viernes, 8 de abril de 2022

UREZTATU BIZITZA!

 DBHko 3. mailako ikasleek proiektu interesgarria egin dute uraren inguruan. "UREZTATU BIZITZA!" lelopean, zenbait ekintza eta txango batu dituzte. Urdaibaiko eta Bilboko ibaiko laginketa jasoketak egin dituzte Aztertu proiektuari esker. Laborategian, zenbait praktika egin dituzte ur ezberdinen PHa eta mikroorganismoak aurkitzeko.  Uraren garrantziaz hausnarketa egin dute baita ere eta 3. Cko klasean bereziki bi eremuek lan egin dute urari buruz ikuspegi zientifikoa eta soziokulturala aldi berean erabiliz.


Los/as alumnos/as de 3º de ESO han realizado un proyecto muy interesante sobre el agua. Bajo el lema "UREZTATU BIZITZA!", han realizado diversas actividades y salidas. Han llevado a cabo los muestreos de Urdaibai y la ría de Bilbao, gracias al proyecto Aztertu. En el laboratorio han hecho varias prácticas para comprobar los PHs de diferentes aguas y una búsqueda de microorganismos. Han realizado también una reflexión sobre la importancia del agua y especialmente en la clase de 3ºC los dos ámbitos han trabajado utilizando al mismo tiempo el enfoque científico y el sociocultural.




jueves, 7 de abril de 2022

ILAR-HANBURGESAK

 3. Cko ikasleek sukaldaritza klase dibertigarri eta osasuntsua izan dute gaur. Ortuan jasotako ilarrak erabiliz, hanburgesa beganoak kozinatu dituzte. Menu paregabea hamaiketako osasuntsua egiteko!


Los/as alumnos/as de 3ºC han tenido una divertida y saludable clase de cocina hoy. Usando los guisantes recogidos en el huerto, han preparado unas hamburguesas veganas. ¡Un menú estupendo para hacer un hamaiketako saludable!






miércoles, 6 de abril de 2022

TXIKIEN ORTUA, UDABERRIRAKO PREST

 Haur Hezkuntzako nekazari porrokatuek prest utzi dituzte beren baratze-alorrak udaberrirako. Areitz Soroa baserri eskolako gure lagunek irakatsitako BABESTEN metodoa erabiliz  eta euriaren eta eguzkiaren laguntzaz, beren uzta sendo eta polit haziko da!


Los/as agricultores/as empedernidos/as de Educación Infantil han dejado sus bancales preparados para la primavera. ¡Usando el método BABESTEN que nos enseñaron nuestros amigos de la granja escuela Areitz Soroa y con ayuda del sol y la lluvia, su cosecha crecerá fuerte y hermosa!







martes, 5 de abril de 2022

URDAIBAI, NATURARENTZAT BABESGUNEA

 Gugandik oso hurbil baditugu naturaz gozatzeko leku zoragarriak. 4. DBHko  eta 3. Cko ikasleak gaur Urdaibai bisitatzera joan dira. Bertan, hango ekosistema berezia eta uraren kalitatea aztertu genituen. Eta egun itzela pasatu genuen naturaz inguratuta.


Tenemos cerca de nosotros/as sitios maravillosos para disfrutar de la naturaleza. Los/as alumnos/as de 4º ESO y de 3º C han ido hoy a visitar Urdaibai. Allí, analizamos su singular ecosistema y la calidad del agua. Y pasamos un día fantástico rodeados/as por la naturaleza.






NEGUAK EMANDAKO AZKEN PRODUKTUAK

 Txikien ortuan gaur jaso dituzte neguak emandako azken produktuak. Poz-pozik doaz gure ikasleak etxera beren lanaren sariarekin!


