viernes, 21 de octubre de 2022

CHANGING THE LAND

 DBHko 4. mailan testu eta ariketa ugari ari dira egiten ingurugiroari buruz ingeles klasean. Planeta leku pixka bat hobea egiteko ideiak eta alternatibak. Gazteen proposamenak, munduko mandatariek beraiek proposatutako ideiak, proiektu handiak herrialde osoak aldatzeko... eta bitartean ikasleen hausnarketak eta klasean konpartitzen dituzten ideiak, asmoak eta ametsak gure Lurraren etorkizunari buruz..


Los/as alumnos/as de 4º de ESO están llevando a cabo numerosos ejercicios y lecturas sobre el medioambiente en la clase de inglés. Ideas y alternativas para hacer del planeta un lugar un poco mejor. Propuestas de jóvenes, ideas llevadas a cabo por altos mandatarios, grandes proyectos para cambiar países enteros... y mientras tanto las reflexiones de los/as alumnos/as y las ideas, intenciones y sueños sobre el futuro de nuestra Tierra que van compartiendo.





lunes, 17 de octubre de 2022

LEHEN HEZKUNTZAKO AZKEN ZIKLOA VALDEREJON

5. eta 6. mailako ikasleak Valderejo parke naturalera joan dira. Purón ibaiaren haitzartean naturaz inguratuta asko gozatu dute, non fosilak eta elementu geologiko desberdinak baloratu ahal izan dituzten. Ondarearen kontserbazioaren eta ingurumenaren kontserbazioaren balioa ikasi dute.


Los alumnos/as de 5º y 6º de Primaria han ido de excursión al parque natural de Valderejo. Han disfrutado de un maravilloso día rodeados de naturaleza paseando por el desfiladero del río Purón donde han podido apreciar fósiles y diferentes elementos geológicos. Aprenden así el valor de la conservación del patrimonio y la preservación ambiental.







jueves, 13 de octubre de 2022

LANDAKETA IZUGARRIA

 DBHko 4. mailako ikasleek gogor egin dute lan egun hauetan zehar izugarrizko uzta prestatzeko: ilarrak, azalorea, brokolia,  txikoria, porruak, azenarioak, masustak eta marrubiak landatu dituzte. Lan bikaina eta nekazari paregabeak! Orain, ortua zaindu eta itxarotea besterik ez dugu...


Los/as alumnos/as de 4º de ESO han estado trabajando duro estos días para preparar una cosecha impresionante: han plantado guisantes, coliflor, brócoli, achicoria, puerros, zanahorias, zarzamora y fresas. ¡Un gran trabajo y unos/as agricultores de primera! Ahora, a cuidar el huerto y a esperar...









lunes, 10 de octubre de 2022

GURE NEKAZARITXOAK LANEAN

 Garbiketa egin eta gero, gure Lehen Hezkuntzako ikasleak landatzen egon dira Jolastoki Berdean! Bete-beteta jarri dituzte baratze-alorrak barazkiez: txikoria, urazak, azenarioak eta ilarrak. Orain... hazten laguntzera!


Después de hacer la limpieza, nuestros/as alumnos/as de Educación Infantil han estado plantando en el Jolastoki Berdea. Han dejado  a rebosar de verduras los bancales: achicoria, lechugas, zanahorias y guisantes. ¡Ahora, a ayudarlas a crecer!











miércoles, 5 de octubre de 2022

EURIA ETA GERO, ORTUA TXUKUNTZEN

 Pasa den asteko euri gogorrak eta gero, garbiketa lanei berrekin diegu gure ortuan. Laster kurtso honetako lehenengo ereintzak egingo ditugu!


Después de las fuertes lluvias de la semana pasada, hemos retomado las tareas de limpieza del huerto. ¡Pronto haremos las primeras siembras del curso!





martes, 4 de octubre de 2022

GURE JOLASTOKI BERDEA, PREST KURTSO BERRIRAKO

 Martxan jarru dira eskolako txikitxoenak! Behin kurtsoa hasita, lanari ekin diote eta beren baratze-alorrak garbi eta txukun utzi dituzte nekazari lanari ekiteko. Badatoz uzta oparoak!


¡Ya se han puesto en marcha los/as más pequeños/as del cole! Una vez empezado el curso, se han puesto manos a la obra y han dejado sus bancales limpios y organizados para empezar con las labores de agricultores/as. ¡Se acercan las buenas cosechas!















jueves, 22 de septiembre de 2022

2. DBH, NATURAZALEAK

 2. DBHko ikasleek proiektutxo polit bat egin dute: "Naturazalea al zara?" izenekoa. Beraiek badakite natura guztiona dela eta horregatik guztiok errespetatu behar dugula. Horretarako, aholkuak prestatu dituzte taldeka. Modu honetan, beren naturazaletasuna jakinarazi eta gomendio erabilgarriak eman ahal dizkiete beste ikasleei. Lan ona!

Los/as alumnos/as de 2º ESO han hecho un bonito proyecto, con el nombre de "Naturazalea al zara?". Ellos/as ya saben que la naturaleza es de todos/as y que por eso todos/as debemos respetarla. Para ello, han preparado unos consejos en grupos. De este modo, demuestran su amor por la naturaleza y pueden dar consejos útiles al resto de alumnado.








martes, 13 de septiembre de 2022

22-23 KURTSOA, ZIZTU BIZIAN!

 Aspaldiko! Zelan uda? Guk topera kargatu ditugu pilak eta bueltan gara, 2022-23 kurtsoan Agenda 2030en inguruko hamaika ekintza aurrera eramateko. Gaur ortura jaitsi gara uda bero honek nola tratatu duen ikustera. Garbiketa sakon bat egiten hasi gara eta inbentarioa egin dugu, daukagun materiala antolatuz. Zer beharko dugun ikusita, erosketa zerrenda prestatu dugu ahalik eta lasterren ortua martxan jartzeko. Eta ikasleak ilusioz beterik daude hurrengo uzta buruan!


