jueves, 28 de mayo de 2020

GURE ORTUA BUELTAN DA



Pixkanaka, denok ari gara pausoak ematen normaltasunerantz. Oraindik bide luzea dugu aurrean, baina martxan ari gara jartzen. Gure eskolan ere dena txunkuntzen hasi dira eta gure ortutxoaren txanda heldu da. Gure serorek lan izugarria egin dute ortua apaintzeko: belar txarrak kendu, dena garbitu eta landatzen hasi ortua udarako dotore egoteko. Pilo pozten gaitu gure ortua hain polita ikusteak!


Poco a poco, todos/as vamos dando pasos hacia la normalidad. Todavía tenemos un largo camino por delante, pero nos vamos poniendo en marcha. En nuestro colegio también están adecentando todo y ha llegado el turno de nuestro huerto. Las hermanas han hecho un trabajo impresionante para ponerlo en condiciones: han quitado malas hierbas, lo han limpiado y han empezado a plantar para que esté elegante de cara al verano. ¡Nos alegra un montón ver nuestro huerto tan bonito!







domingo, 24 de mayo de 2020

COAMI, ESKOLA JASANGARRIA

Pasa den astean gure eskolako Jasangarritasun Agiria berriztatu egin genuen. Zorion beroenak egunero gure eskolan ingurugiroaren alde lan egiten duzuen guztioi!

La semana pasada renovamos el Certificado  de Escuela Sostenible de nuestro colegio. ¡Enhorabuena a todos/as los que trabajáis a diario en nuestro colegio a favor del medio ambiente!


domingo, 17 de mayo de 2020

MAIATZAK 17, BIRZIKLAPENAREN ALDEKO NAZIOARTEKO EGUNA


Birziklapenaren eta berrerabiltzearen garrantziaren inguruan egunero egiten dugu lan eskolan. Bai hitzez eta bai ekintzez irakasten diegu gure ikasleei Lurraren baliabideak mugatuak direla eta ez ditugula alferrik galdu behar. Orain dela gutxi, adibidez, ikusi ahal izan zenuten blog honetan etxeko material desbedinak nola erabili.
Egun hauetan ikasleek berek eman digute honen eredu: DCko ikasleek material birziklatua eta etxean aurkitutako gauza ezberdinak erabiliz eta imaginazioaren laguntzaz munduko zubi batzuen maketak egin dituzte. Zubiak, elkartzen eta hurbiltzen gaituzten eraikinak izanda sinbolo polita dira aurtengo Birziklapenaren eguna ospatzeko.



Todos los días trabajamos en el colegio sobre la importancia de reciclar y reutilizar. Enseñamos a nuestros alumnos y alumnas mediante palabras y hechos que los recursos de la Tierra son limitados y no los podemos desperdiciar. Hace poco, por ejemplo pudisteis ver en este mismo blog cómo utilizar los diferentes materiales que tenéis por casa.
Durante estos días, han sido los alumnos y alumnas quienes han dado ejemplo de todo esto: El alumnado de DC, usando material reciclado y diferentes cosas que tenían por casa y con ayuda de la imaginación,  han elaborado unas maquetas de algunos puentes del mundo. Dado que los puentes son construcciones que nos unen y nos acercan, nos han parecido un bonito símbolo para celebrar este día mundial del reciclaje.






viernes, 8 de mayo de 2020

GURE ORTUAN ERE, NATURA AURRERA DOA

Beste egunean komentatu genuen blog honetan nola, gu etxean gauden bitartean Naturak berea den eremua berreskuratzen duela. Ez dugu urrun joan behar honen adibideak ikusteko. Ikasle batek gure ortutxoaren bideo bat bidali digu.  Bertan ikus dezakegu ortuak oihan txiki baten itxura hartu duela. Benetan polita dago horrela, bere naturaltasunean. Daukagun pena da ezin garela hurbildu Lurrak oparitzen dizkigun frutu horiek jasotzera...

El otro día comentábamos en el blog como, mientras nosotros/as estamos en casa la naturaleza está recuperando el territorio que le pertenece. No tenemos que irnos lejos para ver ejemplos. Una alumna nos ha enviado un vídeo de nuestro huerto. En él se puede ver que el huerto ha cogido el aspecto de una pequeña jungla. Está realmente bonito así, en su naturalidad. La única pena que tenemos es que no nos podemos acercar a recoger esos frutos que la Tierra nos regala...


martes, 21 de abril de 2020

ETXEKOA BERRERABILTZEN

Momentu ona da orain etxeko armairuetan gordeta duguna begiratzeko eta gauza zahar horiei bizitza berria emateko. Badakizue, ingurugiroaren alde egin ditzakegun gauzen artean,  BERRERABILTZEA gomendagarrienetarikoa dela. Hemen dituzue adibide bikain batzuk: Etxean dauden telak erabiliz, poltsak eta orain hain beharrezkoak diren maskarak egin ahal ditugu. Marrubi kutxa bat erabiliz berriz, panpintxoentxako ohe bat! Ea zer ideia berri dituzuen zuek!

