miércoles, 1 de julio de 2020

UDA ON BAT PASATU!!!

Kurtso berezi honi amaiera emateko ordua heldu da. Ez dakigu zer aurkituko dugun irailean, baina momentuz deskantsatzeko garaia da. Hurrengo kurtsoan, energiaz beteta bueltatzea espero dugu hamaika proiektu berri aurrera eramateko. Udaz gozatu... eta zaindu!!!

Ha llegado el momento de cerrar este curso tan especial. No sabemos qué nos encontraremos en septiembre, pero de momento es época de descansar. Esperamos venir a tope de energía el curso que viene, para poder llevar adelante miles de proyectos. Disfrutad del verano... ¡¡¡Y cuidaos!!!



jueves, 18 de junio de 2020

BERAKATZEN UZTA

Gaur uzta ederra izan dugu ortutxoan: berakatz sorta polita atera dugu! Landatutako bestea ere aurrera doa pimeran. Hemen dituzue argazki batzuk, ondo ikusteko

Hoy hemos tenido una hermosa cosecha en el huerto:¡Hemos sacado un bonito manojo de ajos! Lo demás que hemos plantado también va de maravilla. Aquí tenéis unas fotos, para que podáis verlo.






lunes, 8 de junio de 2020

ORTUTXOAREN JARRAIPENA

Gaur gure ortutxoaren azken argazkiak zuekin konpartitu nahi ditugu. Ortuari berdin dio zein fasean gauden... bera aurrera doa bere erritmoan, haziz eta loratuz.

Hoy queremos compartir con vosotros/as las últimas fotos de nuestro huerto. Al huerto le da lo mismo en qué fase estemos... él sigue adelante, creciendo y floreciendo.






domingo, 7 de junio de 2020

BADA HEMEN GURE ZIURTAGIRIA

Orain dela pare bat aste komentatu genizuen ESKOLA JASANGARRIaren titulua berritzea lortu genuela. Bada, heldu zaigu ziurtagiria eta gure poza zuekin guztiokin partekatu nahi dugu. Jarrai dezagun denon artean gauza zoragarriak egiten!

Hace un par de semanas os comentamos que habíamos conseguido renovar nuestro título de ESCUELA SOSTENIBLE. Pues, nos ha llegado ya el certificado y queremos compartir nuestra alegría con vosotros/as.  ¡Sigamos haciendo cosas maravillosas entre todos/as!


viernes, 5 de junio de 2020

INGURUMENAREN NAZIOARTEKO EGUNEAN, KURTSO HONEN LABURPENA

Gaur ingurumenaren nazioarteko eguna denez, aprobetxatuko dugu kurtso btixi honen laburpentxo bat egiteko bideo baten bidez. Jarraitu behar dugu gure Lurrak eskaintzen dizkigun altxorrak zaintzen!

Dado que hoy es el día internacional del medio ambiente, vamos a aprovechar para hacer un pequeño resumen de este extraño curso por medio de un vídeo. ¡Tenemos que seguir cuidando todos los tesoros que nuestra Tierra nos ofrece!



jueves, 28 de mayo de 2020

GURE ORTUA BUELTAN DA



Pixkanaka, denok ari gara pausoak ematen normaltasunerantz. Oraindik bide luzea dugu aurrean, baina martxan ari gara jartzen. Gure eskolan ere dena txunkuntzen hasi dira eta gure ortutxoaren txanda heldu da. Gure serorek lan izugarria egin dute ortua apaintzeko: belar txarrak kendu, dena garbitu eta landatzen hasi ortua udarako dotore egoteko. Pilo pozten gaitu gure ortua hain polita ikusteak!


Poco a poco, todos/as vamos dando pasos hacia la normalidad. Todavía tenemos un largo camino por delante, pero nos vamos poniendo en marcha. En nuestro colegio también están adecentando todo y ha llegado el turno de nuestro huerto. Las hermanas han hecho un trabajo impresionante para ponerlo en condiciones: han quitado malas hierbas, lo han limpiado y han empezado a plantar para que esté elegante de cara al verano. ¡Nos alegra un montón ver nuestro huerto tan bonito!







domingo, 24 de mayo de 2020

COAMI, ESKOLA JASANGARRIA

Pasa den astean gure eskolako Jasangarritasun Agiria berriztatu egin genuen. Zorion beroenak egunero gure eskolan ingurugiroaren alde lan egiten duzuen guztioi!

