viernes, 28 de abril de 2023

NIRE PARKERIK GOGOKOENA

 

Lehen Hezkuntzako ikasleek "Nire parkerik gogokoena" izeneko lehiaketan parte hartu dute. Ikasleek hainbat bideo grabatu dituzte, parkerik gustukoena zeIn den, gehien gustatzen zaiena zer den eta zer gustatuko litzaiekeen bertan egotea azalduz. Horrela, haien iritzia kontuan hartuko da etorkizunean parkeak diseinatzeko. Era berean, helburua da gazteak sensibilizatzea gure herri eta hirietako parkeak mantendu, babestu eta zaintzeko beharraz.

Nuestros alumnos/as de Educación Primaria han participado en un concurso llamado "Nire parkerik gogokoena". Los alumnos/as han grabado varios videos explicando cuál es su parque favorito, qué es lo que mas les gusta y lo que les gustaría que hubiese. De esta forma se tendrá en cuenta su opinión para diseñar los parques en el futuro. A su vez, el objetivo es sensibilizar a los/as jóvenes sobre la necesidad de mantener, proteger y cuidar nuestros parques de pueblos y ciudades.







lunes, 24 de abril de 2023

3LH, RECYCLING!

Lehen Hezkuntzako hirugarren kurtsoan birziklapena lantzen ari gara ingeles ikasgaian. Bururatu zaigu unitate honetako edukiak ikasteko modu dibertigarrioagoa dela proiektutxo baten bidez. Hiztegia errepasatu ahal dugu eta aldi berean gure familiei eta lagunei irakatsiko diegu nola desberdindu zer zabor doan edukiontzi bakoitzean.

Erabili dugun material guztia birziklatua da: zapata eta zereal kutxak eta baita fitxetako papera ere! 


 En tercero de Primaria estamos trabajando el reciclaje en la asignatura de inglés. Se nos ha ocurrido que una manera más divertida para aprender el contenido de la unidad es mediante este pequeño proyecto, con el que podremos repasar el vocabulario y enseñar a nuestras familias y amigos a diferenciar qué basura va en cada cubo.

Todo el material que hemos usado es reciclado: las cajas de zapatos, de cereales... ¡Incluso el papel con las fichas!






viernes, 21 de abril de 2023

ESKOLARTEKO FOROA

 Atzo Eskolarteko Foroan parte hartu zuten gure bi ikaslek. Bertan, hausnarketa sakona egin zuten gure auzoan aurrera eraman daitezkeen hobekuntzei buruz. Bozeramaile gisa egonda, beren ideiak entzunarazteko aukera izan zuten eta baita pasa den kurtsoko foroan proposatutakoen eragina ezagutu ahal izan zituzten.

Ayer, dos de nuestras alumnas participaron en el foro Interescolar. Allí, hicieron una profunda reflexión sobre las mejoras que se pueden llevar a cabo en nuestra zona. Dado que actuaron como portavoces, tuvieron la oportunidad de hacer oír sus ideas y también de conocer la influencia que han tenido aquellas ideas que se propusieron en el foro del curso pasado.





lunes, 17 de abril de 2023

ASTE SANTUA ETA GERO, GARBIKETA

Bagaude oporretatik bueltan eta ikusita gure ortutxoak garbiketa bat behar zuela, hara joan dira 4.Cko ikasleak pixkatxo bat txukuntzera. Langile bikainak, ikasle hauek!


Ya estamos de vuelta de las vacaciones y viendo que nuestro huerto necesitaba una limpieza, allí se han ido los/as alumnos/as de 4ºC a arreglar todo un poco. ¡Unos/as trabajadores fenomenales estos/as alumnos/as!






jueves, 30 de marzo de 2023

UDABERRIKO ZUHAITZA HAUR HEZKUNTZAN

 Udaberria hemen dago, argia eta loreak ekartzeko. Haur Hezkuntzan  ikusi dute garaia dela beren neguko zuhaitza udaberrirako aldaketa egiteko eta polit-polita apaindu dute. Dena material birziklatuaz berriro ere!

