jueves, 24 de junio de 2021

JOLASTOKI BERDEA MARTXAN DUGU

 Gure Haur Hezkuntzako patioan "Jolastoki Berdea" izeneko  proiektua martxan jarri dugu. Gaur hasi dira baratze-alorrak eraikitzen eta hurrengo kurtsoan gure txikitxoek izango dute beren leku berezia landatzeko eta zaintzeko barazkiak eta loreak, eskuak zikintzeko, zomorrotxoak ezagutzeko... eta zoragarri pasatzeko naturaren prozesuak ezagutuz. Primerako nekazariak izango ditugu eskolan!



Hoy hemos puesto en marcha en el patio de Infantil el proyecto "Jolastoki Berdea". Hoy han empezado a construir los bancales y el próximo curso nuestros/as pequeños/as tendrán su lugar especial para plantar y  cuidar flores y verduras, mancharse las manos,conocer insectos y demás bichos... y para pasárselo de maravilla conociendo los procesos de la naturaleza. ¡Vamos a tener unos/as agricultores de primera!


Eskerrik asko Areitz Soroa aterpeko lagunei beren lanagatik!

¡Muchas gracias a los amigos del albergue Areitz Soroa por su trabajo!








lunes, 21 de junio de 2021

UDA HASTEKO, UZTATXO EDERRA!

 Udako lehen eguna izanda, erabaki dugu bueltatxo bat ematea ortutik ikusteko nola hazten diren gure barazki eta frutak. Kuiak, tipulatxoak, piperrak eta piparrak... badoaz aurrera eta nahiz eta orain txiki egon, berehala hartu ahal izango ditugu. Momentuz, uraza eder batzuk eta pare bat limoi eta marrubi hartu ditugu. Eskerrik asko, ortutxo!


Siendo el primer día del verano, hemos decidido pasar por el huerto para ver qué tal crecen nuestras verduras y frutas. Las calabazas, cebollas, pimientos y piparras... van adelante. Aunque están todavía pequeñitas, pronto podremos recogerlas. De momento, hemos cogido unas lechugas bien hermosas y un par de limones y fresas. ¡Muchas gracias, huerto!











jueves, 17 de junio de 2021

BEROAREKIN, ORTURA

 Haur hezkuntzako gaztetxoek egunero ikasten dute zerbait berri. Gure eskolako txoko bakoitzan abentura berria aurkitzen dute eta harritzeko eta txunditzeko aukera dute. Gaur, klaseko berotik alde egiteko, ortura atera dira eta orain dela aste batzuk ikusi zituzten landaretxoak zenbat hazi diren egiaztatu dute.


Los/as niños/as de Educación Infantil aprenden algo nuevo todos los días. Encuentran una aventura nueva en cada rincón del colegio y tienen oportunidad de asombrarse y maravillarse. Hoy, para escapar del calor del aula, han salido al huerto para comprobar cuánto han crecido las plantas que vieron hace unas semanas.








KURTSO HONETAKO LABURPENTXOA

 Bideo bat prestatu dugu, kurtso honetako ekintzen laburpen bezala. Ikus ezazue eta gozatu!

                BIDEORAKO LINKA / LINK AL VÍDEO

Hemos preparado un vídeo a modo de resumen de las actividades de este año. ¡Vedlo y disfrutadlo!




miércoles, 9 de junio de 2021

DILISTAK LANDATZEN

 Bizitzaren prozesuaren magia aurkitzea zoragarria da. Haur Hezkuntzako ikasleek aukera hori izan dute klasean: dilista batzuk landatu dituzte plastikozko edalontzietan, ikusi ahal izateko landaretxoak nola hazten diren. Egunero zaindu eta ureztatu dituzte eta poztasun handiz ikusi dute naturak bere miraria egiten.


Es maravilloso descubrir la magia del proceso de la vida. Los/as niños/as de Educación Infantil han tenido esa oportunidad en clase: han plantado unas lentejas en vasos de plástico. De ese modo han podido han podido ver cómo crecen las plantas. Las han cuidado y regado a diario y han observado con alegría cómo la naturaleza obra su milagro.







martes, 8 de junio de 2021

ORTUKO BANKUA MARGOTZEN


 Denborak eta eguraldiak badute beren eragina, bai pertsonengan, baita gauzetan ere. Orain dela urte batzuk egin genuen gure orturako bankua  materialak berrerabiliz. Asko apaindu du gure ortua urte hauetan, baina behar zuen jada aurpegi garbiketa bat. Horretan ibili dira gure ikasle langileak, eta txukun eta dotore utzi dute. Kolore alai-alaiak aukeratu dituzte, handik pasatzen diren auzokoei poza pixka bat trasmititzeko. Konparatu argazkietan nola zegoen lehen eta nola geratu den!