La semana pasada renovamos el Certificado  de Escuela Sostenible de nuestro colegio. ¡Enhorabuena a todos/as los que trabajáis a diario en nuestro colegio a favor del medio ambiente!


domingo, 17 de mayo de 2020

MAIATZAK 17, BIRZIKLAPENAREN ALDEKO NAZIOARTEKO EGUNA


Birziklapenaren eta berrerabiltzearen garrantziaren inguruan egunero egiten dugu lan eskolan. Bai hitzez eta bai ekintzez irakasten diegu gure ikasleei Lurraren baliabideak mugatuak direla eta ez ditugula alferrik galdu behar. Orain dela gutxi, adibidez, ikusi ahal izan zenuten blog honetan etxeko material desbedinak nola erabili.
Egun hauetan ikasleek berek eman digute honen eredu: DCko ikasleek material birziklatua eta etxean aurkitutako gauza ezberdinak erabiliz eta imaginazioaren laguntzaz munduko zubi batzuen maketak egin dituzte. Zubiak, elkartzen eta hurbiltzen gaituzten eraikinak izanda sinbolo polita dira aurtengo Birziklapenaren eguna ospatzeko.



Todos los días trabajamos en el colegio sobre la importancia de reciclar y reutilizar. Enseñamos a nuestros alumnos y alumnas mediante palabras y hechos que los recursos de la Tierra son limitados y no los podemos desperdiciar. Hace poco, por ejemplo pudisteis ver en este mismo blog cómo utilizar los diferentes materiales que tenéis por casa.
Durante estos días, han sido los alumnos y alumnas quienes han dado ejemplo de todo esto: El alumnado de DC, usando material reciclado y diferentes cosas que tenían por casa y con ayuda de la imaginación,  han elaborado unas maquetas de algunos puentes del mundo. Dado que los puentes son construcciones que nos unen y nos acercan, nos han parecido un bonito símbolo para celebrar este día mundial del reciclaje.






viernes, 8 de mayo de 2020

GURE ORTUAN ERE, NATURA AURRERA DOA

Beste egunean komentatu genuen blog honetan nola, gu etxean gauden bitartean Naturak berea den eremua berreskuratzen duela. Ez dugu urrun joan behar honen adibideak ikusteko. Ikasle batek gure ortutxoaren bideo bat bidali digu.  Bertan ikus dezakegu ortuak oihan txiki baten itxura hartu duela. Benetan polita dago horrela, bere naturaltasunean. Daukagun pena da ezin garela hurbildu Lurrak oparitzen dizkigun frutu horiek jasotzera...

El otro día comentábamos en el blog como, mientras nosotros/as estamos en casa la naturaleza está recuperando el territorio que le pertenece. No tenemos que irnos lejos para ver ejemplos. Una alumna nos ha enviado un vídeo de nuestro huerto. En él se puede ver que el huerto ha cogido el aspecto de una pequeña jungla. Está realmente bonito así, en su naturalidad. La única pena que tenemos es que no nos podemos acercar a recoger esos frutos que la Tierra nos regala...


martes, 21 de abril de 2020

ETXEKOA BERRERABILTZEN

Momentu ona da orain etxeko armairuetan gordeta duguna begiratzeko eta gauza zahar horiei bizitza berria emateko. Badakizue, ingurugiroaren alde egin ditzakegun gauzen artean,  BERRERABILTZEA gomendagarrienetarikoa dela. Hemen dituzue adibide bikain batzuk: Etxean dauden telak erabiliz, poltsak eta orain hain beharrezkoak diren maskarak egin ahal ditugu. Marrubi kutxa bat erabiliz berriz, panpintxoentxako ohe bat! Ea zer ideia berri dituzuen zuek!

