jueves, 15 de diciembre de 2022

EL POBAL BURDINOLAN

Lehen hezkuntzako lehen zikloko ikasleak El Pobaleko burdinolara joan dira txangoan, burdina lantzen zen fabrika hidraulikora. Irin-errota erakutsi digute, eta ogi bat oratu dugu. Gero, egur labe batean sartu da, eta gure ikasleek etxera eraman dute. Oso goxoa zegoen! 


Nuestros alumnos del primer ciclo de Educación Primaria han ido de excursión a la Ferrería de El Pobal, una fábrica hidráulica en la que se trabajaba el mineral del hierro para convertirlo en metal. Nos han enseñado el molino harinero y hemos amasado un pan que después se ha metido en un horno de leña y que nuestros alumnos se han llevado a casa. ¡Estaba riquísimo!












miércoles, 14 de diciembre de 2022

PLATEREAN OREKA, ON EGIN!

En este proyecto hemos reflexionado junto con los/as alumnos/as de 3º de ESO sobre nuestros hábitos de alimentación y nos hemos propuesto retos personales para mejorar nuestra salud nutricional y contribuir a una sociedad más sostenible. 

Partiendo de cuestionarios realizados por el alumnado hemos creado recetas saludables basadas en las proporciones de nutrientes del “plato de Harvard”.También hemos analizado químicamente distintas bebidas alcohólicas y energéticas.

Nuestra conclusión: equilibrio emocional, buena alimentación y actividad física son esenciales para ser personas sanas.



Proiektu honetan DBHko 3. mailako ikasleekin batera hausnarketa bat egin dugu gure elikatzeko ohiturei buruz. Geure buruei erronka pertsonalak ezarri dizkiegu gure nutrizio osasuna hobetzeko eta gizarte jasangarriago bat lortzeko.

Ikasleek berek prestatutako galdetegiak irteera puntu bezala hartuta, errezeta osasuntsuak sortu ditugu "Harvarden plater"eko nutriente proportzioetan oinarritutak. Zenbait edari alkoholdun eta energetiko aztertu ditugu kimikoki baita ere.


Gure konklusioa: oreka emozionala, elikatze ona eta ariketa fisikoa oinarrizkoak dira pertsona osasuntsuak izateko.













lunes, 5 de diciembre de 2022

EUSKARAREN EGUN BERDEA

 Aurten, urtero bezala, euskararen eguna ospatu dugu eskolan. Alaitasunez eta festa giroan aprobetxatu dugu ere EA2030ekin bat egiteko gure euskararen aldeko aldarrian eta alde batetik bizimodu osasuntsua gogorarazi diegu ikasleei herri-kirol zirraragarriak antolatuz jolasaldietan. Beste alde batetik, photocall dibertigarri bat erabiliz 11. helburua ekarri dugu eskolara euskara hitz egiten duen Bilbo berdeago bat eskatuz. Hemen dituzue argazki batzuk, eta linkan sakatuz gero argazki guztiak ikusi ahal izango dituzue.


Este año, como siempre, hemos celebrado el día del euskara en el colegio. Con alegría y en ambiente festivo hemos aprovechado para sumar la Agenda 2030 a nuestra reivindicación del euskara y por una parte hemos recordado al alumnado la vida saludable con unos emocionantes herri-kirolak en los recreos. Por otra parte, mediante un divertido photocall hemos traído el objetivo 11 al colegio pidiendo un Bilbo más verde y en el que se hable euskara. Aquí tenéis algunas fotos. ¡Pinchando en el link podréis verlas todas!


PHOTOCALL EUSKARAREN EGUNA 2022










viernes, 25 de noviembre de 2022

25N

Adierazitako egun guztiak ez dira ospatzen. Azaroaren 25a errebindikazio eguna da, eta Lehen Hezkuntzako gure ikasgeletan lantzen dugu. Txikietatik ikasten dugu denok berdin errespetatzen genero indarkeriaren aurkako egun honetan.  


No todos los días señalados son de celebración. El 25 N es un día de reivindicación y como tal lo trabajamos en nuestras aulas de Primaria. Desde pequeños aprendemos a respetarnos a todos por igual en este día contra la violencia de género.






jueves, 17 de noviembre de 2022

LEHEN URAZAK

 Gure txikitxoen jolastoki berdean lehenengo urazak batu ahal izan dituzte. Asko poztu dira ikusita zein sendo hazi diren beraiek landatutakoak.


