martes, 9 de noviembre de 2021

UDAZKENEKO ARTISTAK

 Udazkena urtaro tristea dirudi, baina kolorez betetako artelan polita aurkezten digu naturak sasoi honetan, kolore gorrixka, horiz eta marroiz margotuz gure mendiak eta parkeak. Haur Hezkuntzako lau urtetako gaztetxoek naturarengandik inspirazioa eta materiala hartuz, beren artelan propioak sortu dituzte.


El otoño parece una estación triste, pero la naturaleza nos ofrece una obra de arte llena de colores en esta época, pintando de tonos rojizos, amarillos y marrones nuestro montes y parques. Nuestros/as pequeños/as de 4 años de Educación Infantil han tomado la inspiración y los materiales de la naturaleza y han creado sus propias obras de arte.






lunes, 8 de noviembre de 2021

HAZITEGIAK, PAUSOZ PAUSO

 Gure eskolako laborategian hazitegiak prestatu ditugu, eta hauei esker erein ditugun hazien ziklo guztia ikusi ahal izan dugu. Kontu handiz zaindu dituzte ikasleek landaretxoak eta pausoz-pauso jarraitu dute landareen haziera, hauek birlandatuz momentua heldu denean.

Urriak 21ean erein genituen babak, ilarrak eta errefautxoak. Hazitegian mantendu ditugu azaroak 8 arte, tanta-erortze eta aspertzio bidez ureztatuz, eta orduan ortura eraman ditugu babak eta ilarrak. Errefautxoak poto batean landatu ditugu, laborategian.

Otsailerako espero dugu lehenengo uzta! 


Hemos preparado unos semilleros en el laboratorio, y gracias a estos hemos podido ver todo el ciclo de las semillas que hemos plantado. Los/as alumnos/as las han cuidado con todo el cariño y han seguido el crecimiento de las plantas paso a paso, trasplantándolas llegado el momento.

EL 21 de octubre sembramos las habas, los guisantes y los rabanitos. Los hemos mantenido en el semillero hasta el 8 de noviembre, regándolos por goteo y aspersión, y entonces hemos llevado las habas y los guisantes a la huerta. Los rabanitos los hemos plantado en una maceta en el laboratorio.

¡Esperamos la primera cosecha para febrero!













jueves, 4 de noviembre de 2021

BABESTEN METODOAREN ZIURTAGIRIA

 Badugu gure Jolastoki Berdean BABESTEN metodoaren ziurtagiria. AREITZ SOROA baserri eskolako lagunek irakatsitako landatzeko metodo ekologiko hau, modu zuzenean erabiltzen dugula egiaztatzen du ziurtagiri honek.

Ya tenemos en nuestro Jolastoki Berdea el certificado del método LABRANZA 0. Este certificado confirma que aplicamos correctamente este método que nos enseñaron nuestros amigos de la granja escuela AREITZ SOROA.




martes, 2 de noviembre de 2021

BARATZE-ALOR BERRIAK

 Gure ortuko baratze alorrak 2018an ipini genituen. Uzta ugari jaso ditugu hauetatik eta bazen garaia berriztapen bat egiteko. Boluetako El Peñascal ikastetxeko lagunek berriro ere lagundu digute eta baratze alor berriak prestatu dizkigute, hondatutako hiru aldatzeko. Beste laurak sendotu dituzte, luze iraun dezaten. Uzta ugari jasoko ditugu hauetatik ere!


Pusimos los bancales de nuestro huerto en el 2018. Hemos recogido un montón de cosechas de ellos y ya era hora de hacer una renovación. Los/as amigos/as del centro El Peñascal de Bolueta nos han vuelto a echar una mano y nos han preparado unos bancales nuevos, para reemplazar tres que estaban rotos. Los otros cuatro los han reforzado, para que aguanten una buena temporada. ¡Vamos a recoger un montón de cosechas de estos bancales también!







viernes, 29 de octubre de 2021

COAMIKO MENDIZALEOK MARTXAN

 Gure eskolako ikasleak mendizale sutsuak dira. Oso ondo pasatzen dute gure mendirako irteeratan eta naturarekiko errespetu eta miresmena erakusten dute beti. Aldapa handiak daudenean beharbada ez daude hain gustora, baina goraino igota neke guztiak ahaztu egiten dituzte.

Atzo, DBHko 3. mailako ikasleekin Arnotegi mendira joan ginen. Bidaia gozatu genuen eta tontorretik Bilboko bista zoragarriaz txunditu ginen.


