martes, 23 de mayo de 2017

ZUHAITZEN MURALA

Fenologia proiektua burututzat eman baino lehen, ikasleek korridorean mural bat sortu dute hilabeteetako zuhaitz eta klimogramekin, korrelazioa modu ikusgarri batean erakutsi ahal izateko.









Antes de dar por terminado el proyecto de fenología, los/as alumnos/as han creado un mural en el pasillo con los árboles y los climogramas de los diferentes meses. De este modo, pueden mostrar la correlación de un modo más vistoso.








jueves, 18 de mayo de 2017

BOLIVIAKO JANARIA GAUR

Gaurko jolasaldian Boliviako bi plater dastatzeko aukera izan dugu: Haragi errekiak eta boliviar enpanadak jukarekin. Biak okelaz prestatutako platerak dira, bata zaporetsuagoa eta bestea suabeagoa. Atsedenaldia egiteko modu zoragarria hau!

En el recreo de hoy hemos tenido la oportunidad de probar dos platos de Bolivia: asaditos de carne y empanadas bolivianas con yuca. Los dos son platos preparados con carne, uno más gustoso y el otro más suave. ¡Qué modo más fantástico de hacer un descanso!



martes, 16 de mayo de 2017

KLIMOGRAMAK

Fenologia proiektu barruan, ikasleek eguraldiari buruzko behaketak egin dituzte astero eta lortutako datuekin klimogramak prestatu dituzte.











Dentro del proyecto de fenología, los/as alumnos/as han realizado análisis sobre el tiempo cada semana y con los resultados obtenidos han preparado unos climogramas.






jueves, 11 de mayo de 2017

GAURKOAN DOMINIKAR ERREPUBLIKA ETA EKUADORREKO JAKIAK

Gaurkoan dastatzeko izan ditugun platerak Dominikar Errepublikako arrozesnea eta Ekuadorreko enpanada berdeak izan dira. Berehala bukatu dira. Hau arrakasta!

Los platos que hemos tenido oportunidad de probar hoy han sido el arroz con leche de la República Dominicana y las empanadas de verde de Ecuador. Se han acabado enseguida. ¡Menudo éxito!



AMUARRAINAK ARRANTZATZEN

Gaur ikastetxeko Lehen Hezkuntzako 5. maila Santa Cruz de Campezora (Araba) joan dira amuarrainak arrantzatzera. Primeran pasatu dute!

Hoy los alumnos de 5º curso de Eduación Primaria han ido a Santa Cruz de Campezo (Araba) a pescar truchas. ¡Lo han pasado de maravilla!








martes, 9 de mayo de 2017

POZALAGUARA IRTEERA

Gaurko egunean DBHko laugarren mailako ikasleak Pozalaguan dauden kobak bisitatzera joan dira, Karrantzako Armañon parke naturalan. Koba honen estalaktita eszentriko ikusgarriak ezagutzeko aukera izan dute besteak beste. Geroago Armañon parkean egon dira eta hango landaredia (pagadiak,  artadiak, hariztiak...) eta paisaia karstikoa gozatu ahal izan dute.

En el día de hoy los/as alumnos/as de cuarto curso de ESO han ido a visitar las cuevas de Pozalagua, situadas en el parque natural de Armañón, en Carranza. Entre otras cosas han tenido oportunidad de conocer las impresionantes estalactitas excéntricas de esta cueva. Luego han estado en el parque de Armañón y han podido disfrutar de la flora (hayedos, encinares, robledales...) y el paisaje cárstico de allí.

jueves, 4 de mayo de 2017

AZKENENGO BEHAKETAK

Ikasleek fenologia proiektua bukatzear daukate Azkenengo behaketen argazki batzuk ditugu hemen.



Los /as alumnos/as están a punto de acabar el proyecto fenología. Aquí tenemos algunas fotos de las últimas observaciones.




