jueves, 11 de abril de 2019

ESKOLARTEKO FOROAN

Gaur eskolarteko foroa ospatu da, eta gure bi ikasle han egon dira beren gogoetak elkarbanatzeko eta gure EA21eko proiekturako ideia berriak jasotzeko. Haurtengo foroan auzo ezberdinetako soinu kutsadurari buruzko ikerketak aztertu dituzte eta irakasleentzat plastikoaren erabilera murrizteko ideia interesgarriak aurkezten zituen hitzaldi bat izan da.



Hoy se ha celebrado el foro interescolar, y dos de nuestras estudiantes han estado allí para compartir sus reflexiones y para recoger ideas nuevas para nuestro proyecto de EA21. En el foro de este año se han analizado los estudios sobre la contaminación acústica en los diferentes barrios y ha habido una charla que presentaba ideas interesantes sobre la reducción del uso de plásticos.


viernes, 29 de marzo de 2019

BARAZKIAK LANDATZEN


Heldu da jada gure ortua lantzeko garaia. Gure ikasleak buru-belarri ipini dira azaloreak, brokolia, porruak, tipula eta haritz azalorea landatzen. Espero dugu uzta izugarria izatea!

Ha llegado la época de trabajar nuestro huerto. Los/as alumnos/as se han puesto de lleno a plantar coliflores,brócoli, puerros, cebollas y lechuga de roble. ¡Esperamos que sea una cosecha tremenda!





jueves, 28 de marzo de 2019

MARRUBI ALDAXKAK BIRLANDATZEN

Eskolako txikitxuek ere parte hartu nahi dute gure ortuko bizitzan, eta gaur gure marrubi landareen aldaxka batzuk nola birlandatu ikasi dute. Adi-adi egon dira eta seguru urte batzuk barru lorazain izugarriak izango direla.

Los/as mas pequeños/as de nuestro colegio también quieren participar en el día a día de nuestro huerto, y hoy han aprendido a replantar unos esquejes de nuestros fresales. Han estado muy atentos/as y seguro que en un futuro serán unos/as jardineros/as fenomenales.


martes, 26 de marzo de 2019

KALITATEA TOPERA


Eusko labeldun produktuak kontsumitsearen abantailak anitzak dira, eta hauetaz ikasi dute gure DBHko 2. kurtsoko ikasleek "Kalitatea Topera" kanpaina barruan antolatutako bisita gidatuan parte hartuz. Ikusi dute nola heltzen diren behi okela eta txakolina gure dendetara eta gainera egun zoragarri bat pasatu dute! Honi guztiari buruz jarraituko dute lan egiten, Eusko labeldun produktuei buruzko testu bat irakurriz eta hausnartuz nola bertako produktu ekologikoak erosteak laguntzen dion ingurugiroari.




Las ventajas de consumir productos con eusko label son numerosas, y sobre estas han aprendido nuestros/as alumnos/as de 2º de ESO participando en la visita guiada organizada dentro de la campaña "Kalitatea Topera". Han visto cómo llegan a nuestras tiendas la carne de vacuno y el txakoli y además han pasado un día fantástico. Seguirán trabajando sobre todo esto en clase con un texto sobre los productos de Eusko label y reflexionando sobre cómo ayuda al medio ambiente consumir productos locales y elaborados de manera ecológica.





sábado, 23 de marzo de 2019

BILBOKO PORTUA

DBHko 3. kurtsoko ikasleek Bilboko portua bisitatu zuten. Bertan, honen funtsionamendua ezagutu dute eta guretzat inportanteena dena, energia eolikoa nola aprobetzatzen duten ikusi zuten.







Los/as alumnos/as de 3º de ESO visitaron el puerto de Bilbao. Conocieron su funcionamiento y, lo que es más importante para nosotros/as, vieron cómo aprovechaban la energía eólica.









viernes, 22 de marzo de 2019

UDABERRIA HELDU DA!

Bada hemen udaberria! eguraldi ona eskutik dakarrela dirudi, eta gure ikasleak animatu dira ortuan lan egitera. Txikienak ere etorri dira eta, nagusien laguntzaz eta gidaz, gogor egin dute lan ortua polit-polita gera dadin. Dena txukundu behar dugu uzta berria prestatzeko!










¡Ya está aquí la primavera! Parece que trae el buen tiempo con ella, así que nuestros/as alumnos/as se han animado a trabajar en el huerto. Los/as más pequeños/as también han venido y, con la ayuda y la guía de los/as más mayores, han trabajado duro para que el huerto quede bien bonito. Tenemos que dejarlo todo preparado para la nueva cosecha!









lunes, 11 de marzo de 2019

AUZOKO DIAGNOSTIKOA

Gure ikasle talde batek gure auzoan ditugun soinu eta zaraten azterketa bat egitera atera da gaur goizean. Auzoko eremu desberdinetara hurbildu dira eta zarata neurtu eta gero hausnarketa bat egin dute entzuten zutena kontutan hartuz.









Un grupo de nuestros/as alumnos/as ha salido hoy a la mañana a hacer un examen de los sonidos y ruidos que tenemos en el barrio. Se han acercado a diferentes zonas del barrio y después de medir el ruido, han hecho un análisis teniendo en cuenta lo que oían.




jueves, 7 de marzo de 2019

ZARATA NEURTZEN

Gure eko ordezkariak buru belarri dabiltza zarata neurtzen gure eskolako eremu desberdinetan. Gero, gure zaratometroan adierazten dituzte neurtutako dezibelioak. Konturatu gabe sortzen dugun kutsadura mota honetaz jabetzeko lehenengo pausoa da. Klasean irakurketa bat landu dute DBHko 2. mailako ikasleek baita ere, eta gai honi buruzko hausnarketa bat egin dute.

