viernes, 30 de octubre de 2020

1. DBHKOEN IBILALDITXOA

 DBHko 1. mailako ikasleek aukera izan dute aste honetan eskolatik irtetzeko eta naturatik pixka bat hurbilago egoteko. Osasun protokoloak direla eta, irteera bi egunetan egin behar izan dute, 27an eta 30ean. Baina eguraldia oso atsegina izan da bi egunetan eta txangoak zoragarriak izan dira.

Bolintxurako bidea hartu dute eta, kirola egiteaz aparte ikusi ahal izan dute gure gizarteak zer nolako eragina duen naturarengan. Han egiten ari diren obren ondoriak nabarmenak dira eta ikasleek ikusi dute natura zaintzen ez dugunean zer nolako zauriak eragiten dizkiogun. Salba dezagun Bolintxu!




Los/as alumnos/as de 1º de ESO han tenido la oportunidad esta semana de salir del colegio y de estar un poco más cerca de la naturaleza. A causa de los protocolos sanitarios, la excursión la han tenido que hacer en dos días, el 27 y el 30. Pero el tiempo ha sido muy agradable los dos días y las salidas han sido fantásticas.

Han tomado el camino hacia Bolintxu y, aparte de hacer deporte han podido ver el impacto de nuestra sociedad en la naturaleza. Las consecuencias de las obras que se están haciendo allí son evidentes y los/as alumnos/as han visto las heridas que causamos en la naturaleza cuando no la cuidamos. ¡Salvemos Bolintxu!




ARGAZKIAK / FOTOS






ASTEROKO GARBIKETA ORTUAN

 Ortua prestatzen jarraitzen dugu pixkanaka. Lehenengo fasean, garbiketan, lan handia dugu  uda eta gero. Egun eguzkitsuak aprobetxatu behar ditugu geletatik ateratzeko eta aire freskoaz gozatzeko, nahiz eta musukoa jarrita ibili behar!


Seguimos preparando el huerto poco a poco. En la primera fase, la limpieza, tenemos un gran trabajo después del verano. ¡Tenemos que aprovechar los días soleados para salir de las clases y disfrutar del aire fresco, aunque sea con las mascarillas puestas!





viernes, 23 de octubre de 2020

ORTUTXOA MARTXAN JARRI BEHAR!

 Gauza denetarako izaten ari da urte konplikatua, eta gure antolakuntza motel doa. Baina pixkanaka lortzen ari gara gauzak aurrerantz eramatea. Gaur hasi gara ortuaren antolaketarekin, eta espero dugu berehala martxan jartzea eta gure ortu eskuzabalak bere uztak eskaintzen hastea.


Está siendo un año complicado para todo, y nuestra organización va a paso lento. Pero poco a poco estamos consiguiendo sacar las cosas adelante. Hoy hemos empezado con la organización del huerto y esperamos ponerlo en marcha enseguida y que con su generosidad nos empiece a ofrecer sus frutos.






miércoles, 21 de octubre de 2020

IRTEERA GEOLOGIKOA

 DBHko 4. mailako zientzietako ikasleak gaur Sopelara irten dira txango geologiko batean. Uribe-Kostako geologia in situ ezagutu dute eta uraren kalitatea aztertu dute.


Los/as alumnos/as de ciencias de 4º curso de ESO han hecho una excursión geológica a Sopelana hoy. Han conocido la geología de Uribe-Kosta in situ y han analizado la calidad del agua.





viernes, 16 de octubre de 2020

AGENDA 2030 AURRERA DOA!

  Kostatu zaigu, baina badirudi kurtso honetan ere gure taldea martxan jartzen ari dela! Aurten aldaketa garrantzitsuak ditugu: ez bakarrik egoera berria dela eta moldaketa handiak egin beharko ditugula, baizik eta kurtso honetatik aurrera Agenda 21 proiektua, izenez aldatuko dela. Hemendik aurrera AGENDA 2030 izenaz ezagutuko dugu. Hemen duzue ere logo berria, hemendik aurrera gure eskolan sarritan ikusiko duzuena.

Aurrera goaz!!! Animo, kurtso polita izango dugu eta!!!

Nos ha costado, pero parece que nuestro grupo ya se está poniendo en marcha para este curso. Este año tenemos cambios importantes: No solo es que vamos a tener que hacer grandes cambios para adaptarnos a la nueva situación, sino que a partir de este curso el proyecto Agenda 21 pasará a llamarse AGENDA 2030. Aquí tenéis también el logo nuevo, que encontraréis a partir de ahora muy a menudo por todo el colegio.