ARROZA ETA TORTILA HAMAIKETAKOAN



Gaurko hamaiketakorako, DBHko laugarren mailako ikasleek patata tortila eta "hiru gutizia" erako arroza prestatu dute, beste ikasleei saltzeko. Hasi gara beraz jolasaldi osasuntsu kanpaina barruan kulturarteko jardunalduekin, ikasleen elikadura gero eta aberatsagoa izan dadin beste herrien jaikiak ezagutzen duten bitartean. Gaur Espainia eta Txinaren txanda izan da.










Para el hamaiketako de hoy, los/as alumnos/as de 4º de ESO han preparado tortilla de patata y arroz "tres delicias" para vender a sus compañeros/as. Comenzamos así, dentro de la campaña recreo saludable una serie de jornadas interculturales para que su alimentación se enriquezca a la vez que conocen nuevas comidas de otros países. Hoy ha sido el turno de España y China.





miércoles, 3 de mayo de 2017

PAGASARRIRA IGOERA


Pagasarri mendira igo dira gaur DBHko hirugarren mailako ikasleak. Goiz osoan zehar aukera polita izan dute eskolatik hurbil dugun leku natural paregabe bat ondo ezagutzeko eta han kirol pilo bat praktikatzeko.











Los/as alumnos/as de 3º de ESO han subido hoy al monte Pagasarri. Durante toda la mañana han tenido una bonita oportunidad de conocer bien un paraje natural que tenemos cerca del colegio y de practicar allí un montón de deportes.






jueves, 27 de abril de 2017

ESKOLARTEKO FOROA



Gaur Otxarkoagako hiritar zentroan bildu gara eskolarteko foroan parte hartzeko. Han entzun ditugu udaletxetik emandako erantzunak pasa den kurtsoan aurkeztutako proposamenei. Geroago jardunaldi tekniko bat egon da, "nola prestatu klima aldaketarako gure osasuna hobetuz" izenburukoa. Jardunaldi hau hiriko ingurumen osasun eta higiene saileko burua den Ramón Aldámiz Etxebarriak, eta ingurumen zuzendari ordea den Enrique Rincónek aurkeztu dute. Azkenengoz taldeko lan dinamika batzuetan hartu dugu parte, udal foroan aurkeztuko dituzten proposamen eta konpromesuak lehenesteko.

Nos hemos reunido en el centro cívico de Otxarkoaga para participar en el foro interescolar. Allí hemos escuchado las respuestas del ayuntamiento a las propuestas presentadas el curso pasado. Después ha habido una jornada técnica sobre cómo prepararnos para el cambio climático mejorando la salud, de la mano de Ramón Aldámiz Etxebarria, jefe de subarea de sanidad ambiental e higiene urbana, y Enrique Rincón, subdirector de medioambiente. Después hemos llevado a cabo unas dinámicas de grupo para priorizar las propuestas y compromisos a presentar en el foro municipal.


miércoles, 26 de abril de 2017

GOSARI OSASUNTSUA, KULTURARTEKOA ETA JASANGARRIA

Gaur goizean ikasle eta irakasleek elkarrekin gosaldu dute klaseetan antolatu dugun gosarian. Ahalik eta osasuntsuen izan da, talde bakoitzean elikagai talde garrantsitsuak agertataraziz. Aldi berean ikasleek ilusio handiz ekarri dituzte beren herrietako jaki desberdinak, kulturartekotasuna bultzatuz. Azkenengoz, ahalik eta hondakin gutxien sortu ditugu: ikasleek katiluak eta goilarak etxetik ekarri dituzte eta janariak berrerabili ahal diren"tupper"etan ekarri dituzte.

Hona hemen ikasleek ekarritako jakien adibide batzuk: gazta enpanada eta sonso (Boliviakoak), chocolo arepa, pandebono eta almohabana, (Colonbiakoak), Paraguaiar tortila eta mbejua (Paraguaikoak), Llapingachoak eta banana pastela
 (Ecuadorekoak)...




