku berezia landatzeko eta zaintzeko barazkiak eta loreak, eskuak zikintzeko, zomorrotxoak ezagutzeko... eta zoragarri pasatzeko naturaren prozesuak ezagutuz. Primerako nekazariak izango ditugu eskolan!



Hoy hemos puesto en marcha en el patio de Infantil el proyecto "Jolastoki Berdea". Hoy han empezado a construir los bancales y el próximo curso nuestros/as pequeños/as tendrán su lugar especial para plantar y  cuidar flores y verduras, mancharse las manos,conocer insectos y demás bichos... y para pasárselo de maravilla conociendo los procesos de la naturaleza. ¡Vamos a tener unos/as agricultores de primera!


Eskerrik asko Areitz Soroa aterpeko lagunei beren lanagatik!

¡Muchas gracias a los amigos del albergue Areitz Soroa por su trabajo!








lunes, 21 de junio de 2021

UDA HASTEKO, UZTATXO EDERRA!

 Udako lehen eguna izanda, erabaki dugu bueltatxo bat ematea ortutik ikusteko nola hazten diren gure barazki eta frutak. Kuiak, tipulatxoak, piperrak eta piparrak... badoaz aurrera eta nahiz eta orain txiki egon, berehala hartu ahal izango ditugu. Momentuz, uraza eder batzuk eta pare bat limoi eta marrubi hartu ditugu. Eskerrik asko, ortutxo!


Siendo el primer día del verano, hemos decidido pasar por el huerto para ver qué tal crecen nuestras verduras y frutas. Las calabazas, cebollas, pimientos y piparras... van adelante. Aunque están todavía pequeñitas, pronto podremos recogerlas. De momento, hemos cogido unas lechugas bien hermosas y un par de limones y fresas. ¡Muchas gracias, huerto!











jueves, 17 de junio de 2021

BEROAREKIN, ORTURA

 Haur hezkuntzako gaztetxoek egunero ikasten dute zerbait berri. Gure eskolako txoko bakoitzan abentura berria aurkitzen dute eta harritzeko eta txunditzeko aukera dute. Gaur, klaseko berotik alde egiteko, ortura atera dira eta orain dela aste batzuk ikusi zituzten landaretxoak zenbat hazi diren egiaztatu dute.


Los/as niños/as de Educación Infantil aprenden algo nuevo todos los días. Encuentran una aventura nueva en cada rincón del colegio y tienen oportunidad de asombrarse y maravillarse. Hoy, para escapar del calor del aula, han salido al huerto para comprobar cuánto han crecido las plantas que vieron hace unas semanas.








KURTSO HONETAKO LABURPENTXOA

 Bideo bat prestatu dugu, kurtso honetako ekintzen laburpen bezala. Ikus ezazue eta gozatu!

                BIDEORAKO LINKA / LINK AL VÍDEO

Hemos preparado un vídeo a modo de resumen de las actividades de este año. ¡Vedlo y disfrutadlo!




miércoles, 9 de junio de 2021

DILISTAK LANDATZEN

 Bizitzaren prozesuaren magia aurkitzea zoragarria da. Haur Hezkuntzako ikasleek aukera hori izan dute klasean: dilista batzuk landatu dituzte plastikozko edalontzietan, ikusi ahal izateko landaretxoak nola hazten diren. Egunero zaindu eta ureztatu dituzte eta poztasun handiz ikusi dute naturak bere miraria egiten.


Es maravilloso descubrir la magia del proceso de la vida. Los/as niños/as de Educación Infantil han tenido esa oportunidad en clase: han plantado unas lentejas en vasos de plástico. De ese modo han podido han podido ver cómo crecen las plantas. Las han cuidado y regado a diario y han observado con alegría cómo la naturaleza obra su milagro.







martes, 8 de junio de 2021

ORTUKO BANKUA MARGOTZEN


 Denborak eta eguraldiak badute beren eragina, bai pertsonengan, baita gauzetan ere. Orain dela urte batzuk egin genuen gure orturako bankua  materialak berrerabiliz. Asko apaindu du gure ortua urte hauetan, baina behar zuen jada aurpegi garbiketa bat. Horretan ibili dira gure ikasle langileak, eta txukun eta dotore utzi dute. Kolore alai-alaiak aukeratu dituzte, handik pasatzen diren auzokoei poza pixka bat trasmititzeko. Konparatu argazkietan nola zegoen lehen eta nola geratu den!


El tiempo y el clima tienen su efecto, tanto en las personas como en las cosas. Hace algunos años fabricamos el banco para el huerto, reutilizando materiales. Ha adornado muy bien nuestro huerto en estos años, pero ya necesitaba un lavado de cara. En eso han andado nuestros/as alumnos/as y lo han dejado limpio y elegante. Han elegido colores muy alegres, para trasmitir un poco de alegría a los/as vecinos/as que pasen por allí. ¡Comparad el antes y el después en las fotos!