La primavera ya está aquí, para traernos luz y flores. En Educación Infantil han visto que ha llegado el momento de cambiar su árbol de invierno a primavera, y lo han adornado de lo más bonito. ¡Todo con material reciclado una vez más!







viernes, 24 de marzo de 2023

URAZAK LANDATZEN

 4Cko ikasleek oso ondo zaintzen dute gure ortua, ahal denean garbituz, txukunduz eta landatuz. Oraingo honetan "haritz" urazak landatu dituzte.  Ea laster jaso ahal ditugun!


Los/as alumnos/as de 4C cuidan muy bien de nuestro huerto, limpiando, arreglando y plantando siempre que se puede. En esta ocasión han plantado lechugas tipo "roble". ¡A ver si las podemos recoger pronto!









miércoles, 22 de marzo de 2023

AZALORE ARRAUTZAZTATUAK (GURE ORTUKO PRODUKTUEKIN!)

DBHko 4.Cko ikasleek errezeta gozo gehiago dituzte guretzat.  Yassinek konpartituko du gurekin gure ortuko produktuekin prestatu duen errezeta:

Los/as alumnos/as de 4ºC de ESO tienen más recetas sabrosas para nosotros. Hoy Yassin ha compartido con nosotros una receta que ha preparado con productos de nuestra huerta:


Azalore arrautzaztatuak:

1 Azalore

2 arrautza

ogi birrindua

Azalorea garbituko dugu eta gero egosiko dugu su apalean 20 minutuz. Gero, xukatuko dugu, zatituko dugu eta arrautzaztatuko dugu arrautzez eta ogi birrinduaz. Zartagin batean frijituko ditugu urre kolorea hartu arte.

Coliflor rebozada:

1 coliflor

2 huevos

pan rallado

Lavamos y ponemos a hervir la coliflor a fuego lento durante 20 minutos. Después dejamos secar en un colador, la cortamos en trozos y la rebozamos con huevo y pan rallado y lo freímos en la sartén hasta que estén doraditas.


martes, 21 de marzo de 2023

DOWN SINDROMEAREN MUNDUKO EGUNA

 Gaur, martxoak 21, Down Sindromearen Munduko Eguna, eskolara bikoterik gabeko galtzerdiekin etorri gara eta mural hauek egin ditugu Lehen Hezkuntzako hormak apaintzeko. 

Aniztasunaren aberastasunaz, aukera-berdintasunaz eta inklusioaz kontzientziatzen jarraitzeko ekimena. 


Hoy, 21 de marzo, Día Mundial del Síndrome de Down, muchos y muchas de nosotros/as hemos venido al colegio con calcetines desparejados y hemos hecho estos murales para decorar las paredes de Primaria. 

Una iniciativa para seguir concienciándonos de la riqueza de la diversidad, la igualdad de oportunidades, y la inclusión.











TXORIENTZAKO ASKATXOAK

 Haur Hezkuntzako gaztetxoek ilusio handiz hartu dute azken proiektua. Ontzi birziklatuak erabiliz, txorientzako askatxoak prestatu dituzte, jolastokian ipintzeko. Horrela, errekreoan dauden bitartean txorien esker oneko txioez gozatu ahal izango dute.


Los/as niños/as de Educación Infantil han tomado con gran ilusión el último proyecto. Usando recipientes reciclados. han construido comederos para los pájaros para ponerlos en el patio. Así, mientras están en el recreo podrán disfrutar de los cantos agradecidos de los pájaros.





lunes, 20 de marzo de 2023

ARROZ SALTEATUA (GURE ORTUKO PRODUKTUEKIN!)