¡¡¡Vamos adelante!!! ¡¡¡Ánimo, que vamos a tener un curso fantástico!!!





miércoles, 1 de julio de 2020

UDA ON BAT PASATU!!!

Kurtso berezi honi amaiera emateko ordua heldu da. Ez dakigu zer aurkituko dugun irailean, baina momentuz deskantsatzeko garaia da. Hurrengo kurtsoan, energiaz beteta bueltatzea espero dugu hamaika proiektu berri aurrera eramateko. Udaz gozatu... eta zaindu!!!

Ha llegado el momento de cerrar este curso tan especial. No sabemos qué nos encontraremos en septiembre, pero de momento es época de descansar. Esperamos venir a tope de energía el curso que viene, para poder llevar adelante miles de proyectos. Disfrutad del verano... ¡¡¡Y cuidaos!!!



jueves, 18 de junio de 2020

BERAKATZEN UZTA

Gaur uzta ederra izan dugu ortutxoan: berakatz sorta polita atera dugu! Landatutako bestea ere aurrera doa pimeran. Hemen dituzue argazki batzuk, ondo ikusteko

Hoy hemos tenido una hermosa cosecha en el huerto:¡Hemos sacado un bonito manojo de ajos! Lo demás que hemos plantado también va de maravilla. Aquí tenéis unas fotos, para que podáis verlo.






lunes, 8 de junio de 2020

ORTUTXOAREN JARRAIPENA

Gaur gure ortutxoaren azken argazkiak zuekin konpartitu nahi ditugu. Ortuari berdin dio zein fasean gauden... bera aurrera doa bere erritmoan, haziz eta loratuz.

Hoy queremos compartir con vosotros/as las últimas fotos de nuestro huerto. Al huerto le da lo mismo en qué fase estemos... él sigue adelante, creciendo y floreciendo.






domingo, 7 de junio de 2020

BADA HEMEN GURE ZIURTAGIRIA

Orain dela pare bat aste komentatu genizuen ESKOLA JASANGARRIaren titulua berritzea lortu genuela. Bada, heldu zaigu ziurtagiria eta gure poza zuekin guztiokin partekatu nahi dugu. Jarrai dezagun denon artean gauza zoragarriak egiten!

Hace un par de semanas os comentamos que habíamos conseguido renovar nuestro título de ESCUELA SOSTENIBLE. Pues, nos ha llegado ya el certificado y queremos compartir nuestra alegría con vosotros/as.  ¡Sigamos haciendo cosas maravillosas entre todos/as!


viernes, 5 de junio de 2020

INGURUMENAREN NAZIOARTEKO EGUNEAN, KURTSO HONEN LABURPENA

Gaur ingurumenaren nazioarteko eguna denez, aprobetxatuko dugu kurtso btixi honen laburpentxo bat egiteko bideo baten bidez. Jarraitu behar dugu gure Lurrak eskaintzen dizkigun altxorrak zaintzen!

Dado que hoy es el día internacional del medio ambiente, vamos a aprovechar para hacer un pequeño resumen de este extraño curso por medio de un vídeo. ¡Tenemos que seguir cuidando todos los tesoros que nuestra Tierra nos ofrece!



jueves, 28 de mayo de 2020

GURE ORTUA BUELTAN DA



Pixkanaka, denok ari gara pausoak ematen normaltasunerantz. Oraindik bide luzea dugu aurrean, baina martxan ari gara jartzen. Gure eskolan ere dena txunkuntzen hasi dira eta gure ortutxoaren txanda heldu da. Gure serorek lan izugarria egin dute ortua apaintzeko: belar txarrak kendu, dena garbitu eta landatzen hasi ortua udarako dotore egoteko. Pilo pozten gaitu gure ortua hain polita ikusteak!


Poco a poco, todos/as vamos dando pasos hacia la normalidad. Todavía tenemos un largo camino por delante, pero nos vamos poniendo en marcha. En nuestro colegio también están adecentando todo y ha llegado el turno de nuestro huerto. Las hermanas han hecho un trabajo impresionante para ponerlo en condiciones: han quitado malas hierbas, lo han limpiado y han empezado a plantar para que esté elegante de cara al verano. ¡Nos alegra un montón ver nuestro huerto tan bonito!







domingo, 24 de mayo de 2020

COAMI, ESKOLA JASANGARRIA

Pasa den astean gure eskolako Jasangarritasun Agiria berriztatu egin genuen. Zorion beroenak egunero gure eskolan ingurugiroaren alde lan egiten duzuen guztioi!

