viernes, 25 de mayo de 2018

ABRIKOTAK JOLASALDIAN

Gaurko jolasaldian abrikot goxo-goxoak jan ditugu. Fruta honen ezaugarriei buruz orriak ipini genituen klase guztietan ikasleek jakiteko abrikoten onurei buruz. Horrela, behin informaturik, Ganoraz etorri dira fruta harrtzera eta jatera!


En el recreo de hoy hemos comido unos ricos albaricoques. Pusimos en las clases unas hojas con las características de esta fruta, para que los/as alumnos/as aprendiesen sobre los beneficios de los albaricoques. De este modo, una vez informados/as, han venido con ganas a comer la fruta.

jueves, 24 de mayo de 2018

FENOLOGIA PROIEKTUA AURKEZTEN

 Gaur Bilboko Ingurugelara hurbildu gara aurten burutu dugun fenologia proietkua azaltzera. Beste eskoletako irakasleekin bildu gara eta batzar honetan asko ikasi dugu besteen esperientzietatik. Oso gauza interesgarriak ikusi ditugu eta espero dugu ikasitakoa erabili ahal izatea!


Hoy nos hemos acercado a la Ingurugela de Bilbao a explicar el proyecto de fenología que hemos realizado este año. Nos hemos reunido con profesores/as de otros colegios y hemos aprendido mucho de sus experiencias. ¡Hemos visto cosas muy interesantes y esperamos poder utilizar lo aprendido!

martes, 22 de mayo de 2018

ERRIBERAKO MERKATURA



DBHko bigarren kurtsoko ikasleak Erriberako merkatura joan dira. Merkatuko funtzionamendua ikusi dute eta hango jaki gozo eta osasuntsuei buruz ikasi dute.








Los/as alumnos/as de segundo curso de ESO han ido al mercado de la Ribera. Han visto el funcionamiento del mercado y han aprendido sobre los alimentos ricos y saludables que allí se venden.



URAZAK BILTZEN

Gaur gure ortuko urazak bildu ditugu... eta hau bai uraza sorta ederra! entsalada ikaragarriak prestatuko ditugu!




Hoy hemos recogido las lechugas de nuestro huerto... ¡Y sí que han sido hermosas! ¡ Vamos a preparar unas ensaladas estupendas!







lunes, 14 de mayo de 2018

EDUKIONTZI BERRIAK

Baditugu edukiontzi berriak gure eskolan! Udaletxeak ekarri ditu, birziklapen lana errazago egin dezagun. Ikasle taldeak antolatu ditugu beren ardurapean har dezaten birziklapena ganoraz egiten dela.














¡Tenemos contenedores nuevos en nuestro colegio! Los ha traído el ayuntamiento, para que la tarea de reciclar nos sea más sencilla. Hemos organizado grupos de alumnos/as para que se encarguen de que el reciclaje se haga en condiciones.















miércoles, 9 de mayo de 2018

ORTUA KIMATZEN



Gure ortuan landatutako urazak, azak, piperrak kuiatxoak eta marrubiak eder-ederrak hazten ari dira. Hau bai uzta dotorea!















Las lechugas, berzas, pimientos, calabacines y fresas que plantamos en nuestro huerto están creciendo muy hermosos. ¡Qué cosecha más elegante!

martes, 8 de mayo de 2018

MELOIA


Meloia oso kaloria gutxiko fruta da. %90 batean urez osatuta dago.
Ikusmenerako eta azalerako hain inportantea den Bitamina A ugari du fruta honek. Bitamina E ere ematen digu, antioxidatzaile eta babesle izateko propietateak ematen dizkiona. Minbiziaren eta bihotzaren gaitzen kontra laguntza handia da.


El melón se caracteriza por su bajo contenido en calorías, ya que se trata de una fruta que tiene un 90% de agua en su composición.
Es una fruta muy rica en vitamina A, la cual favorece la buena visión e interviene en el mantenimiento de una piel sana. También contiene vitamina E, una sustancia antioxidante y protectora que ayuda a prevenir el cáncer y la aparición de enfermedades cardiovasculares.

Resultado de imagen de melon

jueves, 3 de mayo de 2018

ESKOLEN ARTEKO FOROA

Gaur gure ikasleen ordezkari pare batek parte hartu du urtero antolatzen den eskolen arteko foroan. Beraiek egingo digute egindakoaren laburpentxo bat:
"Oso bilera atsegina izan zen eta jendea oso jatorra zen. Bilboko hirian garraiobideekin egin behar dituzten aldaketak azaldu zizkiguten. Hamaiketako arin eta osasuntsua eman ziguten: fruta eta esnea kolakaorekin. Eta kafea irakasleentzat. Asko gustatu zitzaigun topaketa".



Hoy un par de nuestras alumnas ha participado en el foro entre colegios que se celebra cada año. Ellas mismas nos hacen un resumen de lo que han visto  aprendido:
" El encuentro fue muy agradable y la gente era muy simpática. Nos explicaron los cambios que pretendían hacer en la ciudad de Bilbao con el transporte. Nos dieron de comer un almuerzo ligero y sano con piezas de fruta y leche con cola-cao y café para los profes. Nos encantó el encuentro".


miércoles, 25 de abril de 2018

AUZOKO BIHOTZAK ORTUAN

Gaur Auzoko Bihotzak ekimen barruan gure hirugarren tailerra antolatu dugu. Oraingo honetan ortuko tailer bat egin dugu etxetik ekarritako haziekin.