En el huerto de los/as pequeños/as han recogido hoy los últimos productos que ha dado el invierno. ¡Nuestros/as alumnos/as van muy contentos/as a casa con el premio a su trabajo!




lunes, 4 de abril de 2022

PORRU UZTA

 Gure ortuan porru uzta ikaragarria izan dugu. 3Cko ikasleek, aste hauetan ortuan gogor lan egin eta gero, beren lanaren saria jaso ahal izan dute eta errezeta gozo batekin prestatuz dastatu dituzte.


Hemos tenido una cosecha de puerros fantástica en nuestro huerto. Los/as alumnos/as de 3ºC, después de trabajar duro durante estas semanas, han podido recoger el premio a sus esfuerzos  y los han probado preparados con una rica receta.




martes, 29 de marzo de 2022

ERRIBERAKO MERKATUAN

 2. DBHko ikasleek Eriberako Merkatua bisitatu dute. Bisita gidatu honetan gauza interesgarri asko ikasi dituzte produktuen ekoizpenari buruz eta kontsumo arduratsuari buruz. Aldi berean, Bilbon bertan dugun erosteko leku paregabea eta kalitate gorenekoa deskubritzeko aukera izan dute.


Los/as alumnos/as de 2º de ESO han visitado el Mercado de la Ribera. En esta visita guiada han aprendido un montón de cosas interesantes sobre la producción de los alimentos y sobre el consumo responsable. Al mismo tiempo, han tenido oportunidad de descubrir un lugar fantástico para comprar en el mismo Bilbao y con una altísima calidad de mercancía.






 

viernes, 25 de marzo de 2022

ARGALARION, LURRA BIZITZARA BUELTATZEN DA.

Martxoaren 24an, oso formakuntza interesgarria izan genuen Agenda 2030eko koordinatzaileentzat. Argalario mendian lehen zabortegia zen eta orain errekuperatuta dagoen eremua erakutsi ziguten, eta bertan ipini dute ere segurtasun-gela bat kutsatutako lurra isolatzeko.


El día 24 de marzo, los/as coordinadores de Agenda 2030 tuvimos una formación muy interesante. Nos enseñaron una zona del monte Argalario que antes era un vertedero y ahora se ha recuperado. Han puesto allí también una celda de seguridad para recoger tierra y residuos contaminados.






miércoles, 23 de marzo de 2022

CO2 ETA BERE ERAGINA

Pasa den kurtsoan sentsibilitate berezia hartu genuen CO2 metaketarekin. COVID-19aren inguruko neurriak zirela eta, CO2 neurketak egiten hasi ginen aldizka. Esperientzia hartatik hasita, ikasleekin CO2ri buruzko hausnarketa bat egitea erabaki dugu, honen eragina ikusiz gure eguneroko bizitzan. Eskolan neurketa desberdinak egin ditugu eskolan zehar, eta hauek guztiak grafiko batean jaso ditugu.
Honetaz guztiaz aparte, CAAPko ikasleek zientifikoki egiaztatu dute esperimentu baten bidez  artmosferan dagoen CO2k sortzen duen tenperatura igoera.


El curso pasado adquirimos una sensibilidad especial sobre la acumulación de CO2. Como consecuencia de las medidas especiales por el COVID-19, empezamos a hacer mediciones periódicas de CO2. Partiendo de esa experiencia, hemos decidido hacer una reflexión con el alumnado sobre el CO2, viendo la influencia de este en nuestras vidas. Hemos realizado diferentes mediciones en diferentes puntos de nuestro colegio, y las hemos recogido en unas gráficas.
Además de todo esto, los/as alumnos/as de CAAP han comprobado científicamente mediante un experimento el aumento de temperatura producido por el CO2 atmosférico.







martes, 22 de marzo de 2022

NEURRIAK EZ DU GARRANTZIRIK, BAINA...

 Badakigu neurriak eta kalitateak ez dutela eskutik joan behar, baina hala ere gure ikasleak harrituta geratu dira gaur ortutxoan jaso dutenarekin. Poz-pozik joan dira etxera!