¡Cuánto tiempo sin vernos! ¿Qué tal el verano? Nosotros/as hemos cargado las pilas a tope y estamos de vuelta, para organizar mil y un actividades de Agenda 2030 durante el curso 2022-23. Hoy hemos bajado al huerto, a ver cómo lo ha tratado este verano tan caluroso. Hemos empezado a hacer una limpieza a fondo y hemos hecho inventario, organizando el material. Viendo qué necesitamos, hemos preparado una lista de la compra para poner lo antes posible en marcha el huerto. ¡y los/as alumnos/as llenos/as de ilusión pensando en la siguiente cosecha!











jueves, 30 de junio de 2022

UDA ONA IZAN!


Heldu zaigu kurtso amaiera. Aldaketa eta gorabehera asko izan ditugu aurten, proiektu pilo atera ditugu aurrera eta azkenengoz, irribarreak bistan esan ahal izan diogu "ongi etorri" udari. Aurrean dugun urteko sasoi zoragarri honi ahalik eta gehien ateratzea opa dizuegu. Oso ondo pasa eta irailean elkartuko gara berriro, ideia, asmo eta ilusio berriekin!


Nos ha llegado el final del curso. Hemos tenido muchos cambios y altibajos durante este año, hemos sacado adelante un montón de proyectos y al final, hemos podido decir con las sonrisas bien a la vista "bienvenido" al verano. Os deseamos que aprovechéis al máximo esta maravillosa época del año que tenemos por delante. ¡Pasadlo muy bien y nos volvemos a juntar en septiembre con nuevas ideas, planes e ilusiones!













miércoles, 22 de junio de 2022

KURTSO HONEN LABURPENA

 Badago hemen kurtso bukaera. Uda hurbil dago jada eta denbora gutxi barru merezitako oporrak hartuko ditugu. Hori egin baino lehen, kurtso honetan zehar egin ditugun gauza piloren laburpentxo bat eskaini nahi dizuegu. Errepasatu gurekin 2021-2022 kurtsoak oparitu dizkigun esperientzia zoragarriak.


Ya está aquí el final de curso. El verano está cerca y dentro de poco nos tomaremos las merecidas vacaciones. Antes de eso, os queremos ofrecer un resumen del montón de cosas que hemos hecho a lo largo de este curso. Repasad con nosotros/as las maravillosas experiencias que nos ha ofrecido el curso 2021-2022.




miércoles, 8 de junio de 2022

GURE ORTUKO LANDAREAK

 DBHko 1. mailako ikasleek proiektutxo polita egin dute: gure ortutxoko landareak aztertu eta gero, taldeka jarrita haien ezaugarrien fitxak prestatu dituzte kartel batzuetan. Modu horretan, ikasle guztiek pixka bat hobe ezagutu ahal dute zer bizitza begetala dugun eskolan bertan.


Los/as alumnos/as de 1º de ESO han hecho un bonito proyecto: después de analizar las plantas de nuestro huerto, se han puesto en grupos y han preparado fichas con las características de estas en unos carteles. De ese modo, todos/as los/as alumnos/as pueden conocer un poco mejor la vida vegetal que tenemos aquí mismo, en el colegio.






jueves, 2 de junio de 2022

BILBOKO UDAL FOROAN

 Gure ikasleek Bilboko Udal Foroan parte hartu dute gaur. Bertan beste eskoletako ikasleekin, alderdi polotiko desberdinetako zenbait bozeramaileekin eta udalako koordinatzaileekin elkartu dira, eskoletako proposamen eta eskaerak aurketzteko. Aurten aurkeztutakoak Agenda 2030eko 11en helburua zuen ardatz. Helburu honek hiri eta komunitate jasangarriei ematen die lehentasuna, beraz Bilborekin duen erlazioa oinarrizkoa da.

 Ikasle guztiek erantzukizun osoz bete dute beren lana eta orain espero dugu adostutako guztiak lagunduko duela eskolatik gure hiriaren jasangarritasuna bultzatzen.


Nuestros/as alumnos/as han participado hoy en el Foro Municipal de Bilbao. Allí se han reunido con alumnos/as de otros colegios, representantes de diferentes partidos políticos y coordinadores/as del municipio, para presentar las propuestas y compromisos de los colegios. Las propuestas presentadas este año tenían como eje el objetivo 11 de Agenda 2030. Este objetivo les da prioridad a las comunidades y ciudades sostenibles, por lo que tiene una relación básica con Bilbao.

Todos/as los/as alumnos/as han cumplido su cometido con gran responsabilidad y ahora esperamos que todo lo acordado ayude a impulsar desde el colegio la sostenibilidad de la ciudad.










martes, 31 de mayo de 2022

LANDAREAK EZAGUTZEKO KARTELAK

 Baditugu gure jolastoki berdeko landareak identifikatzeko kartelak. Kartel hauen bidez, txikienak hasiko dira letrekin jolasean, eta handienek ere jakin ahal izango dute landare bakoitza zein den. Ez da gauza bera patatak edo azenarioak ortuan edo platerean ikustea!


Ya tenemos en nuestro jolastoki berdea carteles para reconocer las plantas. Por medio de estos carteles, los/as más pequeños/as empezarán a jugar con las letras y los/as más mayores podrán saber cuál es cada una de las diferentes plantas. ¡No es lo mismo ver las patatas o las zanahorias en el huerto o en el plato!