miércoles, 11 de marzo de 2020

ORTUA UDABERRIRAKO PRESTATZEN

Udaberria ez dago hain urrun, eta agertu diren eguzki izpitxoak aprobetxatuz ortua txukuntzeari ekin diogu. Ea datorren urtaroak uzta oparoak ekartzen dizkigun!

La primavera no está tan lejos, y aprovechando los rayos de sol que han aparecido nos hemos puesto a arreglar el huerto. ¡A ver si la estación que llega nos trae cosechas abundantes!




martes, 10 de marzo de 2020

TXIKIAK ORTUAN GAUR

Eskolako txikitxoek gaur ortura egindako bisitan gauza pilo ikasi dituzte. Adi-adi entzun dute urazak eta tipulak nola landatu behar diren eta ilusioz ikusi dute naturaren lana landareak haztean.


Los/as pequeños/as del colegio han aprendido un montón en la visita que han hecho hoy al huerto. Han escuchado muy atentos/as cómo se plantan las lechugas y las cebollas y han observado con ilusión el trabajo de la naturaleza al hacer crecer las plantas.





jueves, 5 de marzo de 2020

AREITZ SOROA TXIKITXOENTZAKO

Haur Hezkuntzako txikitxoak Areitz Sorora joan dira eguna pasatzera. Irteera zoragarri honetan baserri polita bisitatu, ogia egin eta ortua eta animaliak bisitatzeko aukera izan dute. Oso gustora egon dira eta ikasi duten guztia gure ortuan erabiltzeko prest bueltatu dira!

Los/as pequeñitos/as de  Eduación Infantil han ido a Areitz Soroa a pasar el día. En esta fantástica salida han visitado un bonito baserri y han tenido oportunidad de visitar la huerta y los animales. ¡Han estado muy a gusto y han vuelto preparados/as para poner en práctica en nuestro huerto lo aprendido!








martes, 3 de marzo de 2020

LH EROSKIN

LHko ikasleak Eroski bisitatzen egon dira. Bertan kontsumo arduradunari eta elikadura osasuntsuari buruz ikasi dute.

Los/as alumnos/as de EP han estado visitando Eroski. allí han aprendido sobre el consumo responsable y la alimentación saludable.


viernes, 28 de febrero de 2020

GARRAIO PUBLIKOAREN ALDE!

Hirietan biziz, oso inportantea da garraio publikoen erabileraren garrantziaz konturatzea. Azkar eta eroso mugitzea errazten digute, eta ingurumenari mesede handia egiten diogu, autoa hartzen ez dugulako. Honi guztiari buruz ikasi dute gaur Lehen Hezkuntzako ikasleek, egin duten irteeran. Antolatutako txango honetan Bilbobusen,  FEVE eta RENFEko trenetan eta tranbian bidaiatzeko aukera izan dute. Gero, garraio publikoari buruzko hitzalditxoa izan dute eta azkenengoz beraiek izan dira kaleko jendeari gai honi buruzko inkesta bat egin dietenak.

Viviendo en la ciudad es muy importante concienciarnos del uso del transporte público. Nos facilita el movernos de modo rápido y cómodo y le hacemos un gran favor al medio ambiente, ya que no cogemos el coche. Los/as alumnos/as de EP han aprendido hoy sobre todo esto en la salida que han hecho. En esta visita guiada han podido montarse en Bilbobus, los trenes de FEVE y RENFE y en el tranvía. Luego, han recibido una pequeña charla sobre el transporte público y por último ellos/as mismos/as han sido los/as que han realizado una encuesta a la gente de la calle sobre este tema.



viernes, 21 de febrero de 2020

POLTSAK HAMAIKETAKOETARAKO

Hamaiketako osasuntsu baten alde egiten ari garen kanpaina barruan, beste urrats bat eman dugu: plastikoaren murrizketa buruan izanda, aukera eman diegu ikasleei oihal zati zahar berrerabiliekin beren hamaiketarako poltsak egiteko. Gaurtik aurrera, errekreoetan laborategitik pasa daitezke beren gustoko poltsa jostera.

Dentro de la campaña que llevamos a favor de un hamaiketako saludable, hemos dado otro paso: Teniendo en cuenta la reducción del uso de plástico, les hemos dado la oportunidad a los/as alumnos/as de confeccionar su bolsa de hamaiketako usando trozos de tela reutilizados. De hoy en adelante, pueden pasar por el laboratorio durante los recreos para coser la bolsa que les guste.


martes, 18 de febrero de 2020

AÑANAKO GATZAGAN

LHko 3. zikloko ikasleak, Añanako gatzaga bisitatzera joan dira gaur. Ibilbide turistikoa egin dute gatzagatik eta gatz mota ezberdinak dastatu dituzte. Aukera izan dute ere ur gazia daraman ubidetik bertatik dastatzea! Aukera paregabea izan dute gure sukaldeetan hain ohikoa den produktu hau nondik datorren ikusteko. Naturak eskuzabal eskaintzen dizkigu bere jaki gozoak.

Los/as alumnos/as de 3er ciclo de EP han ido hoy a visitar las Salinas de Añana. Han hecho un recorrido turístico por las salinas y han probado los diferentes tipos de sales. ¡Han tenido oportunidad de probar directamente del canal que lleva el agua salada! Han tenido una ocasión maravillosa de conocer de dónde viene este producto tan común en nuestras cocinas. La naturaleza nos ofrece generosa sus ricos alimentos.




viernes, 7 de febrero de 2020

ESPERANZA AMAREN EGUNEAN, , GURE PLANETAREN ALDE

Aurtengo Esperanza Amaren egunean, gure ikasleek mezu argi bat bidali nahi izan dute ingurugiroaren alde. "Zaindu Jainkoaren Kreazioa" lelopean, klase bakoitzak kartel bat prestatu du konpromiso sendo bat aurkezteko Lurraren alde lan egiteko.