Ya sabemos que el tamaño y la calidad no tienen por qué ir de la mano,  pero aún así nuestros/as alumnos/as se han quedado sorprendidos/as con lo que han recogido hoy en el huerto. ¡Se han ido de lo más contentos/as para casa!








lunes, 21 de marzo de 2022

SOLLANORA BISITA

 "Ureztatu bizitza!" proeiktua jarraituz, 3. DBHko ikasleek bisita bat egin dute Sollanoko edateko uren tratamendutegira. Ura gure etxeetara heltzeko behar diren neurri eta prozesu guztiak ikasi dituzte eta guretzat eguneroko bizitzan hain sinple dirudien txorrota zabaltzearen ekintza pixka bat gehiago baloratuko dute.


Siguiendo el proyecto "Ureztatu bizitza!", los/as alumnos/as de 3º de ESO han hecho una visita a la depuradora de agua potable de Sollano. Han aprendido todas las medidas y procesos que hay que seguir para que el agua llegue a nuestras casas y valorarán un poco más a partir de ahora una acción tan simple en nuestro día a día como es abrir el grifo.







sábado, 19 de marzo de 2022

AURTENGO IBAIALDE LAGINKETA

 Gure "Ureztatu bizitza!" proiektu barruan eta Ibaialde programa jarraituz, 3. DBHko ikasleek ibaiaren uraren laginketa egin dute Zamakola aldean. Aukera izan dute, bi txandatan, inguruko bizitza naturala aztertzeko eta hurbil dugun naturaren egoera baloratzeko.


Dentro de nuestro proyecto "Ureztatu bizitza!" y siguiendo al mismo tiempo el programa Ibaialde, los/as alumnos/as de 3º de ESO han hecho un muestro del agua del río en la zona de Zamakola. Han tenido oportunidad, en dos turnos, para analizar la vida natural del entorno y de valorar la situación de la naturaleza que tenemos cerca.










miércoles, 16 de marzo de 2022

TXOKO BERDEA HANDITZEN

 Gure DBHko ikasleak egunero dabiltza buru-belarri lanean, eta beren lan izugarria erakusteko ditugun klaseeetako Txoko Berdeak eta Txoko Berde nagusia txikiak geratu zaizkigu jada. Horregatik, gure Txoko Berdea handitzea erabaki dugu eta horma berri batean, "Eman aukera gure planetari" lelopean, zenbait lan ipiniko ditugu hemendik aurrera. Gaur, DBHko 1. mailako ikasleek kutsadurari buruz prestatutako mapa mentalak jarri ditugu. Lan bikaina!


Nuestros/as alumnos/as de ESO están todo el día trabajando duro, y los Txokos Berdeak de las clases y el Txoko Berdea principal que tenemos para exponer sus trabajos se nos han quedado ya pequeños. Por eso, hemos decidido ampliar nuestro Txoko Berdea y en una nueva pared y bajo el lema "Dale una oportunidad a nuestro planeta" iremos poniendo diferentes trabajos a partir de ahora. Hoy hemos colgado los mapas mentales sobre la contaminación que han preparado los/as alumnos/as de 1º de ESO. ¡Un trabajo excelente!












lunes, 7 de marzo de 2022

GARRAIOBIDEAK EZAGUTU, GARBIAGO MUGITU

 Lehen Hezkuntzako seigarren mailako ikasleek aukera bikaina izan dute ezagutzeko gaur Bilbon ditugun garraio publiko desberdinak. Irteera dibertigarri eta interesgarri honetan, hiritik mugitzeko modu azkar eta aldi berean berdeagoak ikusi dituzte, eta autoak ahalik eta gehien aparkatuta uztearen abantailak ikasi dituzte.


Nuestros/as alumnos/as de sexto curso de Primaria han tenido hoy la oportunidad de conocer los diferentes medios de transporte público que tenemos en Bilbao. En esta salida divertida e interesante, han visto modos rápidos y a la vez más verdes de moverse por la ciudad, y han aprendido las ventajas de dejar el coche aparcado lo más posible.