Es un buen momento para mirar lo que tenemos guardado en los armarios de casa y dar una nueva vida a esas cosas viejas. Ya sabéis que entre las cosas que podemos hacer en favor del medio ambiente, una de las más recomendables es REUTILIZAR. Aquí tenéis unos ejemplos excelentes: Con telas que hay por casa, podemos hacer bolsas y esas mascarillas que ahora son tan necesarias. Usando una caja de fresas, ¡hacemos una cama para los muñecos! ¡A ver qué ideas se os ocurren a vosotros/as!







lunes, 20 de abril de 2020

APIRILAREN 24AN, KLIMAREN ALDEKO EKIMEN GLOBALA


Badirudi orain pairatzen ari garen egoera honek ez duela bukaerarik. Baina pasatu egingo da, eta aurrera egin beharko dugu. Momentu hori heltzen denerako, erakunde askok eskatzen dute irteera jasangarria izan behar duela. Hori aldarrikatzeko dei bat egin dute apirilaren 24an, gaueko 22:00etan balkoietatik soinuak eta itzalak proiektatuz manifestaldia egiteko. Kartelean dituzuen erakundeen sare sozialetan aurkitu ahal dituzue ereduak itzaletarako eta beherago duzue sinatu duten agiria.

Parece como si esta situación que estamos sufriendo no tuviese fin. Pero pasará y tendremos que seguir adelante. Para cuando llegue ese momento, muchas asociaciones están pidiendo que esa salida sea sostenible y justa. Para reivindicar eso, han hecho un llamamiento el día 24 de abril a las 22:00 para que se haga una manifestación de sonidos y sombras proyectadas desde los balcones. En las redes sociales de las asociaciones que tenéis en el cartel encontraréis plantillas para las sombras y más abajo está el manifiesto que han firmado.




Hemen duzue agiria / Aquí tenéis el manifiesto:

AGIRIA EUSKARAZ

MANIFIESTO EN CASTELLANO

viernes, 17 de abril de 2020

XABIER EUZKITZEREN GOGOETA POLITA



Xabier Euskitzek sare sozialetan egindako gogoeta bat konpartitu nahi dugu zuekin. Gure gizartea sakonki aztertzeko momentua heldu da...



miércoles, 15 de abril de 2020

LURRA GIZAKION BIRUSAZ SENDATZEN

Bizitzen ari garen egoera arraro honetan ikusten ari gara gure eguneroko bizitza gure etxeen barrualdera limitatuta dugula. Ezin kalera irten, eta bitartean Lurra aurrera doa. Industria gutxiago kotxe gutxiago... eta hau Lurrarentzat onuragarria izaten ari da. Gu gizakiok Lurrarentzat gaixotasun bat bagina eta gu ez egonda bera sendatzen ari balitz bezala. Honek asko pentsa arazi behar digu gure planetarengan dugun eraginean... Behean partekatu dizuegun berrian irakurri ahal duzue nola Indiatik Himalaya mendikatea ikusi ahal duten orain, kutsaduraren murrizketagatik.

En esta situación tan extraña que estamos viviendo, nuestro día a día se está viendo limitado al interior de nuestras casas. No podemos salir a la calle y mientras tanto, la Tierra sigue adelante. Menos industria, menos coches... y esto está siendo beneficioso para la Tierra. Como si los humanos fuésemos una enfermedad para ella y en nuestra ausencia se estuviese curando. Esto nos tiene que hacer reflexionar sobre el impacto que tenemos en nuestro planeta... En el artículo que os compartimos abajo  podéis leer que desde la India pueden ver ahora la cordillera del Himalaya, debido a la disminución de la contaminación.

Vista del Himalaya desde la ciudad de Jalandhar, en la India.
https://www.20minutos.es/noticia/4224245/0/himalaya-verse-india-primera-vez-drastica-caida-contaminacion/

miércoles, 11 de marzo de 2020

ORTUA UDABERRIRAKO PRESTATZEN

Udaberria ez dago hain urrun, eta agertu diren eguzki izpitxoak aprobetxatuz ortua txukuntzeari ekin diogu. Ea datorren urtaroak uzta oparoak ekartzen dizkigun!

La primavera no está tan lejos, y aprovechando los rayos de sol que han aparecido nos hemos puesto a arreglar el huerto. ¡A ver si la estación que llega nos trae cosechas abundantes!




martes, 10 de marzo de 2020

TXIKIAK ORTUAN GAUR

Eskolako txikitxoek gaur ortura egindako bisitan gauza pilo ikasi dituzte. Adi-adi entzun dute urazak eta tipulak nola landatu behar diren eta ilusioz ikusi dute naturaren lana landareak haztean.


