martes, 3 de diciembre de 2019

FRUTA BROTXETAK

Gaurko jolasaldi osasuntsuan frutaren aukera gozoa ekarri diegu ikasleei. Brotxetak prestatu dituzte gure arduradunek. Laranjak, melokotoiak, mahats gorriak, bananak eta sagarrak erabili dituzte. Zaporetsuak benetan!


En el recreo saludable de hoy, les hemos traído la sabrosa opción de la fruta. Nuestros/as encargados/as han preparado brochetas usando naranjas, melocotones, uvas rojas, plátanos y manzanas. ¡Qué ricas!




lunes, 2 de diciembre de 2019

GURE KONPROMISOA, TXIKIENENTZAT ERE ULERGARRI

Haur Hezkuntzan, gure konpromiso dokumentua moldatu egin dute argazkien bidez txikitxoek erraz uler dezaten zer pauso eman ahal ditugun ingurugiroaren alde. Ideia bikaina denok EA21ean parte hartu ahal izateko!

En Educación Infantil han adaptado nuestro documento de compromisos. De este modo, mediante fotos pueden entender fácilmente qué pasos podemos dar en favor del medio ambiente. ¡Una idea fantástica para que todos/as podamos participar en AE21!



miércoles, 27 de noviembre de 2019

HAUR HEZKUNTZA INGURUGIROAREKIN

Eskolako txikitxoenak buru belarri ari dira ere ingurugiroaren alde lan egiten. Beren ekintzetan ahalik eta gehien zaintzen da EA21 barruan egotea. Adibidez, bildutako hostoekin artelan polit-politak egiten dituzte. Elikadura ere zaintzen dute: astelehenero fruta ekartzen dute eskolara, eta gainera poltsa ekologikoak erabiliz. Txalotzeko moduko ekimenak!

Los/as más pequeños/as del colegio andan muy implicados/as trabajando en favor del medio ambiente. En sus actividades, se cuida mucho que se tenga en cuenta AE21. Por ejemplo, con las hojas recogidas de los árboles crean unas bonitas obras de arte. También cuidan la alimentación: traen todos los lunes fruta al colegio, y además usando bolsas ecológicas. ¡Unas iniciativas dignas de aplauso!









viernes, 22 de noviembre de 2019

JOLASALDI OSASUNTSUA BUELTAN DUGU

Beste kurtsoetan bezala, aurten ere alternatibak eman nahi dizkiegu gure ikasleei beren hamaiketakoa era askotakoa eta batez ere osasuntsua izateko. Ikasleek hartuko dute beren ardurapean erosketak egitea eta hamaiketakoak prestatzea eta saltzea. Modu horretan, arlo desberdinak landuko dituzte eta ilusioz helaraziko diete beren ikaskideei ikasitakoa. Gaur ogi txigortua eta Philadelphia gazta prestatu dute, fruitu lehor edo marmeladarekin.

Al igual que en cursos anteriores, este año también queremos dar a nuestro alumnado alternativas para que su almuerzo sea más variado y, sobre todo más saludable. Los/as alumnos/as serán los responsables de todo el proceso: hacer las compras, preparar los hamaiketakos y venderlos. De ese modo, trabajarán diferentes campos y más tarde transmitirán con ilusión lo aprendido a sus compañeros/as. Hoy hemos preparado pan tostado con queso Philadeplhia y nueces o mermelada.





jueves, 21 de noviembre de 2019

BILBOKO UDALAREN BLOGEAN

Bilboko Udalak gure ekintzen berri eman du beren Agenda 21eko blogean. Hemen duzue linka berria ikusteko:
https://www.bilbao.eus/blogs/bilboea21/2019/11/20/amor-misericordioso-buru-belarri-birziklatzen/

El Ayuntamiento de Bilbao ha comentado nuestras actividades en su blog de Agenda 21. Aquí tenéis el link para ver la noticia:
https://www.bilbao.eus/blogs/bilboea21/2019/11/20/amor-misericordioso-buru-belarri-birziklatzen/?lang=es

viernes, 15 de noviembre de 2019

POLTSA KONPOSTAGARRIAK


Gure Eskolako jantokian, Udaletxetik ekarritako poltsa konpostagarriak erabiltzen ditugu materia organikoa erreziklatzeko.