 Gure ortuak zeregin dibertigarriak ematen dizkigu, eta lan horrek dakarren poza handiagoa da gero uztak jasotzean eta gure sukaldetara eramaten dugunean jasotakoa. Hona hemen gure ikasle batek, DBHko 4.Cko Nagorek prestatu duen plater bat gure ortutik ateratako produktuekin. Hatzak miazkatzeko modukoak!:

Nuestro huerto nos da un montón de tareas divertidas, y ese trabajo nos trae una alegría aún mayor cuando recojemos las cosechas y llevamos los productos a nuestras cocinas. Aquí tenéis un plato que ha preparado nuestra alumna Nagore, de 4ºC de ESO con productos recogidos en nuestro huerto. ¡Para chuparse los dedos!:



Arroz salteatua

Osagaiak:

Piper berdea

Azenarioak

Oilaskoa

Banana

Soja saltsa

Arroza bezperan prestatzea gomendatzen dugu.Oilaskoa ere leheneago kozinatuko dugu.

Arroza, oilaskoa eta barazkiak olioa duen "wok" zartagin batean jarriko ditugu, frijitzeko. Kolore pixka bat hartzen duenean, soja gehituko dugu.

Banana beste alde batetik prestatuko dugu: xerretan moztuko dugu eta olio nahiko duen zartagin batean frijituko dugu, urre kolorea hartu arte.

Arroz salteado

Ingredientes: 

Pimiento verde

Zanahorias

pollo

plátano macho

salsa de soja

Recomendamos preparar el arroz de víspera. El pollo también lo cocinaremos antes.

Ponemos las verdura, el pollo y el arroz en una sartén "wok" con aceite, para sofreírlo todo. Cuando coja un poco de color, añadiremos la soja.

El plátano lo prepararemos aparte: lo cortamos en rodajas y lo freímos en una sarte con aceite muy caliente hasta que coja color dorado.

viernes, 17 de marzo de 2023

MUSIKA BIRZIKLATUA

 DBHko ikasleek proiektutxo polita egin dute musika ikasgaian: Beren musika tresna propioak sortu dituzte material birzkiklatua erabiliz. Benetako irudimen handia eta trebetasuna erakutsi dituzte artista hauek. Ea musika polita egin ahal duten orain!


Los/as alumnos/as de ESO han realizado un bonito proyecto en la asignatura de música: Han creado sus propios instrumentos de música usando materiales reciclados. Han demostrado gran imaginación y mucha habilidad. ¡A ver si ahora pueden hacer música bonita con ellos!







jueves, 16 de marzo de 2023

GURE ORTUA UDABERRIRAKO APAINTZEN

 DBHko ikasleek gogor egin dute lan ortua udaberrirako prestatzeko. Lehenengo, uzta ederra jaso zuten: azenarioak, urazak, azaloreak,brokoliak eta porruak. Gero, baratze-alorrak lurrez bete zituzten eta piperrak, urazak, tipulak eta tipuletak landatu zituzten. Lan bikaina eta sari zaporetsua!


Los/as alumnos/as de ESO estuvieron trabajando duro para preparar el huerto para la primavera. Primero, recogieron una cosecha hermosa: zanahorias, lechugas, coliflores, brócolis y puerros. Después, llenaron los bancales de tierra y plantaron pimientos, lechugas, cebollas y cebolletas. ¡Un gran trabajo y un sabroso premio!






miércoles, 15 de marzo de 2023

JOLASTOKI BERDEA, UDABERRIRAKO PREST

 Eskolako txikitxoek prest utzi dute beren ortutxoa udaberrirako. Sasi guztiak garbitu eta gero, tipulak, tipuletak, urazak eta piperrak landatu dituzte. Orain, maitasun handiz zainduko dute landatutakoa!

Los/as pequeños/as del colegio han dejado preparado su huerto para la primavera. Después de limpiar todas las hierbas, han plantado cebollas, cebolletas, lechugas y pimientos. Ahora, ¡A cuidar con mucho amor todo lo plantado!