lunes, 31 de mayo de 2021

ELIKADURA OSASUNTSUA HAUR HEZKUNTZAN

 Kurtso honetan zehar, Haur Hezkuntzako ikasleek elikadura osasuntsuaren onurak ikasi dituzte. Familien laguntza eskatu dugu umeek fruta eskolara ekar dezaten eta gelan ikasleek fruta desberdinak dastatu dituzte eta frutaren bilketaren eta zaintzaren ardura ere hartu dute. Poz-pozik eta ondo elikatuta egon dira gure txikiak!


Durante este curso, los/as aloumnos/as de Educación Infantil han conocido los beneficios de la alimentación saludable. Hemos pedido la colaboración de las  familias para que los/as niños/as traigan fruta al colegio y en el aula los/as alumnos/as han probado frutas diferentes y han tomado la responsabilidad de almacenarla y cuidarla. ¡Nuestros/as pequeños/as han estado bien contentos/as y alimentados/as!




martes, 25 de mayo de 2021

MAPA KONTZEPTUALA

Argi dugu denok eskolako egunez egunekoan ez direla bakarrik datuak eta informazioa ikasten. Klase bakoitzean ikasleek eta irakasleok elkarrekin esperientzia pilo izaten ditugu, eta elkarrengandik asko ikasten dugu. Programazioetan dauden edukiak ikusteko ere, gai garrantzitsuak tratatu ahal ditugu. Hemen duzue adibide on bat: 2. DBHko ikasleek mapa kontzeptualak nola egin ikasten ari ziren bitartean, gure ekosistemaren errealitateari  buruz hitz egin dute. Azkenean, informazioa antolatzeaz aparte, eztabaida polita sortu da klasean eta ikasleek beren hausnarketak aurkeztu dituzte.


Todos/as tenemos claro que en el día a día del colegio no se aprenden solo datos e información. En cada clase, los/as profesores/as y los alumnos/as compartimos un montón de experiencias y aprendemos un montón los/as unos/as de los/as otros/as. Para ver los contenidos que están en las programaciones también se pueden tratar temas importantes. Aquí tenéis un buen ejemplo: mientras los/as alumnos/as de 2º de ESO aprendían a elaborar mapas conceptuales, han hablado sobre la realidad de nuestro ecosistema. Al final, aparte de organizar la información, ha surgido un bonito debate en clase y los/as alumnos/as han aportado sus reflexiones.




viernes, 21 de mayo de 2021

LH-N MASKOTA BAT SORTZEN ARI DIRA

 Beotibar birziklapen enpresak lehiaketa bat antolatu du beren maskota aukeratzeko, eta gure LHko ikasleek parte hartzea erabaki dute. Ideia original benetan politak izan dituzte eta beren maskotak material birziklagarriz osatu dituzte. Begira itzazue sortu dituzten diseinuak!


La empresa de reciclaje Beotibar ha organizado un concurso para elegir su mascota, y nuestros/as alumnos/as de Primaria han decidido participar. Han tenido ideas originales y realmente bonitas y sus mascotas están hechas con material reciclable. ¡Mirad los diseños que han creado!







jueves, 13 de mayo de 2021

LANDAKETA BERRIAK ORTUAN

 Zeruari begira, gaur egun tristea izan dugula esango genuke. Euriaren mehatxua izan dugu gainean eta azkenengoz erori egin da. Baina batzuentzat zoritxarreko eguraldia dena, beste batzuen onura izan daiteke. Gaur landatu ditugun piperrak, piparrak eta kuiatxoak poz-pozik egongo dira jaso duten ur freskagarri horrekin. Sendo haziko dira ziur!


Mirando al cielo, podríamos decir que hoy hemos tenido un día triste. La lluvia ha amenazado durante todo el día y al final ha caído con ganas. Pero lo que para algunos es mal tiempo, puede ser beneficioso para otros. Los pimientos, las piparras y los calabacines que hemos plantado hoy estarán bien contentos con ese agua refrescante. ¡Seguro que crecen bien fuertes!







lunes, 10 de mayo de 2021

EGUNDOKO MARRUBI KOLKOKADA

 Gaur ortura jaitsi gara eta poza handia hartu dugu, ikusita zer marrubi pilo genuen. Kolkokada ederra eraman dugu eta gustora dastatu ere!