El tiempo y el clima tienen su efecto, tanto en las personas como en las cosas. Hace algunos años fabricamos el banco para el huerto, reutilizando materiales. Ha adornado muy bien nuestro huerto en estos años, pero ya necesitaba un lavado de cara. En eso han andado nuestros/as alumnos/as y lo han dejado limpio y elegante. Han elegido colores muy alegres, para trasmitir un poco de alegría a los/as vecinos/as que pasen por allí. ¡Comparad el antes y el después en las fotos!





lunes, 31 de mayo de 2021

ELIKADURA OSASUNTSUA HAUR HEZKUNTZAN

 Kurtso honetan zehar, Haur Hezkuntzako ikasleek elikadura osasuntsuaren onurak ikasi dituzte. Familien laguntza eskatu dugu umeek fruta eskolara ekar dezaten eta gelan ikasleek fruta desberdinak dastatu dituzte eta frutaren bilketaren eta zaintzaren ardura ere hartu dute. Poz-pozik eta ondo elikatuta egon dira gure txikiak!


Durante este curso, los/as aloumnos/as de Educación Infantil han conocido los beneficios de la alimentación saludable. Hemos pedido la colaboración de las  familias para que los/as niños/as traigan fruta al colegio y en el aula los/as alumnos/as han probado frutas diferentes y han tomado la responsabilidad de almacenarla y cuidarla. ¡Nuestros/as pequeños/as han estado bien contentos/as y alimentados/as!




martes, 25 de mayo de 2021

MAPA KONTZEPTUALA

Argi dugu denok eskolako egunez egunekoan ez direla bakarrik datuak eta informazioa ikasten. Klase bakoitzean ikasleek eta irakasleok elkarrekin esperientzia pilo izaten ditugu, eta elkarrengandik asko ikasten dugu. Programazioetan dauden edukiak ikusteko ere, gai garrantzitsuak tratatu ahal ditugu. Hemen duzue adibide on bat: 2. DBHko ikasleek mapa kontzeptualak nola egin ikasten ari ziren bitartean, gure ekosistemaren errealitateari  buruz hitz egin dute. Azkenean, informazioa antolatzeaz aparte, eztabaida polita sortu da klasean eta ikasleek beren hausnarketak aurkeztu dituzte.


Todos/as tenemos claro que en el día a día del colegio no se aprenden solo datos e información. En cada clase, los/as profesores/as y los alumnos/as compartimos un montón de experiencias y aprendemos un montón los/as unos/as de los/as otros/as. Para ver los contenidos que están en las programaciones también se pueden tratar temas importantes. Aquí tenéis un buen ejemplo: mientras los/as alumnos/as de 2º de ESO aprendían a elaborar mapas conceptuales, han hablado sobre la realidad de nuestro ecosistema. Al final, aparte de organizar la información, ha surgido un bonito debate en clase y los/as alumnos/as han aportado sus reflexiones.




viernes, 21 de mayo de 2021

LH-N MASKOTA BAT SORTZEN ARI DIRA

 Beotibar birziklapen enpresak lehiaketa bat antolatu du beren maskota aukeratzeko, eta gure LHko ikasleek parte hartzea erabaki dute. Ideia original benetan politak izan dituzte eta beren maskotak material birziklagarriz osatu dituzte. Begira itzazue sortu dituzten diseinuak!


La empresa de reciclaje Beotibar ha organizado un concurso para elegir su mascota, y nuestros/as alumnos/as de Primaria han decidido participar. Han tenido ideas originales y realmente bonitas y sus mascotas están hechas con material reciclable. ¡Mirad los diseños que han creado!







jueves, 13 de mayo de 2021

LANDAKETA BERRIAK ORTUAN

 Zeruari begira, gaur egun tristea izan dugula esango genuke. Euriaren mehatxua izan dugu gainean eta azkenengoz erori egin da. Baina batzuentzat zoritxarreko eguraldia dena, beste batzuen onura izan daiteke. Gaur landatu ditugun piperrak, piparrak eta kuiatxoak poz-pozik egongo dira jaso duten ur freskagarri horrekin. Sendo haziko dira ziur!


