miércoles, 23 de febrero de 2022

TXIKITXOEK UZTA BATU DUTE

 Gure Haur Hezkuntzako ikasleak poz-pozik joan dira gaur etxera, ortuak egindako sekulako opariarekin: jada hartzeko prest zeuden zerbak eta eskarolak, eta txunditurik ikusi dute zer nolako saria duen hilabete hauetan egindako nekazari lana. Ahaleginak bere ordaina du!


Nuestros/as alumnnos/as de Educación Infantil se han ido muy contentos/as hoy para casa, con un estupendo regalo que les ha hecho el huerto: ya estaban lista para recoger las acelgas y las escarolas, y han podido ver con sopresa qué premio tiene el trabajo de agricultores/as que han hecho durante estos meses. ¡El esfuerzo tiene su recompensa!










lunes, 21 de febrero de 2022

MUSIKA TRESNA DIBERTIGARRIAK... ETA BIRZIKLATUAK!

Proiektutxo dibertigarri bat egin dute DBHko ikasleek musika klasean. Materialak berrerabiliz, musika tresna original eta dibertigarriak sortu dituzte. Marakak, xilofonoak, kaskainetak... oso ondo pasatu dute eta ikasi dute zein erraz berrerabil ditzakegun materialak!






Los/as alumnos/as de ESO han hecho un proyecto divertido en clase de música: reutilizando diferentes materiales, han creado instrumentos de música originales y divertidos. Maracas, xilófonos, castañuelas... ¡Se lo han pasado muy bien y han aprendido lo fácil que es reutilizar los materiales!












OTSAILAK 20. GIZARTE-JUSTIZIARAKO EGUNA

 Agenda 2030 barruan ditugun helburu ezberdinak egunero lantzen ditugu gure ikasleekin, eta data garrantzitsu bat hurbil dagoenean, horri buruz lan egitea beren kontzientzia pizteko modu bat da. Otsailak 20rako, laguntza gelan kartel batzuk prestatu dituzte beste ikasleei gogorarazteko gure gizartean behar dugun denontzako justiziaren aurreko berdintasuna.


Trabajamos a diario con nuestros/as alumnos/as los diferentes objetivos que tenemos dentro de Agenda 2030, y cuando llega una fecha importante trabajar sobre ello es un modo de encender sus conciencias. Para el 20 de febrero, en el aula de apoyo han preparado unos carteles para recordar al resto de alumnos/as la importancia de tener una justicia igualitaria en nuestra sociedad.





sábado, 19 de febrero de 2022

ESKOLAREN LANAREKIKO GORAIPAMENA

 Urte luzeak daramatzagu eskolan naturaren aldeko  irakasketan buru-belarri murgilduta. Ondo dakigu ikasleen heziketan oinarri bat izan behar duela egunez egun ikustarazteak, bai hitzez eta bai ekintzez, gure planeta zaintzea ezinbestekoa dela eta errespetu osoz tratatu behar ditugula gurekin batera Lurra konpartitzen duten izaki guztiak.

Ingurugelako Aztertu programatik goraipatu nahi izan dute gure urte luze hauetako lana, eta beren urteroko AZTERTU NATURA kanpainaren sari banaketaren barruan eskuzabaltasunez tartetxo bat egin dute guri  sari bat emateko. Gure lankidea Bego Adánek, denbora askoz gure proiektuaren koordinatzailea izan denak, jaso du saria. Benetan eskertzen diegu gugan izandako detaile izugarri hau. Hunkitu egin gaitu eta indarra eman digu ere aurrera jarraitzeko beste urte pilo batez.

Zorionak gure eskolan egunero Agenda 2030 proiektua posible egiten duten denei! Jarrai dezagun bide honetatik eta  lor dezagun hurrengo belaunaldiak ekologista sutsuak izatea!



Llevamos ya muchos años en el colegio sumergidos/as en la enseñanza en favor del medioambiente. Sabemos muy bien que en la formación de nuestros/as alumnos/as un pilar básico debe ser hacerles ver, tanto mediante palabras como mediante nuestras acciones, que cuidar nuestro planeta es esencial y que tenemos que tratar con todo el respeto a todos aquellos seres que comparten la Tierra con nosotros/as.

Desde el programa Aztertu de Ingurugela han querido reconocer nuestros trabajo de todos estos años, y en su entrega anual de premios de la campaña AZTERTU NATURA han hecho un hueco para entregarnos un premio. Nuestra compañera Bego Adán, que ha sido durante mucho tiempo coordinadora de nuestro proyecto, ha recogido el premio. Les agradecemos de corazón este precioso detalle que han tenido con nosotros/as. Nos ha emocionado y nos ha dado fuerzas para seguir adelante otro montón de años.