Los/as alumnos/as de nuestro colegio son unos/as montañeros/as de pro. Se lo pasan muy bien en las salidas al monte y demuestran siempre un gran respeto y una enorme admiración por la naturaleza. Quizás no estén tan a gusto cuando toca subir pendientes muy pronunciadas, pero al llegar a la cima se les olvidan todos los  sufrimientos.

Ayer subimos al monte Arnotegi con los/as alumnos/as de 3º de ESO. Disfrutamos del trayecto y nos maravillamos con las vistas de Bilbao que se pueden contemplar desde la cima.

ARGAZKIAK / FOTOS





viernes, 22 de octubre de 2021

TXIKIEK ERE, LANDATZEN

 Gure eskolako txikiek ondo ikasi dute landareen zainketa zer den. Klasean landatze prozesua kontu eta maitasun handiz egin dute, eta gero landaretxoak ureztatu egin dituzte. nekazari bikainak izango dira hauek!


Los/as más pequeños/as del colegio han aprendido lo que es el cuidado de las plantas. Han plantado en clase algunas plantas con mucho cuidado y cariño, y después han estado regando. ¡ Van a ser unos/as agricultores/as de primera!









jueves, 21 de octubre de 2021

GURE LIMOIONDOAK, ILE-APAINDEGIRA

 Ba zen ordua gure limoiondoak inausteko, eta txukun-txukun geratu dira, ile-apaindegitik atera berri baziren bezala. Gainera, limoi pilo jaso ditugu.

Kimatutako adarrak konpost geruza bezala sakabanatu ditugu ortuan, eta landaketa berriekin hasi gara. Ilarrak, zerbak, porruak eta azak landatu dituzte gure ikasleek. Ezin itxaron hori dena dastatu ahal izateko!






Ya era hora de podar nuestros limoneros, y han quedado muy arreglados, como recién salidos de la peluquería. Además, hemos recogido un montón de limones.

Las ramas que hemos podado las hemos extendido en el huerto como compost, y hemos empezado a plantar la nueva cosecha. Nuestros/as alumnos/as han plantado guisantes, acelgas, berzas y puerros. ¡Qué ganas de poder probarlo todo!










miércoles, 20 de octubre de 2021

EUTSI GOGOR, BOLINTXU!

 Gizakiok gure hiriak geroz eta handiagoak egiten ditugu, eta hauek konektatzeko errepideak eraikitzen ditugu etengabe. Batzuetan ez dugu kontuan hartzen naturari eragiten diogun kaltea, eta beharrezkoa da horretaz kontzientziatzea gure ikasleak. Guk urtero antolatzen dugu irteera Bolintxura, dakigulako honen iraupena kolokan dagoela. Nahi dugu ikasleek ezagutzea hain hurbil dugun leku zoragarri hau eta bere balioa benetan baloratzea. Ikasleentzat egun polita da naturarekin kontaktuan egoteko.


Los seres humanos hacemos nuestras ciudades cada vez más grandes. y para conectar estas construimos constantemente carreteras. A veces no tenemos en cuenta el daño que le provocamos a la naturaleza, y en necesario que nuestros/as alumnos/as se conciencien sobre ello. Nosotros/as organizamos todos los años una salida a Bolintxu, porque sabemos que su existencia es incierta. Queremos que los/as alumnos/as conozcan este sitio maravilloso que tenemos tan cerca y que valoren de verdad su importancia. Es un bonito día para que los/as alumnos/as disfruten del contacto con la naturaleza.










viernes, 8 de octubre de 2021

ORTUAN LANEAN

 Gaur DCko ikasleak ortuan egon dira, garbiketa egiten eta ortuak emandako piperrak eta limoiak jasotzen. Ez da bilketa makala izan! Lan galanta egin dute eta poz-pozik ibili dira egun eguzkitsu honetan.


Los/as alumnos/as de DC han estado en el huerto, haciendo limpieza y recogiendo los pimientos y limones que el huerto nos ha regalado. ¡No ha sido mala cosecha! Han hecho un trabajo muy bueno y han andado muy contentos/as en este día tan soleado.









jueves, 7 de octubre de 2021

ORTU TXIKIA, MARTXAN

 Badaude eskolako txikitxoak beren ortuan saltseatzen! Areitz Soroa baserri eskolako gure lagunek irakatsitako "Babesten" metodoa erabiltzen ari gara: Udaletxeari Bilbon moztutako belarra eskatu, eta hau erabili dugu "Jolastoki berdea" proiektuan jarritako baratze-alorrak estaltzeko. Belar honek lagunduko du lurra elikatzen eta alor hauetan aterako diren landareak sendo eta polit hazten.