Nuestras ekoordezkaris andan muy atareadas midiendo el ruido en diferentes puntos de nuestro colegio. Luego reflejan los decibelios medidos en nuestro zaratometro. Este es el primer paso para darnos cuenta de este tipo de contaminación que creamos sin apenas enterarnos. Los/as alumnos/as de 2º de ESO han trabajado también una lectura sobre este tema y han hecho una reflexión posterior.





jueves, 28 de febrero de 2019

AZTERKOSTA ERAKUSKETA ESKOLAN

Egun hauetan zehar Azterkostak eskaintzen duen erakusketa dugu gure eskolan. Ikasleek ikusi eta ikasi ahal dute gure Lurra eta itsasoei buruz eta ingurugiroa zaintzearen garrantziaz jabetu.

Durante estos días tenemos en el colegio la exposición que ofrece Azterkosta. Los/as alumnos/as  pueden ver y aprender sobre nuestra Tierra y sus mares y darse cuenta de la importancia de cuidar el medioambiente.




jueves, 14 de febrero de 2019

LURRA, GURE ETXEA

LHko 4. kurtsoko ikasleek bere bigarren proiektu barruan ikasi zuten ingurugiroa zaintzearen garrantziari buruz. Ikasitakoa kontutan hartuta, erabaki zuten zerbait egin behar zutela. Batzartu, esloganak pentsatu eta kalera atera ziren jendeari ezagutarazteko berehalako neurriak hartu behar ditugula gure planeta salbatzeko. Hori bai dela adorea ikasle hauek erakutsitakoa!!!

Los/as alumnos/as de 4º curso de Primaria, dentro de su segundo proyecto, aprendieron sobre la importancia de cuidar el medio ambiente. Teniendo en cuenta lo aprendido, decidieron que debían hacer algo. Se reunieron, pensaron unos eslóganes y salieron para hacer saber a la gente que debemos tomar medidas enseguida para salvar nuestro planeta. ¡Menuda valentía demostraron estos/as alumnos/as!


lunes, 11 de febrero de 2019

IZAKIAK HOBE ULERTZEN

Gure eskolako DBHko lehengo mailako ikasleak munduko klima ezberdinei buruz ikasten ari dira. Proiektu honen barruan, izakien beharrak hobe ulertzen ari dira, naturatik pixka bat hurbilago egoteko eta gure esku dauden ahaleginak egin ditzaten bizitza babesteko.

Los/as alumnos/as de primer curso de ESO están aprendiendo sobre los diferentes climas del mundo. Dentro de este proyecto, están entendiendo mejor las necesidades de los seres vivos, para acercarse un poco más a la naturaleza y para que puedan hacer esos esfuerzos que están en nuestra mano para proteger la vida.





martes, 15 de enero de 2019

BADUGU ZARATOMETROA MARTXAN

Azkenengoz badugu gure zaratometroa jarrita!  Hemendik aurrera hasiko gara gure eskolako zarata mailak neurtzen eta soinu kutsadurari buruzko diagnostikoa egiten.

¡Por fin tenemos instalado nuestro zaratometro! De aquí en adelante empezaremos a medir los niveles de ruido de nuestro colegio y a hacer el diagnostico sobre contaminación acústica.


viernes, 21 de diciembre de 2018

ZORIONAK ETA URTE BERRI ON!

Bagoaz oporretan, eta zuei denoi opa nahi dizuegu egun hauetan ondo pasatzea eta maite duzuen pertsonekin elkarrekin pozik izatea. ZORIONAK ETA URTE BERRI ON!

Nos vamos de vacaciones y queremos desearos a todos/as que lo paséis bien en estos días y seáis felices junto a las personas a las que queréis. ¡FELIZ NAVIDAD Y PRÓSPERO AÑO NUEVO!

lunes, 17 de diciembre de 2018

ORTUA GABONETARAKO APAINTZEN

Hurbil-hurbil ditugu Gabonak eta apaingarriak ere ekologikoak egitea erabaki dugu. Umetxoek, Lehen Hezkuntzako irakasleen laguntzaz honako apaingarri hauek inbentatu dituzte:
- "Actimel" botilatxo eta plastikozko plater erabiliez, aingerutxoak.
- CD zaharrez, elur panpinak.
- Nespresso kapsulez, kanpaitxoak.
- Lastotxoez, izartxoak.
Hauek bai direla artistak! Polit-polita geratzen ari da gure ortuko zuhaitza!







Tenemos ya muy cerca la Navidad y hemos decidido que los adornos también serán ecológicos. Los/as niños/as han hecho diferentes manualidades:
- Con botellitas de Actimel y platos de plástico usados han hecho angelitos
- Usando cds viejos han hecho muñecos de nieve.
- Con cápsulas de Nespresso han hecho campanas.
- Con pajitas, han hecho estrellas.
¡Menudos/as artistas! ¡Está quedando precioso el árbol de nuestro huerto!




miércoles, 5 de diciembre de 2018

AZTERKOSTA

DBHko 4. kurtsoko ikasleek Azterkosta ekimenean hartu dute parte gaur. Gure inguruko eremu naturalen uraren egoera aztertuz, errealitatea ikusi eta beren buruak kontzientziatu ahal izango dituzte.

Los/as alumnos/as de 4º curso de ESO han participado de la iniciativa Azterkosta hoy. Analizando el agua de los entornos naturales que nos rodean, han podido ver la realidad y podrán así concienciarse.