¡Felicidades a todos/as los que hacen posible a diario el proyecto Agenda 2030 en nuestro colegio! ¡Sigamos por este camino y consigamos que las siguientes generaciones sean fervientes ecologistas!












viernes, 11 de febrero de 2022

DETAILE TXIKIAK EGUN HANDI BATERAKO

 Gaurko eguna, egun handia da gure eskolarako. Otsailak 8an gure sortzailearen, Esperanza Amaren eguna da, eta gaur ostirala ospatzea erabaki genuen. Egingo ditugun ospakizunen askoren artean, marrazketa lehiaketa dugu, eta irabazleei oparitxo batzuk  emango dizkiegu: margoak, ipuinak edo gure eskolan diseinatutako kamiseta polit bat, "latidos de esperanza" leloa errepresentatzen duena. Opari hauek ikasleei emateko, paper eta kartoi berrerabilian bildu ditugu. Hau detaile txiki bat da, baina horrelako gauza txikiek egiten dute desberdintasun handia.




El día de hoy es un gran día para nuestro colegio. El día 8 de febrero es el día de nuestra fundadora, Madre Esperanza, y hemos decidido celebrarlo hoy viernes. Entre las muchas celebraciones que vamos a hacer, tenemos un concurso de dibujo y a los/as ganadores/as les vamos a dar unos regalos: Pinturas, cuentos o

una bonita camiseta diseñada en el colegio que representa el lema "latidos de esperanza". Para dar estos regalos a los/as alumnos/as, los hemos envuelto en papel y cartón reutilizado. Es un pequeño detalle, pero cosas pequeñas como esta hacen una gran diferencia.




martes, 8 de febrero de 2022

ZABOR-UHARTEAK



 1. DBHko ikasleak hidrosferari buruz ari dira ikasten biologian. Gai honen barruan, gure itsasoetan daukagun arazo larri bati buruz egin dute lan: zabor-uharteak. Ozeano desberdinetan eta korronteen eraginez sortu diren plastikoz eta beste zaborrez osatutako irla hauen kokapena bilatu dute, eta hauen ondorioz sor daitezkeen kalteak identifikatu dituzte. Gero, uharte hauen aurka borroka egiteko irtenbide desberdinak pentsatu dituzte taldeka. Informazio hau guztia kolore desberdinetako txarteltxoetan idatzi dituzte eta munduko mapa batean kokatu dituzte, beren klaseen txoko berdean.

Ziur gaude taldeko lan honek lagundu diela kontzientziatzen hondakinen arazoari buruz.

Los/as alumnos/as de 1º de ESO están estudiando la hidrosfera en biología. Dentro de este tema, han trabajado sobre un grave problema que tenemos en nuestros océanos: las islas de basura. Han buscado la localización de estas islas formadas en los diferentes océanos por la acumulación de plásticos y demás basuras y por efectos de las corrientes marinas, y han identificado los perjuicios que la existencia de dichas islas pueden traer. Después, han pensado en grupos diferentes maneras de combatir estas islas. Toda esta información la han puesto en cartelitos de colores que han colocado sobre un mapa del mundo en el Txoko Berdea de sus clases.

Estamos seguros/as de que este trabajo les ayudará a concienciarse sobre el problema de los desperdicios.









sábado, 5 de febrero de 2022

HAUR HEZKUNTZAKO ORTUTXOA HAZIZ DOA

 Neguan murgilduta gaude buru-belarri, hotza eta euriarekin. Hala ere, gure txikien ortuko baratze-alorretan landaretxoak ateratzera ausartzen dira, pixkanaka haziz. Denbora gutxi barru barazki gozo-gozoak izango ditugu hartzeko prest. Bai nekazari trebeak gure Haur Hezkuntzako gaztetxoak!


Estamos sumergidos/as en pleno invierno, con frío y lluvia. Aún así, las plantas de los bancales del huerto de nuestros/as pequeños/as se atreven a salir, creciendo poco a poco. Dentro de poco, tendremos hortalizas bien ricas listas para recoger. ¡Menudos/as agricultores/as más hábiles son nuestros/as jóvenes de Infantil!








 





martes, 18 de enero de 2022

URTE BERRI, ORTU BERRI !!!

 Bazen garaia gure ortua berriro txukuntzeko! Gabonetako oporrek lehen eta eguraldi euritsuak geroago korapilatsua egin dute gure ortuan lan egin ahal izatea. Aste honetan, azkenengoz,  ikasleekin joan gara ortura eta uzta nola hazten ari den ikusteaz aparte, garbiketa egiten hasi gara. Laster, apainduta izango dugu gure ortutxoa berriz.