¡Ya están los/as pequeños/as del colegio salseando en su huerto! Estamos utilizando el método "Labranza 0" que nos enseñaron nuestros amigos de Areitz Soroa: Hemos pedido al ayuntamiento hierba de la que cortan en Bilbao y la hemos utilizado para tapar los bancales que pusimos en el proyecto "Jolastoki Berdea". Esta hierba ayudará a alimentar la tierra de los parterres y a que las plantas que salgan crezcan fuertes y bonitas.






martes, 7 de septiembre de 2021

IRAKASLEOK, ORTUARI BURUZ IKASTEN

 

AREITZ SOROA baserri eskolako lagunek ikastaro interesgarri bat eskaini digute gaur eskolan, beren BABESTEN metodoa gure orturako erabiltzeko. Bi txandatan izan da: lehenengo txandan, ikasle txikitxoekin laborantza mahaietan lantzeko gomendioak eta metodoak eman dizkigute eta bigarrenean, nerabeekin ortuan erabiltzeko metodologia ikasi dugu. Ez digute teoria bakarrik eman: adibide pilo ekarri dizkigute klasean esperimentu interesgarriak egin ahal izateko

Itzaldi hauetan pilo ikasi dugu ortuaren zaintzari buruz, bertan aurkitu ahal dugun bizitzari buruz eta klaseko egunerokotasunean ortuaren lana modu eraginkorrean nola integratu ahal dugun.


Los amigos de la granja escuela AREITZ SOROA nos han ofrecido un interesante cursillo hoy en el colegio, para poder utilizar su método LABRANZA 0 en nuestro huerto. Ha sido en dos turnos: en el primero, nos han dado consejos y métodos para trabajar en nuestras mesas de cultivo con los/as más pequeños/as. En el segundo, hemos aprendido metodología para trabajar en el huerto con los/as mayores. No nos han enseñado sólo teoría: nos han traído un montón de ejemplos poder hacer interesantes experimentos en clase.

En estas charlas hemos aprendido un montón sobre el cuidado del huerto, sobre la vida que podemos encontrar en el mismo y sobre el modo de integrar el trabajo del huerto de un modo efectivo en el día a día de la clase.







lunes, 6 de septiembre de 2021

GELETAKO TXOKO BERDEAK, PREST

 Baditugu prest DBHko geletako txoko berdeak. Pasa den kurtsoan egin genuen bezala, gela bakoitzak bere txokoa izango du. Aurten, diseinu minimalista eman nahi izan diegu, paper gutxiago gastatzeko eta bertan jarritakoari protagonismo gehiago emateko.

Txokotxo hauen bidez, ikasleek ikusi ahal izango dute modu argian zenbat ariketa, jolas, txango eta proiektu egin dituzten ingurugiroarekin erlazionaturik. Oroigarri iraunkorra izango da ikasleentzat gogorarazteko zer nolako erlazio estua eta bereiziezina dugun naturarekin.



Ya tenemos preparados los txokos berdeak de las clases. Igual que el año pasado, cada clase tendrá su txoko berdea. Este curso, les hemos querido dar un diseño minimalista para gastar menos papel y para dar más protagonismo a lo que se ponga en los mismos.

Mediante estos txokos, los/as alumnos/as podrán ver de un modo claro cuántos ejercicios, juegos, excursiones y proyectos han hecho relacionados con el medioambiente. Será un recuerdo permanente para que los/as alumnos/as no olviden la relación estrecha e indivisible que tenemos con la naturaleza.




miércoles, 1 de septiembre de 2021

ILUSIOA LANDATZEKO GARAIA


 Kurtso berria hemen dago eta, udako energia berriztagarriaz gure bateriak kargatuta gaude bueltan. Badakigu ez garela irrikatzen dugun normaltasunera bueltatuko oraindik, baina hala ere ilusio guztia jarriko dugu 2021-2022 kurtsoan hamaika proiektu berri aurrera ateratzeko. Jarrai gaitzazue abentura berri honetan!


Ya está aquí el nuevo cuso y estamos de vuelta con las baterías cargadas a tope, gracias a la energía renovable que nos ha dado el descanso veraniego. Sabemos que todavía no vamos a volver a la normalidad que tantas ganas tenemos de recuperar, pero aún así pondremos toda la ilusión para sacar adelante un montón de proyectos en este curso 2021-2022. ¡Seguidnos en esta nueva aventura!