En el comedor de nuestro colegio usamos bolsa compostables que nos proporciona el ayuntamiento para reciclar la materia orgánica.

miércoles, 6 de noviembre de 2019

NATURAREKIKO KONPROMISOAK

Beren proiektua bukatzeko, 2. DBHko ikasleek eztabaida bat antolatu eta gero konpromiso sendoak idatzi dituzte euskara klasean. Konpromiso hauek sinatu dituzte eta paperaren birziklapena hartuko dute beren erantzukizun hortik aurrera. Hauek bai ikasle arduratsuak!

Para acabar su proyecto, los/as alumnos/as de 2º de ESO han organizado un debate y después han elaborado unos compromisos firmes en clase de euskara. Han firmado estos compromisos y van a tomar bajo su responsabilidad el reciclaje del papel a partir de ahora. ¡Qué alumnos/as más responsables!



miércoles, 30 de octubre de 2019

1. DBH BOLINTXUN

Irteera egin dugu gaur DBHko 1. mailakoekin Bolintxu bisitatzera. Eguraldi zoragarria aprobetxatuz, ibilalditxoa egin dugu naturaz gozatzeko eta aldi berean ikasleek ezagutu dezaten desagertzeko arriskuan dagoen ingurune hau. Salba dezagun Bolintxu!!!

Hemos hecho una salida con los/as alumnos/as de 1º de ESO para visitar Bolintxu. Aprovechando el maravilloso tiempo, hemos hecho una excursión para disfrutar de la naturaleza y al mismo tiempo para que los/as alumnos/as conozcan este entorno que está a punto de desaparecer. ¡Salvemos Bolintxu!





viernes, 25 de octubre de 2019

GEOLOGIA SOPELAN

Geologia mundu barnean murgildu gara gaur 4DBHko ikasleekin. Sopelako kostaldeko arrokak ikertu ditugu gauza harrigarriak aurkituz! Aprobetxatu dugu baita ere Azterkostako laginketa egiteko, uraren kalitatea aztertuz. Eta gaur izan dugun eguraldi zoragarria oso sorpresa atsegina izan da.





Nos hemos sumergido hoy en el mundo de la geología con los/as alumnos/as de 4º ESO. ¡Hemos estudiado las rocas de la costa de Sopela y hemos encontrado cosas que nos han dejado de piedra! Hemos aprovechado también para hacer el muestreo de Azterkosta, analizando la calidad del agua. Y el maravilloso tiempo que ha hecho hoy ha sido una sorpresa muy agradable.









lunes, 14 de octubre de 2019

PEÑAS NEGRASERA BISITA

DBHko 4. kurtsoko ikasleek urtero egiten dute txangoa Zugaztietara, hango iragan meatzaria ezagutzera. Pena bat da aurten hango putzu batek jario bat zuela eta nahiko hustuta zegoela. Hala ere, bisita oso interesgarria izan da, beti bezala eta asko ikasteaz gain oso egun polita pasatu dute ikasleek.




Los/as alumnos/as de 4º de ESO hacen todos los años la excursión a la Arboleda, a conocer el pasado minero de aquel lugar. Es una pena que este año por causa de un escape uno de los pozos estuviese casi vacío. Pero la visita fue tan interesante como siempre y además de aprender mucho, los/as alumnos/as pasaron un día estupendo.








viernes, 11 de octubre de 2019

ARTIGASEKO ZABORTEGIA

2 DBHko ikasleak egiten ari diren proiektuaren barruan, gaur Artigaseko zabortegia bisitatu dute. Han zabortegiaren funtzionamenduari buruz ikasi dute eta birziklapenari buruzko ideia oso interesgarria entzun dituzte.

Dentro del proyecto que están haciendo los/as alumnos/as de 2º de ESO, hoy han ido a visitar al vertedero de Artigas. Allí han aprendido sobre el funcionamiento del vertedero y han escuchado ideas muy interesantes sobre el reciclaje.



jueves, 10 de octubre de 2019

PROIEKTUAK NATURAREN ALDE

Gaurko egunean hasi da DBHn aurtengo lehen proiektua. Kurtso bakoitzak gai baten inguruan antolatu du bere hurrengo asteetako lana. Gogor egingo dute lan, bai taldeka eta baita bakarka ere. Ikertu, esperimentuak egin, eztabaidatu... azkenenean beren emaitzak  aurkezteko eta pilo ikasteko ere!
Lehengo mailako ikasleak hasiko dira urari buruz lan egiten "ura: the liquid gold" lelopean. Beren proiektua egiten duten bitartean, ura aurrezten eta ondo erabiltzearen garrantziari buruz ikasiko dute.
Bigarren mailako ikasleek, berriz birziklapenaren inguruan egingo dute bere proietkua, EA21en aurtengo leloa hartuta: "Plastikorik gabe, askoz hobe!". Gaur auzoko edukiontzietara jeitsi dira bakoitzean zer bota behar duten ikastera. Aste batzuk barru ikusiko dugu zer emaitza duten proiektu hauek...