El día de la Madre Esperanza, nuestros/as alumnos/as han querido mandar un mensaje claro a favor del medioambiente. Bajo el lema "Cuida la Obra de Dios", cada clase ha preparado un cartel con un compromiso firme para trabajar a favor de la Tierra.







jueves, 6 de febrero de 2020

LH PAGASARRI GARBITZEN

LHko ikasleek bere esku hartu dute gure mendien zaintza. Umore onez igo dira gaur Pagasarrira eta aurkitu duten zabor guztia jaso dute. Eredu dira gure ikasleak guztiontzat!!!


Los/as alumnos/as de Primaria han decidido encargarse del cuidado de nuestros montes. Han subido al Pagasarri de muy buen humor y han recogido toda la basura que han encontrado por el camino. ¡¡¡Nuestros/as alumnos/as son un ejemplo para todos/as!!!








jueves, 30 de enero de 2020

BERRERABILTZEN IRUDIMENAZ

Proiektuak aurrera doaz, eta ikasleek irudimen handia dutela erakusten digute egunero: beren maketak eta bideoak egiteko material ezberdinak berrerabiltzen ari dira eta oso artelan politak egiteaz aparte ingurumenaren aldeko mezu argiak bidali nahi dizkigute.

Los proyectos siguen adelante y los/as alumnos/as nos demuestran a diario su gran imaginación: están reutilizando diferentes materiales para hacer sus vídeos y maquetas, y además de hacer unas preciosas obras de arte nos están enviando un mensaje muy claro en favor del medioambiente.





martes, 28 de enero de 2020

KONTZIETZIAZIO KANPAINAREN 3. FASEA

Gure Txoko Berdearen mezua aurrera doa, atalez atal. Ikusi dugu pixkanaka gure itsasoen irudia aldatzen, eta gero eta argiago erakusten ari digute gure Eko-Ordezkariek hemendik urte batzutara aurkituko duguna ez dela batere samurra izango. Espero dugu ikasleek mezua argi eta garbi ulertzea!







El mensaje de nuestro Txoko Berdea sigue adelante, paso a paso. Hemos visto como poco a poco la imagen de nuestros mares va cambiando, y nuestras Eco-Representantes nos están mostrando cada vez más claro que lo que vamos a encontrar de aquí a unos años no va a ser nada agradable. ¡Esperemos que los/as alumnos/as entiendan alto y claro el mensaje!




jueves, 23 de enero de 2020

PLASTIKOAK EZAGUTZEN

Denok dakigu plastikoen erabilera murriztu behar dugula eta erabiltzen ditugunak berrerabili eta birziklatu behar ditugula. Baina askok ez dakitena da plastiko mota desberdinak daudela, eta hauen birziklatze moduak eta berrerabiltzeko aukerak ere desberdinak direla. DCko ikasleek, beren proiektuarekin jarraituz, egunero erabiltzen ditugun plastiko mota ezberdin hauek ezagutzen ari dira.

Todos/as sabemos que debemos reducir el uso de plásticos y reutilizar y reciclar los que usamos. Pero lo que mucha gente no sabe es que hay diferentes tipos de plástico y que los modos de reciclaje y las posibilidades de reutilización de estos son diferentes. Los/as alumnos/as de DC, siguiendo con su proyecto, están conociendo ahora estos diferentes tipos de plástico que usamos todos los días.




miércoles, 22 de enero de 2020

BIODEGRADATUKO AL DA?

4. DCko ikasleek esperimentu interesgarri bat egin dute: Gure ortuko lur zatitxo batean bi poltsa lurperatu dituzte. Horietako bat biodegradatzen den horietakoa da, eta beste plastikozko poltsa normal bat da. Egun batzuk barru begiratuko dute nola dauden poltsa hauek, konparatzeko zer desberdintasun dagoen bata eta beztearen artean.








Los/as alumnos/as de DC han hecho un interesante experimento: En una esquina de nuestro huerto han enterrado dos bolsas. Una de ellas es biodegradable y la otra es de plástico normal. Dentro de unos días, mirarán cómo están las bolsas, para comparar qué diferencias hay entre la una y la otra.

lunes, 20 de enero de 2020

EA21 GURE PROIEKTUETAN

Jada hasi ditugu gure bigarren ebaluazioko proiektuak. Beti bezala, garrantzi handia dauka oraingo honetan EA21ek proiektu hauetan. Bigarren hezkuntzan ebaluazio honetan lehenengo eta laugarren mailetan lantzen ari gara eta Lehenengo Hezkuntzan birziklapena da proiektu guztien ardats naguzia. Sekulako ekintza zirraragarria egin dute Lehenengo hezkuntzakoek proiektuak hasteko, erlojuaren kontrako zabor birziklatzea eginez!

Ya hemos hemos empezado los proyectos de la segunda evaluación. Al igual que siempre, AE21 tiene gran importancia en ellos. En ESO, durante esta evaluación estamos trabajándolo en Primero y Cuarto, y en Primaria tienen en todos los proyectos el reciclaje como tema principal. Los/as de Primaria han hecho una actividad muy emocionante para empezar el proyecto, realizando un reciclaje contra reloj!