Hoy dentro de la iniciativa Corazones de Barrio hemos organizado nuestro tercer taller. En esta ocasión hemos hecho un taller en el huerto con semillas traídas de nuestras casas.


jueves, 19 de abril de 2018

TIPULAK, PIPERRAK ETA KUIATXOAK

Guarko egun eguzkitsua aprobetxatuz, DBHko 4. mailako eta DBHko 1. eta 2. mailako ikasle batzuk gogor egon dira lanean gure ortutxoan. Tipulak, piperrak eta kuatxoak landatu dituzte.






Aprovechando el día tan soleado que tenemos, algunos/as alumnos/as de 4º de Primaria y de 1º y 2º de ESO han estado trabajando duro en nuestro huerto. Han plantado cebollas, pimientos y calabacines.











miércoles, 18 de abril de 2018

BIZIKLETA GAINEAN, OSASUNTSUAGO

Aurtengo EA21eko leloa jarraituz, 1. DBHko ikasleak Euskadi Fundaziora joan dira  Deriora garraiobide alternatibo eta osasuntsua den bizikletaz ganoraz ibiltzeko arauak ikastera. Beharrezkoa den materiala, seinaleak, zulaketa bat nola konpondu... ikasitako gauzak ugari izan dira. Eta teoria eta gero, paseo polit bat egin dute ikasleek bizikleta hartuta eguzkipean. Hau bai modu dibertigarria goiza pasatzeko!





Siguiendo el lema de este año de AE21, los/as alumnos/as de 1º de ESO han ido a la Fundación Euskadi en Derio a aprender las normas para moverse adecuadamente en ese medio de transporte alternativo y saludable que es la bicicleta. El material necesario, las señales, cómo arreglar un pinchazo... han sido muchas las cosas que han aprendido. Y después de la teoría, han hecho un bonito paseo con las bicis bajo el sol. ¡Este sí que es un modo divertido de pasar la mañana!







lunes, 19 de marzo de 2018

EGUNDOKO KUTXATZARRA GURE ORTURAKO!

Peñascal ikastetxeko ikasleek egundoko kutxatzarra egin digute gure orturako. Gure lanabesak eta materiala ondo gordeta edukiko ditugu oraindik aurrera!
















Los alumnos del Centro Peñascal nos han hecho un arcón impresionante para nuestro huerto. ¡Vamos a tener nuestras herramientas y material muy bien guardados a partir de ahora!



viernes, 16 de marzo de 2018

PINTXOAK TXOKOLATEAGAZ

Berriro ere ikasleek gustoko duten hamaiketakoa prestatu dugu, osasuna eta zapore gozoa bateratuz. Marrubia eta banana pintxoak prestatu ditugu, txokolate pixka bategaz apaindurik. Ostiraleko jolasaldiak benetan gustatzen zaizkigu!


Hoy también hemos preparado un hamaiketako que les gusta a los/as alumnos/as, uniendo la salud y lo sabroso. Hemos preparado pinchos de fresa y platano, adornándolos con un poco de chocolate. ¡ Nos gustan un montón los recreos de los viernes!

martes, 13 de marzo de 2018

ORTUAREN BERRIZTAPENAREN HURRENGO FASEA

Gure orturen berriztapena aurrera doa! gaur lurra eta hartxinga ekarri digute eta ikasleen laguntzaz dena oso ondo antolatu dugu. Zer nolako itxura ona hartzen ari den!











¡La renovación de nuestro huerto va adelante! hoy nos han traído a tierra y la gravilla y con la ayuda de los/as alumnos/as hemos organizado todo muy bien. ¡Qué buen aspecto está tomando!










viernes, 9 de marzo de 2018

JOGURTA MARRUBIEKIN ETA FRUITU LEHORREKIN

Aste honetarako jolasaldi osasuntsurako jogurta marrubiekin eta fruitu lehorrekin dugu. Pasa den astean ikasitako marrubien propietateak eta esnekienak ondo dakizkigu, eta orain fruitu lehorrenak ikusiko ditugu:
- Mineral iturri garrantzitsua dira: Magnesioa, fosforoa, potasioa, kaltzioa, burdina, zinka eta selenioa.
- Bitamina kantitate handia dute.
- Gantz osasuntsuak, proteina begetalak eta fibra dituzte.


Para el recreo saludable de esta semana tenemos yogurt con fresas y frutos secos. Conocemos bien las propiedades de los lácteos y las de las fresas, que aprendimos la semana pasada. Ahora veremos las de los frutos secos:
- Son una importante fuente de minerales: Magnesio, fósforo, potasio, calcio, hierro, zinc y selenio.
- Tienen una gran cantidad de vitaminas.
- Contienen grasas saludables, proteínas vegetales y fibra.