Mirando al cielo, podríamos decir que hoy hemos tenido un día triste. La lluvia ha amenazado durante todo el día y al final ha caído con ganas. Pero lo que para algunos es mal tiempo, puede ser beneficioso para otros. Los pimientos, las piparras y los calabacines que hemos plantado hoy estarán bien contentos con ese agua refrescante. ¡Seguro que crecen bien fuertes!







lunes, 10 de mayo de 2021

EGUNDOKO MARRUBI KOLKOKADA

 Gaur ortura jaitsi gara eta poza handia hartu dugu, ikusita zer marrubi pilo genuen. Kolkokada ederra eraman dugu eta gustora dastatu ere!

Hoy hemos bajado al huerto y nos hemos llevado una enorme alegría al ver el montón de fresas que teníamos. ¡Hemos recogido una buena cantidad y las hemos probado bien a gusto!



jueves, 6 de mayo de 2021

4. DBH mendian

 Azken bolada honetan inoiz baino gehiago nabaritzen dugu noizean behin libre sentitzeko beharra. Askatasun sentsazio hori naturatik hurbil gaudenean da bizien, eta ikasleek horrelako tartetxoak behar dituzte, hainbeste orduz segurtasun neurri zorrotzak egunero bete eta gero. Horretaz gain, mendiak aukera ematen digu kirola egiteko eta natura pixka bat hobe ulertzeko eta maitatzeko. Aste honetan 4. DBHko ikasleek irteera egin dute mendira. Ibilbide zirkularra egin dute Pagasarriko harrobitik eta Arraitzeko askaldegiraino heldu dira.

En esta última época tenemos más que nunca la necesidad de sentirnos libres de vez en cuando. Esa sensación de libertad es mas potente cuando estamos cerca de la naturaleza, y los/as alumnos/as necesitan esos momentos después de cumplir durante tantas horas las estrictas medidas sanitarias. Además, el monte nos da la oportunidad de hacer deporte y de entender y amar un poco más la naturaleza. Esta semana, Los/as alumnos/as de 4º de ESO han salido al monte. Han hecho un recorrido circular por la cantera de Pagasarri y han llegado al merendero de Arraitz.







miércoles, 5 de mayo de 2021

KUTXATZAR BERRIA ORTUAN

 DBHko 4. DCko ikasleek taldeko lana modu bikainean eraman dute aurrera gure orturako kutxatzar berria muntatzeko. Ez da erraza izan, baina primeran moldatu dira eta orain badugu non gorde gure materiala. Horretaz aparte, orain dela gutxi prestatutako hazitegietatik ere hasi dira birlandaketa egiten.


Los/as alumnos/as de 4º DC han organizado muy bien el trabajo en equipo para montar un nuevo arcón para nuestro huerto. No ha sido fácil, pero se han arreglado de maravilla y ahora ya tenemos dónde guardar el material. Aparte de eso, han empezado a trasplantar las hortalizas de los semilleros que organizamos hace unos días.







domingo, 2 de mayo de 2021

BIRZIKLATZE PUNTUA

Badugu ezarrita gure eskolako birziklatze puntua. "Birziklatu eta punto" lelopean antolatuko dugun kanpainan, astero jasotzen dugun papera kontrolatuko dugu pisatuz eta emaitzak grafiko baten bidez adieraziz. Ikasleek egingo dute hau guztia, klaseetako papera batuz eta neurketak eginez.


Ya hemos establecido nuestro punto de reciclaje del colegio. En la campaña que vamos a organizar bajo el lema "Recicla y punto", controlaremos el papel que recogemos cada semana pesándolo y reflejando los resultados en un gráfico. Los/as alumnos/as llevarán a cabo todo esto, recogiendo el papel de las clases y haciendo las mediciones.






viernes, 30 de abril de 2021

ELIKAGAIEN BANKUTIK, ESKERRAK

Beren eskerrik beroenak bidali dizkigute elikagaien bankutik, gure ikasleek erakutsi duten solidaritateagatik. Poz-pozik daude ikusita gazteek ere baloreak lantzen dituztela eta Agenda 2030ren "goserik ez" helburua lortzeko beren partea egiten dutela.

Nos han enviado desde el banco de alimentos su más sincero agradecimiento por la solidaridad que han demostrado nuestros/as alumnos/as. Están muy contentos de ver que los/as más jóvenes también trabajan los valores y que hacen su parte para conseguir el objetivo de Agenda 2030 de "hambre cero".