¡Ya era hora de volver a adecentar nuestro huerto! Las vacaciones de Navidad primero y el tiempo lluvioso después han hecho complicado poder trabajar en nuestro huerto. Esta semana, por fin, hemos bajado al huerto y además de ver cómo crece la cosecha hemos empezado a hacer limpieza. Pronto, nuestro querido huerto volverá a estar de concurso.















miércoles, 22 de diciembre de 2021

ZORIONAK ETA 2022 ZORIONTSUA IZAN

Aurtengo gabonetako jaiak zuei zoriontzeko, eskolako bi proiektu oso polit konbinatu ditugu: DBHko 3Cko ikasleeek kartoi eta paper birziklatuz egindako jaiotzatik figuratxo batzuk hartu eta Haur Hezkuntzako ortutxo oparoan ipini ditugu. Ikus dezakezuenez, EA2030ren proeiktuz blai egon gara 2021ean, eta hurrengo urtean askoz gehiago izango ditugu. GABON ZORIONTSUAK IZAN, ETA PREST EGON 2022AK EKARRIKO DIZKIGUN MIRARIEZ GOZATZEKO!


Para felicitaros las fiestas, hemos combinado dos bonitos proyectos del colegio: Hemos cogido unas figuras del nacimiento que han preparado los/as alumnos/as de 3ºC de ESO con papel y cartón reciclados, y las hemos puesto en el frondoso huerto de los/as txikis de Educación Infantil. Como podéis ver, hemos estado sumergidos/as en infinidad de proyectos relacionados con EA2030 en 2021 y tendremos muchísimos más el año que viene. ¡TENED UNA FELIZ NAVIDAD Y PREPARAOS PARA DISFRUTAR DE TODAS LAS MARAVILLAS QUE NOS TRAERÁ EL 2022!









viernes, 17 de diciembre de 2021

ASTEROKO PAPER BIRZIKLAPENA

 Badugu martxan DBHko 3Cko klaseak beren ardura hartu duen paper birziklapena ekintza. Aste honetako birziklapenean 10 kilo paper jaso dituzte DBHko klase ezberdinetatik.


Ya tenemos en marcha la iniciativa de reciclaje que los/as alumnos/as de 3ºC habían tomado a su cargo. En el reciclaje de esta semana han recogido 10 kilos de papel de las diferentes clases de la ESO.






viernes, 10 de diciembre de 2021

BERRERABILI, BERRESKURATU, BIRZIKLATU

2. DBH-ko proiektua amaitu dugu!!!!!

Gaiarekin 3 astez lan egin ondoren, birziklatzea zein garrantzitsua den ikasi dugu. Proiektuaren helburua gure ikasleak kontzientziatzea zen, gure planeta zaindu dezaten.

Honekin lotuta aldaketa klimatikoa, aztarna ekologikoa, birziklatzeko edukiontzi desberdinak…. ikusi ditugu. Gainera, planeta  berotzen duten berotegi - efektuko gasen emisioen ondorioak aztertu ditugu.



¡¡¡Hemos terminado el proyecto de 2º ESO!!!

Después de trabajar durante 3 semanas en el tema, hemos aprendido qué importante es reciclar. El objetivo del proyecto era concienciar al alumnado para que cuiden nuestro planeta.
En relación con este tema, hemos visto el cambio climático, la huella ecológica, los diferentes contenedores de reciclaje... Además, hemos analizado las consecuencias de las emisiones de gases de efecto invernadero que provocan el calentamiento del planeta.











viernes, 3 de diciembre de 2021

BILBO, BERDEAGOA.... TA EUSKARAZ!!!

 Aurtengo euskararen eguna ospatzeko, EA2030 taldea eta euskara sailak batera lan egin dugu. Nahi bikoitza adierazi dugu oraingo honetan. Gure hiria, Bilbo, berdeagoa eta euskaraz nahi dugu! Hau lortzeko, ikasleek proposamen pilo pentsatu dituzte eta kartel politen bidez adierazi dituzte. Ea ideiaren bat udaletxera heltzen den!


Para celebrar el día del euskara de este año, el grupo de EA2030 y el departamento de euskara hemos trabajado juntos/as. Hemos expresado un doble deseo en esta ocasión: ¡Queremos nuestra ciudad, Bilbao, más verde y en euskara! Para conseguir esto, nuestros/as alumnos/as han pensado un montón de propuestas que han expresado mediante bonitos carteles. ¡
A ver si alguna de las ideas llega hasta el ayuntamiento!