Los/as pequeños/as del colegio han aprendido un montón en la visita que han hecho hoy al huerto. Han escuchado muy atentos/as cómo se plantan las lechugas y las cebollas y han observado con ilusión el trabajo de la naturaleza al hacer crecer las plantas.





jueves, 5 de marzo de 2020

AREITZ SOROA TXIKITXOENTZAKO

Haur Hezkuntzako txikitxoak Areitz Sorora joan dira eguna pasatzera. Irteera zoragarri honetan baserri polita bisitatu, ogia egin eta ortua eta animaliak bisitatzeko aukera izan dute. Oso gustora egon dira eta ikasi duten guztia gure ortuan erabiltzeko prest bueltatu dira!

Los/as pequeñitos/as de  Eduación Infantil han ido a Areitz Soroa a pasar el día. En esta fantástica salida han visitado un bonito baserri y han tenido oportunidad de visitar la huerta y los animales. ¡Han estado muy a gusto y han vuelto preparados/as para poner en práctica en nuestro huerto lo aprendido!








martes, 3 de marzo de 2020

LH EROSKIN

LHko ikasleak Eroski bisitatzen egon dira. Bertan kontsumo arduradunari eta elikadura osasuntsuari buruz ikasi dute.

Los/as alumnos/as de EP han estado visitando Eroski. allí han aprendido sobre el consumo responsable y la alimentación saludable.


viernes, 28 de febrero de 2020

GARRAIO PUBLIKOAREN ALDE!

Hirietan biziz, oso inportantea da garraio publikoen erabileraren garrantziaz konturatzea. Azkar eta eroso mugitzea errazten digute, eta ingurumenari mesede handia egiten diogu, autoa hartzen ez dugulako. Honi guztiari buruz ikasi dute gaur Lehen Hezkuntzako ikasleek, egin duten irteeran. Antolatutako txango honetan Bilbobusen,  FEVE eta RENFEko trenetan eta tranbian bidaiatzeko aukera izan dute. Gero, garraio publikoari buruzko hitzalditxoa izan dute eta azkenengoz beraiek izan dira kaleko jendeari gai honi buruzko inkesta bat egin dietenak.

Viviendo en la ciudad es muy importante concienciarnos del uso del transporte público. Nos facilita el movernos de modo rápido y cómodo y le hacemos un gran favor al medio ambiente, ya que no cogemos el coche. Los/as alumnos/as de EP han aprendido hoy sobre todo esto en la salida que han hecho. En esta visita guiada han podido montarse en Bilbobus, los trenes de FEVE y RENFE y en el tranvía. Luego, han recibido una pequeña charla sobre el transporte público y por último ellos/as mismos/as han sido los/as que han realizado una encuesta a la gente de la calle sobre este tema.



viernes, 21 de febrero de 2020

POLTSAK HAMAIKETAKOETARAKO

Hamaiketako osasuntsu baten alde egiten ari garen kanpaina barruan, beste urrats bat eman dugu: plastikoaren murrizketa buruan izanda, aukera eman diegu ikasleei oihal zati zahar berrerabiliekin beren hamaiketarako poltsak egiteko. Gaurtik aurrera, errekreoetan laborategitik pasa daitezke beren gustoko poltsa jostera.

Dentro de la campaña que llevamos a favor de un hamaiketako saludable, hemos dado otro paso: Teniendo en cuenta la reducción del uso de plástico, les hemos dado la oportunidad a los/as alumnos/as de confeccionar su bolsa de hamaiketako usando trozos de tela reutilizados. De hoy en adelante, pueden pasar por el laboratorio durante los recreos para coser la bolsa que les guste.


martes, 18 de febrero de 2020

AÑANAKO GATZAGAN

LHko 3. zikloko ikasleak, Añanako gatzaga bisitatzera joan dira gaur. Ibilbide turistikoa egin dute gatzagatik eta gatz mota ezberdinak dastatu dituzte. Aukera izan dute ere ur gazia daraman ubidetik bertatik dastatzea! Aukera paregabea izan dute gure sukaldeetan hain ohikoa den produktu hau nondik datorren ikusteko. Naturak eskuzabal eskaintzen dizkigu bere jaki gozoak.

Los/as alumnos/as de 3er ciclo de EP han ido hoy a visitar las Salinas de Añana. Han hecho un recorrido turístico por las salinas y han probado los diferentes tipos de sales. ¡Han tenido oportunidad de probar directamente del canal que lleva el agua salada! Han tenido una ocasión maravillosa de conocer de dónde viene este producto tan común en nuestras cocinas. La naturaleza nos ofrece generosa sus ricos alimentos.