lunes, 16 de octubre de 2017

KRISPETA GOZO ETA OSASUNTSUAK

Aste honetan gure ikasleek krispetak prestatuko dituzte jolasaldirako. Eskolan bertan sukaldatuko dituzte eta erositakoak baino askoz osasuntsuagok izango dira, osagaiak kontrolatu ahal izango ditugulako.
Kolesterol maila kontrolatzeko oso egokia da artoa, eta B bitamina, fosforo eta magnesio ugari du.

Esta semana nuestros/as alumnos/as van a preparar palomitas para el recreo. Las van a preparar en el colegio y serán mucho más sanas que las compradas, ya que vamos a poder seleccionar los ingredientes.
El maíz es un alimento ideal para controlar el nivel de colesterol y es rico en vitamina B, fósforo y magnesio.

JOSKINTZA TAILERRA

Eskolan, "Auzoko Bihotzak" proiektutik, joskintza tailer polit bat antolatuko dugu, Bilboko Udaletxeak lagunduta. Tailer hau Iralako familia, auzokide eta lagunei zuzenduta egongo da. Hurbiltzen bazarete, zuen arropa zaharra berrerabiltzen ikasiko duzue, hauei bizi berri emanez. Urriak 20ean izango da, gure eskolan bertan, 16:30tik 18:00etara. Anima zaitezte!


Vamos a organizar en el colegio desde el proyecto "Corazones de Barrio"  y con la ayuda del Ayuntamiento de Bilbao, un bonito taller de costura. Estará dirigido a familias, vecinos y amigos de Irala. Si os acercáis, aprenderéis a reutilizar vuestra ropa vieja, dándole una nueva vida. Será el 20 de octubre, en el colegio, de 16:30 a 18:00. ¡Animaos!

viernes, 6 de octubre de 2017

FRUTA OSTIRALEAN

Gaurko fruta salmenta oso ondo joan da! Ikasle eta irakasleok ganoraz jan dugu "Elikadura osasuntsua" proiektutik ekarritako frutak. Sagarrak, laranjak eta bananak egon dira denontzako eta energiaz beteta jarraitu dugu gero eguna!

¡La venta de fruta de hoy ha ido muy bien! Los/as alumnos/as y los/as profesores/as hemos comido con muchas ganas las frutas que se han traído desde el proyecto "dieta saludable". Ha habido manzanas, naranjas y plátanos para todos/as !y hemos seguido luego el día llenos/as de energía!

jueves, 5 de octubre de 2017

ELIKADURA OSASUNTSUA BUELTAN DA

Aurten ere bueltan gaude pasa den kurtsoan hasitako Elikadura Osasuntsua proiektuarekin. Jarraituko dugu ogitarteko solidarioa edo jolasaldi osasuntsuak bezalako ekintzekin, hauetatik asko ikasi baitgenuen iaz.
Ostiral honetan bertan hasiko gara, denboraldiko frutaz gozatuz. Nahi dugu aurten ostiralero fruta edukitzea, nahiz eta beste errezeta osasuntsu ere landu. Anima zaitezte parte hartzera!






Este año volvemos con el proyecto Dieta Saludable que comenzamos el curso pasado. Seguiremos con actividades como el bocadillo solidario o los recreos saludables que nos han enseñado tanto el curso pasado.
Empezaremos nuestras actividades este viernes con disfrutando de la fruta de temporada. Este curso nos proponemos que la fruta esté presente todos los viernes, aunque eso no quita para que no podamos trabajar otras recetas saludables. ¡Animaos a participar!



miércoles, 27 de septiembre de 2017

BADITUGU EKO-ORDEZKARIAK




Gaur jolasaldian bilera bat egin dugu aurtengo eko-ordezkariak aukeratzeko. Boluntario pila agertu dira parte hartzeko gogoz! Oso talde majoak antolatu ditugu eta zihur gaude ekintza asko aurrera aterako ditugula.










Hoy en el recreo hemos hecho una reunión para elegir a los Eco-representantes. ¡Han venido un montón de voluntarios/as con ganas de participar! Hemos organizado unos grupos muy majos y estamos seguros de que vamos a sacar adelante un montón de iniciativas.





miércoles, 20 de septiembre de 2017

PAGASARRIRA 3 DBHKOEKIN


Gaur 3. DBHko ikasleak Pagasarrira igo dira. Bidetik aurkitu dituzten zuhaitzen hostoak bildu dituzte eta lorediari buruz zerbait gehiago ikasi dute. izoztegi naturalak ere bisitatu dituzte eta beren antzinako erabilera ezagutu.





Hoy los alumnos de 3° de ESO han subido al Pagasarri. Por el camino han recogido hojas de los árboles que han encontrado y han aprendido algo más sobre la flora local. Han visitado también los neveros naturales y han conocido el uso que se les daba antiguamente.











lunes, 18 de septiembre de 2017

AZTERKOSTA ERAKUSKETA



Erakusketa bat dugu gure eskolan, Azterkostak ekarritakoa. Bertan ikasleek aukera dute gure itsasoetako garrantziaz ikasteko. Hormairudiei esker, informazio ugari jaso ahal dute eta hausnarketa interesgarria egin.










Tenemos una exposición en el colegio traída por Azterkosta. En ella los/as alumnos/as tienen la oportunidad de aprender sobre la importancia de nuestros mares y océanos. Gracias a los murales, pueden recoger información y hacer una interesante reflexión.




viernes, 15 de septiembre de 2017

BERRIRO MARTXAN

Kaixo guztioi!