Hoy hemos bajado al huerto y nos hemos llevado una enorme alegría al ver el montón de fresas que teníamos. ¡Hemos recogido una buena cantidad y las hemos probado bien a gusto!



jueves, 6 de mayo de 2021

4. DBH mendian

 Azken bolada honetan inoiz baino gehiago nabaritzen dugu noizean behin libre sentitzeko beharra. Askatasun sentsazio hori naturatik hurbil gaudenean da bizien, eta ikasleek horrelako tartetxoak behar dituzte, hainbeste orduz segurtasun neurri zorrotzak egunero bete eta gero. Horretaz gain, mendiak aukera ematen digu kirola egiteko eta natura pixka bat hobe ulertzeko eta maitatzeko. Aste honetan 4. DBHko ikasleek irteera egin dute mendira. Ibilbide zirkularra egin dute Pagasarriko harrobitik eta Arraitzeko askaldegiraino heldu dira.

En esta última época tenemos más que nunca la necesidad de sentirnos libres de vez en cuando. Esa sensación de libertad es mas potente cuando estamos cerca de la naturaleza, y los/as alumnos/as necesitan esos momentos después de cumplir durante tantas horas las estrictas medidas sanitarias. Además, el monte nos da la oportunidad de hacer deporte y de entender y amar un poco más la naturaleza. Esta semana, Los/as alumnos/as de 4º de ESO han salido al monte. Han hecho un recorrido circular por la cantera de Pagasarri y han llegado al merendero de Arraitz.







miércoles, 5 de mayo de 2021

KUTXATZAR BERRIA ORTUAN

 DBHko 4. DCko ikasleek taldeko lana modu bikainean eraman dute aurrera gure orturako kutxatzar berria muntatzeko. Ez da erraza izan, baina primeran moldatu dira eta orain badugu non gorde gure materiala. Horretaz aparte, orain dela gutxi prestatutako hazitegietatik ere hasi dira birlandaketa egiten.


Los/as alumnos/as de 4º DC han organizado muy bien el trabajo en equipo para montar un nuevo arcón para nuestro huerto. No ha sido fácil, pero se han arreglado de maravilla y ahora ya tenemos dónde guardar el material. Aparte de eso, han empezado a trasplantar las hortalizas de los semilleros que organizamos hace unos días.







domingo, 2 de mayo de 2021

BIRZIKLATZE PUNTUA

Badugu ezarrita gure eskolako birziklatze puntua. "Birziklatu eta punto" lelopean antolatuko dugun kanpainan, astero jasotzen dugun papera kontrolatuko dugu pisatuz eta emaitzak grafiko baten bidez adieraziz. Ikasleek egingo dute hau guztia, klaseetako papera batuz eta neurketak eginez.


Ya hemos establecido nuestro punto de reciclaje del colegio. En la campaña que vamos a organizar bajo el lema "Recicla y punto", controlaremos el papel que recogemos cada semana pesándolo y reflejando los resultados en un gráfico. Los/as alumnos/as llevarán a cabo todo esto, recogiendo el papel de las clases y haciendo las mediciones.






viernes, 30 de abril de 2021

ELIKAGAIEN BANKUTIK, ESKERRAK

Beren eskerrik beroenak bidali dizkigute elikagaien bankutik, gure ikasleek erakutsi duten solidaritateagatik. Poz-pozik daude ikusita gazteek ere baloreak lantzen dituztela eta Agenda 2030ren "goserik ez" helburua lortzeko beren partea egiten dutela.

Nos han enviado desde el banco de alimentos su más sincero agradecimiento por la solidaridad que han demostrado nuestros/as alumnos/as. Están muy contentos de ver que los/as más jóvenes también trabajan los valores y que hacen su parte para conseguir el objetivo de Agenda 2030 de "hambre cero".



jueves, 29 de abril de 2021

HAZITEGIAK PRESTATZEN

Lan fina egin dute gaur gure ikasleek: hazitegiak prestatu dituzte barazkiekin, gero eguraldi ona heltzen denean gure ortura birlandatu ahal izateko. Kontu eta maitasun handiz egin dute lan eta irrikan gaude barazkiak sendo hazten ikusteko.