Hoy a la mañana los/as alumnos/as y profesores/as hemos desayunado juntos/as en el desayuno que hemos organizado en las clases. Hemos hecho este desayuno lo más saludable posible, haciendo presentes en cada grupo los tipos principales de alimentos. Al mismo tiempo, los/as alumnos/as han traído con gran ilusión diferentes alimentos típicos de sus países de origen para promover la interculturalidad. Por último, hemos generado los menos desperdicios posibles: los/as alumnos/as han traído las tazas y las cucharas de casa y han traído la comida en "tuppers" reutilizables.
He aquí algunos ejemplos de `platos que han traído los/as alumnos/as: empanada de queso y sonso (de Bolivia) arepa de chocolo, pandebono 
y almohabana (de Colombia) tortilla paraguaya y 
mbeju (de Paraguay) llapingachos y tarta de 
plátano (de Ecuador)...



viernes, 7 de abril de 2017

KALITATEA TOPERA

DBHko bigarrren kurtsoko ikasleak Kalitatea Topera programan parte hartzen ari dira. Klasean lan egin dute ikasteko Euskadin ekoiztutako produktuen balioei buruz, eta txangoetan ikusteko aukera dute prozesu guztia elikagai hauek gure mahaietara heldu ahal izateko. 2.Ako ikasleek apirilak 6 izan dute irteera eta 2Bkoek maiatzak 2an.


Los alumnos de segundo curso de ESO están participando en el programa Kalitatea Topera. Han trabajado en clase para aprender sobre las cualidades de los productos elaborados en Euskadi, y en las excursiones tienen la oportunidad de ver todo el proceso para que estos alimentos puedan llegar a nuestras mesas. Los alumnos de 2A han tenido la salida el día 6 de abril y los de 2B el 2 de mayo.







miércoles, 5 de abril de 2017

LH EROSKIN

Ikasturte honetan 5. mailako ikasleek "Hazteko Energia" Elikadura eta ohitura osasungarriei buruzko heziketa programan parte hartu dute.
Programa honekin haurrak eta haien familiak ohartarazi ahal izan ditugu egoki elikatzeak eta bizi-ohitura osasungarriak izateak duen garrantziaz.
Bizimodu osasungarria eta jokaera arduratsuak garateko neurriak hartu zein indartu, baita arriskutsuak izan daitezkeen ohiturei aurrea hartzeko ezaguera.



Durante este curso, los/as alumnos/as de 5º curso de Primaria han participado en el programa educativo sobre hábitos saludables "Hazteko Energia".
Con este programa hemos podido advertir a los/as niños/as y sus familias sobre la importancia de una alimentación sana y unos habitos de vida saludables.
Adquirir y reforzar medidas para desarrollar un modo de vida saludable y un comportamiento responsable, así como el conocimiento para
atajar costumbres que pueden llegar a ser peligrosas.














RECICLOWN

Lehen Hezkuntzari antzerkia etorri zaio. Antzerki honetan ikasi dute nola birziklatu behar dituzten gauza guztiak. Oso interesgarria izan da eta asko ikasi dute.



Ha venido un teatro para Educación Primaria. Gracias a este teatro han aprendido como se recicla. Ha sido muy interesante y han aprendido
mucho.









martes, 4 de abril de 2017

GURE AGENDA 21 BANDEROLA

Badugu jarrita denek ikusteko gure Agenda 21 banderola. Harro-harro gaude eskolan denon artean  ingurugiroaren alde egindako lanaz eta banderola hau, honen guztiaren erakusle ezin hobea da. Animo eta aurrera!

Ya tenemos colocada la banderola de Agenda 21 para que todo el mundo la vea. Estamos muy orgullosos del trabajo hecho entre todos a favor del medio ambiente, y esta banderola es el mejor exponente de todo esto. ¡Ánimo y adelante!