Kurtso berria hasita, bueltan gaude Eskolako Agenda 21 proiektuari bizia emateko. Ekintza pilo dugu buruan aurten egiteko, eta benetan espero dugu hauek guztiak ilusioz aurrera eramatea.

¡Hola a tod@s!
Con el nuevo curso ya empezado, estamos de vuelta para dar vida al proyecto Agenda Escolar 21 del colegio. Tenemos un montón de ideas en la cabeza para llevar a cabo este año y esperamos sacarlas todas adelante con ilusión.

sábado, 1 de julio de 2017

KURTSO HONEN LABURPENTXOA

Kurtso hau bere amaierara heldu da, eta atzera begiratzeko momentua heldu zaigu. Gauza pilo egin dugu gure Eskolako  Agenda 21etik eta hauek guztiak gogoratzeko bideo labur bat prestatu dugu.

Uda on ona pasa denok eta datorren kurtsoan proiektu berriekin eta ilusio pila batekin bueltatuko gara!



Este curso ha llegado a su fin, y nos toca echar la vista atrás. Hemos hecho un montón de cosas desde nuestra Agenda 21 Escolar, y para recordarlas, hemos preparado un vídeo cortito.

¡Pasad tod@s un muy buen verano y el curso que viene volveremos con nuevos proyectos y un montón de ilusión!


lunes, 12 de junio de 2017

AIXERROTAKO IBILBIDEA

Gaur gure DBHko ikasle batzuek oso ibilbide polita egiteko aukera izan dute eguraldi atsegin baten laguntzaz.  Bidezabalen hasita eta kosta jarraituz,  Barinatxe hondartzaraino heldu dira. Bidetik Aixerrota eta Azkorri hondartza ikusteko aukera izan dute gauza askoren artean. Aldi berean, gizakiok itsasoan dugun eragina aztertzeko eta hausnartzeko momentu egokia izan da.






Hoy algun@s de nuestr@s alumn@s de ESO han tenido la oportunidad de hacer un bonito recorrido, con la ayuda de un tiempo agradable. Empezando en Bidezabal y siguiendo la costa, Han llegado a la playa de Barinatxe. Por el camino han podido ver Aixerrota y la playa de Azkorri entre otras muchas cosas. Al mismo tiempo, ha sido un buen momento para analizar el impacto que generamos los seres humanos en el mar y meditar sobre ello.

























viernes, 9 de junio de 2017

ORTUAN GAUZAK LANDATZEN UDARAKO

Gaur gure ortuan dena ondo antolatuta utzi dugu udarako eta tomatea eta kuiatxo landatu ditugu. Ea udak ere fruitu ematen duen!

Hoy en el huerto hemos dejado todo organizado y hemos plantado tomate y calabacín. ¡A ver si el verano también da sus frutos!


IRTEERA GEOLOGIKOA

Gaur Sopelanara joan dira DBHko 4. kurtsoko ikasleak. Irteera honen helburua inguruko ezaugarri geologikoen analisi bat egitea da.













Hoy los/as alumnos de 4º de ESO han ido a Sopelana. El objetivo de esta salida es hacer un análisis de las características geológicas del entorno.




miércoles, 7 de junio de 2017

IBAIALDEKO IRTEERA

DBHko 3. mailakoek IBAIALDEko irteera egin dute gaur. Gobela ibaira joan dira. Han inguruko egoeraren azterketa bat egin dute eta uraren kalitatea aztertu dute ibaiko puntu ezberdinetan.













Los/as alumnos/as de 3º ESO han participado hoy en la salida de IBAIALDE. Han ido al río Gobela. Allí han hecho un estudio del entorno y han analizado la calidad del agua en diferentes puntos.






jueves, 25 de mayo de 2017

KOLONBIAR ENPANADAK


Aste honetako hamaiketakorako kolonbiako enpanadak izan ditugu. Bi motatakoak prestatu dituzte: oilasko haragiaz eta haragi xehetuaz. Eta saltsa minarekin baita!














Para el hamaiketako de esta semana hemos tenido empanadas colombianas. Las han preparado de dos tipos: con carne de pollo y con carne picada. ¡Y también con salsa picante!










ALBAITARIARI BISITA

Bilboko Amor Misericordioso eskolako ikasle batzuek albaitari klinika bat bisitatu nahi zuten. Bisita baino lehen pentsamendu errutina bat egin zuten jakiteko zer zekiten gaiari buruz eta zer  inbestigatu behar zutena. Irteera eta gero, Power Point bat prestatu zuten interesgarrienak erakusteko eta KSI (Kolore-Sinbolo-Irudi) bat egin zuten. Azkenengoz, beste pentsamendu errutina bat bete zuten.Beren interesagatik sortu den esperientzia hau oso positiboki baloratzen dugu. Taldeko partaide bakoitzak parte hartu du beren ideiak eta hausnarketak jarriz.







Un grupo de alumnos y alumnas del centro Amor Misericordioso de Bilbao estaba muy interesado en visitar una clínica veterinaria. Antes de realizar la salida hicieron una rutina de pensamiento en la que plasmaron lo que ya sabían y lo que necesitaban investigar. Tras la salida, confeccionaron un Power Point donde plasmaron los momentos más interesantes de ésta y realizaron también un CSI (Color-Símbolo-Imagen). Finalmente, completaron la actividad con una nueva rutina de pensamiento. 
Valoramos muy positivamente esta experiencia que ha partido de sus intereses. Cada miembro del grupo ha participado en la medida de sus posibilidades aportando ideas y reflexiones.