La semana pasada renovamos el Certificado  de Escuela Sostenible de nuestro colegio. ¡Enhorabuena a todos/as los que trabajáis a diario en nuestro colegio a favor del medio ambiente!


domingo, 17 de mayo de 2020

MAIATZAK 17, BIRZIKLAPENAREN ALDEKO NAZIOARTEKO EGUNA


Birziklapenaren eta berrerabiltzearen garrantziaren inguruan egunero egiten dugu lan eskolan. Bai hitzez eta bai ekintzez irakasten diegu gure ikasleei Lurraren baliabideak mugatuak direla eta ez ditugula alferrik galdu behar. Orain dela gutxi, adibidez, ikusi ahal izan zenuten blog honetan etxeko material desbedinak nola erabili.
Egun hauetan ikasleek berek eman digute honen eredu: DCko ikasleek material birziklatua eta etxean aurkitutako gauza ezberdinak erabiliz eta imaginazioaren laguntzaz munduko zubi batzuen maketak egin dituzte. Zubiak, elkartzen eta hurbiltzen gaituzten eraikinak izanda sinbolo polita dira aurtengo Birziklapenaren eguna ospatzeko.



Todos los días trabajamos en el colegio sobre la importancia de reciclar y reutilizar. Enseñamos a nuestros alumnos y alumnas mediante palabras y hechos que los recursos de la Tierra son limitados y no los podemos desperdiciar. Hace poco, por ejemplo pudisteis ver en este mismo blog cómo utilizar los diferentes materiales que tenéis por casa.
Durante estos días, han sido los alumnos y alumnas quienes han dado ejemplo de todo esto: El alumnado de DC, usando material reciclado y diferentes cosas que tenían por casa y con ayuda de la imaginación,  han elaborado unas maquetas de algunos puentes del mundo. Dado que los puentes son construcciones que nos unen y nos acercan, nos han parecido un bonito símbolo para celebrar este día mundial del reciclaje.






viernes, 8 de mayo de 2020

GURE ORTUAN ERE, NATURA AURRERA DOA

Beste egunean komentatu genuen blog honetan nola, gu etxean gauden bitartean Naturak berea den eremua berreskuratzen duela. Ez dugu urrun joan behar honen adibideak ikusteko. Ikasle batek gure ortutxoaren bideo bat bidali digu.  Bertan ikus dezakegu ortuak oihan txiki baten itxura hartu duela. Benetan polita dago horrela, bere naturaltasunean. Daukagun pena da ezin garela hurbildu Lurrak oparitzen dizkigun frutu horiek jasotzera...

El otro día comentábamos en el blog como, mientras nosotros/as estamos en casa la naturaleza está recuperando el territorio que le pertenece. No tenemos que irnos lejos para ver ejemplos. Una alumna nos ha enviado un vídeo de nuestro huerto. En él se puede ver que el huerto ha cogido el aspecto de una pequeña jungla. Está realmente bonito así, en su naturalidad. La única pena que tenemos es que no nos podemos acercar a recoger esos frutos que la Tierra nos regala...


martes, 21 de abril de 2020

ETXEKOA BERRERABILTZEN

Momentu ona da orain etxeko armairuetan gordeta duguna begiratzeko eta gauza zahar horiei bizitza berria emateko. Badakizue, ingurugiroaren alde egin ditzakegun gauzen artean,  BERRERABILTZEA gomendagarrienetarikoa dela. Hemen dituzue adibide bikain batzuk: Etxean dauden telak erabiliz, poltsak eta orain hain beharrezkoak diren maskarak egin ahal ditugu. Marrubi kutxa bat erabiliz berriz, panpintxoentxako ohe bat! Ea zer ideia berri dituzuen zuek!

Es un buen momento para mirar lo que tenemos guardado en los armarios de casa y dar una nueva vida a esas cosas viejas. Ya sabéis que entre las cosas que podemos hacer en favor del medio ambiente, una de las más recomendables es REUTILIZAR. Aquí tenéis unos ejemplos excelentes: Con telas que hay por casa, podemos hacer bolsas y esas mascarillas que ahora son tan necesarias. Usando una caja de fresas, ¡hacemos una cama para los muñecos! ¡A ver qué ideas se os ocurren a vosotros/as!