Hoy han empezado en la ESO los primeros proyectos de este año. Cada curso ha organizado su trabajo de las próximas semanas en torno a un tema concreto. Trabajarán duro, tanto en grupo como individualmente. Investigarán, experimentarán debatirán... para finalmente presentar sus resultados y aprender un montón en el proceso.
Los/as alumnos/as de Primero empezarán a trabajar sobre el tema del agua, bajo el lema "ura: the liquid gold". Mientras hacen su proyecto, aprenderán sobre la importancia de ahorra agua y utilizarla con sensatez.
Los/as alumnos/as de Segundo, por su parte van a hacer un proyecto sobre el reciclaje basándose en el lema de EA21 de este año: "Plastikorik gabe, askoz hobe!". Hoy han bajado a los contenedores del barrio para aprender qué se recicla en cada uno. Dentro de unas semanas veremos que resultados dan estos proyectos...




lunes, 7 de octubre de 2019

AURTEN ERE, TOPERA EUSKAL PRODUKTUEKIN

Aurten ere gure DBHko 2. mailako ikasleak Kalitatea Topera! programan parte hartu dute. Eguraldi zoragarria aprobetxatuz, euskal behi okela, txakolingintza eta tomateen hazkuntzaz ikasi zuten. Ikusitako eta ikasitako gauzen artean egon ziren berotegietan tenperatura eta hezetasuna nola kontrolatu, mahatsetan nola neurtu emango duten alkohola... eta behi baten intseminazio artifiziala ikusteko aukera ere izan zuten!







Este curso también los/as alumnos/as de 2º ESO han participado en el programa de Kalitatea Topera! Aprovechando el fantástico tiempo que hacía, aprendieron sobre la carne de vacuno de Eusko Label, la producción de txakoli y el cultivo de tomates. Entre las cosas que vieron y aprendieron estaban el control de la temperatura y la humedad en los invernaderos, cómo medir el nivel de alcohol que las uvas van a producir... ¡ y tuvieron también la oportunidad de ver la inseminación artificial de una vaca!





jueves, 3 de octubre de 2019

BADITUGU EKO ORDEZKARIAK!

Bagoaz pixkanaka kurtsoa antolatzen, eta gaur hurrats inportantea eman dugu,
eko ordezkariak aukeratu baititugu. Ikasle hauek aurrera eramango dituzte ilusio handiz aurten antolatuko ditugun hamaika ekintza!

Ya vamos organizando el curso poco a poco y hoy hemos dado un paso importante, ya que hemos elegido a nuestros/as ekorepresentantes. ¡Estos/as estudiantes van a llevar adelante con gran ilusión el montón de actividades que vamos a organizar este año!


jueves, 5 de septiembre de 2019

BUELTAN JADA

Bagaude bueltan, kurtso hasiera prestatzen ilusioz beteta! Aurtengo EA21en proposamena plastikoen erabileran datza. Gai honi buruzko kontzientzatzioa izango da gure erronka nagusia, baina ez bakarra.
Ez uste, dena den, udan guztiz geldirik egon garela! gure ortutxoa pixka bat zaintzeko denbora ere atera dugu eta piperrak eta tomateak ditugu landaturik eta jada hazten. Hau bai irudi polita kurtsoa hasteko!











¡Ya estamos de vuelta, preparando el principio de curso llenos/as de ilusión! La propuesta de AE21 para este año gira en torno al uso de los plásticos. Nuestra pelea principal será la concienciación sobre este tema, pero no la única.
De todos modos, no creáis que hemos estado parados/as este verano. Hemos sacado tiempo para cuidar un poco de nuestro huerto y tenemos plantados tomates y pimientos, que ya están creciendo. ¡Qué bonita imagen para empezar el curso!