Es un buen momento para mirar lo que tenemos guardado en los armarios de casa y dar una nueva vida a esas cosas viejas. Ya sabéis que entre las cosas que podemos hacer en favor del medio ambiente, una de las más recomendables es REUTILIZAR. Aquí tenéis unos ejemplos excelentes: Con telas que hay por casa, podemos hacer bolsas y esas mascarillas que ahora son tan necesarias. Usando una caja de fresas, ¡hacemos una cama para los muñecos! ¡A ver qué ideas se os ocurren a vosotros/as!







lunes, 20 de abril de 2020

APIRILAREN 24AN, KLIMAREN ALDEKO EKIMEN GLOBALA


Badirudi orain pairatzen ari garen egoera honek ez duela bukaerarik. Baina pasatu egingo da, eta aurrera egin beharko dugu. Momentu hori heltzen denerako, erakunde askok eskatzen dute irteera jasangarria izan behar duela. Hori aldarrikatzeko dei bat egin dute apirilaren 24an, gaueko 22:00etan balkoietatik soinuak eta itzalak proiektatuz manifestaldia egiteko. Kartelean dituzuen erakundeen sare sozialetan aurkitu ahal dituzue ereduak itzaletarako eta beherago duzue sinatu duten agiria.

Parece como si esta situación que estamos sufriendo no tuviese fin. Pero pasará y tendremos que seguir adelante. Para cuando llegue ese momento, muchas asociaciones están pidiendo que esa salida sea sostenible y justa. Para reivindicar eso, han hecho un llamamiento el día 24 de abril a las 22:00 para que se haga una manifestación de sonidos y sombras proyectadas desde los balcones. En las redes sociales de las asociaciones que tenéis en el cartel encontraréis plantillas para las sombras y más abajo está el manifiesto que han firmado.




Hemen duzue agiria / Aquí tenéis el manifiesto:

AGIRIA EUSKARAZ

MANIFIESTO EN CASTELLANO

viernes, 17 de abril de 2020

XABIER EUZKITZEREN GOGOETA POLITA



Xabier Euskitzek sare sozialetan egindako gogoeta bat konpartitu nahi dugu zuekin. Gure gizartea sakonki aztertzeko momentua heldu da...



miércoles, 15 de abril de 2020

LURRA GIZAKION BIRUSAZ SENDATZEN

Bizitzen ari garen egoera arraro honetan ikusten ari gara gure eguneroko bizitza gure etxeen barrualdera limitatuta dugula. Ezin kalera irten, eta bitartean Lurra aurrera doa. Industria gutxiago kotxe gutxiago... eta hau Lurrarentzat onuragarria izaten ari da. Gu gizakiok Lurrarentzat gaixotasun bat bagina eta gu ez egonda bera sendatzen ari balitz bezala. Honek asko pentsa arazi behar digu gure planetarengan dugun eraginean... Behean partekatu dizuegun berrian irakurri ahal duzue nola Indiatik Himalaya mendikatea ikusi ahal duten orain, kutsaduraren murrizketagatik.

En esta situación tan extraña que estamos viviendo, nuestro día a día se está viendo limitado al interior de nuestras casas. No podemos salir a la calle y mientras tanto, la Tierra sigue adelante. Menos industria, menos coches... y esto está siendo beneficioso para la Tierra. Como si los humanos fuésemos una enfermedad para ella y en nuestra ausencia se estuviese curando. Esto nos tiene que hacer reflexionar sobre el impacto que tenemos en nuestro planeta... En el artículo que os compartimos abajo  podéis leer que desde la India pueden ver ahora la cordillera del Himalaya, debido a la disminución de la contaminación.

Vista del Himalaya desde la ciudad de Jalandhar, en la India.
https://www.20minutos.es/noticia/4224245/0/himalaya-verse-india-primera-vez-drastica-caida-contaminacion/

miércoles, 11 de marzo de 2020

ORTUA UDABERRIRAKO PRESTATZEN

Udaberria ez dago hain urrun, eta agertu diren eguzki izpitxoak aprobetxatuz ortua txukuntzeari ekin diogu. Ea datorren urtaroak uzta oparoak ekartzen dizkigun!

La primavera no está tan lejos, y aprovechando los rayos de sol que han aparecido nos hemos puesto a arreglar el huerto. ¡A ver si la estación que llega nos trae cosechas abundantes!




martes, 10 de marzo de 2020

TXIKIAK ORTUAN GAUR

Eskolako txikitxoek gaur ortura egindako bisitan gauza pilo ikasi dituzte. Adi-adi entzun dute urazak eta tipulak nola landatu behar diren eta ilusioz ikusi dute naturaren lana landareak haztean.


Los/as pequeños/as del colegio han aprendido un montón en la visita que han hecho hoy al huerto. Han escuchado muy atentos/as cómo se plantan las lechugas y las cebollas y han observado con ilusión el trabajo de la naturaleza al hacer crecer las plantas.