En el recreo de nuestros/as pequeños/as han podido recoger las primeras lechugas. Se han alegrado mucho al ver qué hermosas han crecido después de plantarlas ellos/as.






viernes, 21 de octubre de 2022

CHANGING THE LAND

 DBHko 4. mailan testu eta ariketa ugari ari dira egiten ingurugiroari buruz ingeles klasean. Planeta leku pixka bat hobea egiteko ideiak eta alternatibak. Gazteen proposamenak, munduko mandatariek beraiek proposatutako ideiak, proiektu handiak herrialde osoak aldatzeko... eta bitartean ikasleen hausnarketak eta klasean konpartitzen dituzten ideiak, asmoak eta ametsak gure Lurraren etorkizunari buruz..


Los/as alumnos/as de 4º de ESO están llevando a cabo numerosos ejercicios y lecturas sobre el medioambiente en la clase de inglés. Ideas y alternativas para hacer del planeta un lugar un poco mejor. Propuestas de jóvenes, ideas llevadas a cabo por altos mandatarios, grandes proyectos para cambiar países enteros... y mientras tanto las reflexiones de los/as alumnos/as y las ideas, intenciones y sueños sobre el futuro de nuestra Tierra que van compartiendo.





lunes, 17 de octubre de 2022

LEHEN HEZKUNTZAKO AZKEN ZIKLOA VALDEREJON

5. eta 6. mailako ikasleak Valderejo parke naturalera joan dira. Purón ibaiaren haitzartean naturaz inguratuta asko gozatu dute, non fosilak eta elementu geologiko desberdinak baloratu ahal izan dituzten. Ondarearen kontserbazioaren eta ingurumenaren kontserbazioaren balioa ikasi dute.


Los alumnos/as de 5º y 6º de Primaria han ido de excursión al parque natural de Valderejo. Han disfrutado de un maravilloso día rodeados de naturaleza paseando por el desfiladero del río Purón donde han podido apreciar fósiles y diferentes elementos geológicos. Aprenden así el valor de la conservación del patrimonio y la preservación ambiental.







jueves, 13 de octubre de 2022

LANDAKETA IZUGARRIA

 DBHko 4. mailako ikasleek gogor egin dute lan egun hauetan zehar izugarrizko uzta prestatzeko: ilarrak, azalorea, brokolia,  txikoria, porruak, azenarioak, masustak eta marrubiak landatu dituzte. Lan bikaina eta nekazari paregabeak! Orain, ortua zaindu eta itxarotea besterik ez dugu...


Los/as alumnos/as de 4º de ESO han estado trabajando duro estos días para preparar una cosecha impresionante: han plantado guisantes, coliflor, brócoli, achicoria, puerros, zanahorias, zarzamora y fresas. ¡Un gran trabajo y unos/as agricultores de primera! Ahora, a cuidar el huerto y a esperar...









lunes, 10 de octubre de 2022

GURE NEKAZARITXOAK LANEAN

 Garbiketa egin eta gero, gure Lehen Hezkuntzako ikasleak landatzen egon dira Jolastoki Berdean! Bete-beteta jarri dituzte baratze-alorrak barazkiez: txikoria, urazak, azenarioak eta ilarrak. Orain... hazten laguntzera!


Después de hacer la limpieza, nuestros/as alumnos/as de Educación Infantil han estado plantando en el Jolastoki Berdea. Han dejado  a rebosar de verduras los bancales: achicoria, lechugas, zanahorias y guisantes. ¡Ahora, a ayudarlas a crecer!











miércoles, 5 de octubre de 2022

EURIA ETA GERO, ORTUA TXUKUNTZEN

 Pasa den asteko euri gogorrak eta gero, garbiketa lanei berrekin diegu gure ortuan. Laster kurtso honetako lehenengo ereintzak egingo ditugu!


Después de las fuertes lluvias de la semana pasada, hemos retomado las tareas de limpieza del huerto. ¡Pronto haremos las primeras siembras del curso!





martes, 4 de octubre de 2022

GURE JOLASTOKI BERDEA, PREST KURTSO BERRIRAKO

 Martxan jarru dira eskolako txikitxoenak! Behin kurtsoa hasita, lanari ekin diote eta beren baratze-alorrak garbi eta txukun utzi dituzte nekazari lanari ekiteko. Badatoz uzta oparoak!


¡Ya se han puesto en marcha los/as más pequeños/as del cole! Una vez empezado el curso, se han puesto manos a la obra y han dejado sus bancales limpios y organizados para empezar con las labores de agricultores/as. ¡Se acercan las buenas cosechas!