Hoy nuestros/as alumnos/as han hecho un trabajo delicado: han preparado los semilleros con las hortalizas para que luego, cuando llegue el buen tiempo las podamos trasplantar a nuestro huerto. Han trabajado con mucho cariño y cuidado y estamos deseando ver a las verduras crecer bien robustas.










lunes, 19 de abril de 2021

ELIKAGAIEN BANKUA

Martrxan da aurten ere Elikagaien Bankua. Denon elkarkidetasunari ezker, behar handia dutenek laguntza estimagarria izango dute momentu latzak jasangarriagoak izateko. Agenda 2030ren helburuen artean badago barne pobreziaren eta gosearen amaiera (1 eta 2 helburuak). Gure eskolak parte hartzen du gogoz, eta ikasle eta irakasleek beren ekarpenak egingo dituzte hurrengo bi astetan zehar. Mila esker bihotzez denoi.

Este año también se ha puesto en marcha el Banco de Alimentos. Gracias a la solidaridad de todos/as, los/as más necesitados/as tendrán una ayuda estimable para que los momentos más duros sean un poco más llevaderos. Entre los objetivos de Agenda 2030 están el fin de la pobreza y el hambre (objetivos 1 y 2). Nuestro colegio participa con muchas ganas, y los/as alumnos/as y profesores/as harán sus aportaciones a lo largo de las próximas dos semanas. Muchas gracias a todos/as de corazón.



viernes, 16 de abril de 2021

HURRENGO LANDAKETA PRESTATZEN

 DCko ikasleek gogor egin dute lan gaur. Uztatzeko geratzen zena jaso, eta ortua hurrengo landaketarako prestatzen hasi dira. Lana ez da inoiz bukatzen gure ortutxoan!


Los/as alumnos/as de DC han trabajado duro hoy. Han recogido lo que quedaba por cosechar, y han preparado el huerto para la siguiente plantación. ¡Siempre hay trabajo en nuestro pequeño huerto!







jueves, 15 de abril de 2021

HAUR HEZKUNTZA ORTUAN

 Gaurko egunean Haur Hezkuntzako umetxoak ortura atera dira. Bertan landatutakoa ikusi dute eta, andereñoek azaldu dietenean nola hazten diren landareak, naturaren lanaz miretsi dira. Gero, zomorrotxak aurkitzen benetako barre algarak egin dituzte! Bai tartetxo ona izan dutela naturatik hurbil.


El día de hoy, los/as niños/as de Educación Infantil han salido a la huerta. Han visto lo que había allí plantado y se han maravillado con las explicaciones de las profesoras sobre cómo crecen las plantas. ¡Luego se lo han pasado de lo lindo encontrando bichitos!. Sí que han pasado un rato agradable cerca de la naturaleza.





viernes, 26 de marzo de 2021

BIOTA TAILERRA

 Lehen Hezkuntzako hirugarren zikloko ikasleek biota tailerra egin dute gaur. Bioaniztasuna, biosfera eta beste gauza askori buruz ikasi dute eta geroago aukera izan dute kalera irtetzeko. Han, natura hurbiletik ikertu dute eta txakur baten oinatza aurkitu eta gero, igeltsua erabiliz honen molde bat egin dute. Teoria eta praktika, dena sesio batean!



Los/as alumnos/as de tercer ciclo de Primaria han hecho hoy un taller sobre biota. Han aprendido sobre biodiversidad, la biosfera y otras muchas cosas. Luego han tenido oportunidad de salir a la calle para estudiar la naturaleza de cerca. Han buscado una huella de perro y han hecho un molde utilizando yeso. ¡Teoría y práctica en una sola sesión!









miércoles, 24 de marzo de 2021

UDABERRIKO UZTA EDERRA

Sartu berriak gara udaberrian eta gure ortutxoak ongietorria egin dio uzta ezin ederragoaz. Argazkian ikus dezakezuenez, azaloreak, zerba zuri eta gorriak, porruak eta limoiak bildu ditugu. Zenbat, kolore, zenbat bizia eta zenbat alaitasun ematen digun gure ortu maiteak!!!

Acabamos de entrar en la primavera y nuestro huerto ha decidido darle la bienvenida con una cosecha inmejorable. Tal y como podéis ver en la foto, hemos recogido coliflores, acelgas rojas y blancas, puerros y limones. ¡Cuántos colores, cuánta vida y cuántas alegrías nos da nuestro querido huerto!