miércoles, 30 de octubre de 2019

1. DBH BOLINTXUN

Irteera egin dugu gaur DBHko 1. mailakoekin Bolintxu bisitatzera. Eguraldi zoragarria aprobetxatuz, ibilalditxoa egin dugu naturaz gozatzeko eta aldi berean ikasleek ezagutu dezaten desagertzeko arriskuan dagoen ingurune hau. Salba dezagun Bolintxu!!!

Hemos hecho una salida con los/as alumnos/as de 1º de ESO para visitar Bolintxu. Aprovechando el maravilloso tiempo, hemos hecho una excursión para disfrutar de la naturaleza y al mismo tiempo para que los/as alumnos/as conozcan este entorno que está a punto de desaparecer. ¡Salvemos Bolintxu!





viernes, 25 de octubre de 2019

GEOLOGIA SOPELAN

Geologia mundu barnean murgildu gara gaur 4DBHko ikasleekin. Sopelako kostaldeko arrokak ikertu ditugu gauza harrigarriak aurkituz! Aprobetxatu dugu baita ere Azterkostako laginketa egiteko, uraren kalitatea aztertuz. Eta gaur izan dugun eguraldi zoragarria oso sorpresa atsegina izan da.





Nos hemos sumergido hoy en el mundo de la geología con los/as alumnos/as de 4º ESO. ¡Hemos estudiado las rocas de la costa de Sopela y hemos encontrado cosas que nos han dejado de piedra! Hemos aprovechado también para hacer el muestreo de Azterkosta, analizando la calidad del agua. Y el maravilloso tiempo que ha hecho hoy ha sido una sorpresa muy agradable.









lunes, 14 de octubre de 2019

PEÑAS NEGRASERA BISITA

DBHko 4. kurtsoko ikasleek urtero egiten dute txangoa Zugaztietara, hango iragan meatzaria ezagutzera. Pena bat da aurten hango putzu batek jario bat zuela eta nahiko hustuta zegoela. Hala ere, bisita oso interesgarria izan da, beti bezala eta asko ikasteaz gain oso egun polita pasatu dute ikasleek.




Los/as alumnos/as de 4º de ESO hacen todos los años la excursión a la Arboleda, a conocer el pasado minero de aquel lugar. Es una pena que este año por causa de un escape uno de los pozos estuviese casi vacío. Pero la visita fue tan interesante como siempre y además de aprender mucho, los/as alumnos/as pasaron un día estupendo.








viernes, 11 de octubre de 2019

ARTIGASEKO ZABORTEGIA

2 DBHko ikasleak egiten ari diren proiektuaren barruan, gaur Artigaseko zabortegia bisitatu dute. Han zabortegiaren funtzionamenduari buruz ikasi dute eta birziklapenari buruzko ideia oso interesgarria entzun dituzte.

Dentro del proyecto que están haciendo los/as alumnos/as de 2º de ESO, hoy han ido a visitar al vertedero de Artigas. Allí han aprendido sobre el funcionamiento del vertedero y han escuchado ideas muy interesantes sobre el reciclaje.



jueves, 10 de octubre de 2019

PROIEKTUAK NATURAREN ALDE

Gaurko egunean hasi da DBHn aurtengo lehen proiektua. Kurtso bakoitzak gai baten inguruan antolatu du bere hurrengo asteetako lana. Gogor egingo dute lan, bai taldeka eta baita bakarka ere. Ikertu, esperimentuak egin, eztabaidatu... azkenenean beren emaitzak  aurkezteko eta pilo ikasteko ere!
Lehengo mailako ikasleak hasiko dira urari buruz lan egiten "ura: the liquid gold" lelopean. Beren proiektua egiten duten bitartean, ura aurrezten eta ondo erabiltzearen garrantziari buruz ikasiko dute.
Bigarren mailako ikasleek, berriz birziklapenaren inguruan egingo dute bere proietkua, EA21en aurtengo leloa hartuta: "Plastikorik gabe, askoz hobe!". Gaur auzoko edukiontzietara jeitsi dira bakoitzean zer bota behar duten ikastera. Aste batzuk barru ikusiko dugu zer emaitza duten proiektu hauek...

Hoy han empezado en la ESO los primeros proyectos de este año. Cada curso ha organizado su trabajo de las próximas semanas en torno a un tema concreto. Trabajarán duro, tanto en grupo como individualmente. Investigarán, experimentarán debatirán... para finalmente presentar sus resultados y aprender un montón en el proceso.
Los/as alumnos/as de Primero empezarán a trabajar sobre el tema del agua, bajo el lema "ura: the liquid gold". Mientras hacen su proyecto, aprenderán sobre la importancia de ahorra agua y utilizarla con sensatez.
Los/as alumnos/as de Segundo, por su parte van a hacer un proyecto sobre el reciclaje basándose en el lema de EA21 de este año: "Plastikorik gabe, askoz hobe!". Hoy han bajado a los contenedores del barrio para aprender qué se recicla en cada uno. Dentro de unas semanas veremos que resultados dan estos proyectos...




lunes, 7 de octubre de 2019

AURTEN ERE, TOPERA EUSKAL PRODUKTUEKIN

Aurten ere gure DBHko 2. mailako ikasleak Kalitatea Topera! programan parte hartu dute. Eguraldi zoragarria aprobetxatuz, euskal behi okela, txakolingintza eta tomateen hazkuntzaz ikasi zuten. Ikusitako eta ikasitako gauzen artean egon ziren berotegietan tenperatura eta hezetasuna nola kontrolatu, mahatsetan nola neurtu emango duten alkohola... eta behi baten intseminazio artifiziala ikusteko aukera ere izan zuten!







Este curso también los/as alumnos/as de 2º ESO han participado en el programa de Kalitatea Topera! Aprovechando el fantástico tiempo que hacía, aprendieron sobre la carne de vacuno de Eusko Label, la producción de txakoli y el cultivo de tomates. Entre las cosas que vieron y aprendieron estaban el control de la temperatura y la humedad en los invernaderos, cómo medir el nivel de alcohol que las uvas van a producir... ¡ y tuvieron también la oportunidad de ver la inseminación artificial de una vaca!





jueves, 3 de octubre de 2019

BADITUGU EKO ORDEZKARIAK!

Bagoaz pixkanaka kurtsoa antolatzen, eta gaur hurrats inportantea eman dugu,
eko ordezkariak aukeratu baititugu. Ikasle hauek aurrera eramango dituzte ilusio handiz aurten antolatuko ditugun hamaika ekintza!

Ya vamos organizando el curso poco a poco y hoy hemos dado un paso importante, ya que hemos elegido a nuestros/as ekorepresentantes. ¡Estos/as estudiantes van a llevar adelante con gran ilusión el montón de actividades que vamos a organizar este año!


jueves, 5 de septiembre de 2019

BUELTAN JADA

Bagaude bueltan, kurtso hasiera prestatzen ilusioz beteta! Aurtengo EA21en proposamena plastikoen erabileran datza. Gai honi buruzko kontzientzatzioa izango da gure erronka nagusia, baina ez bakarra.
Ez uste, dena den, udan guztiz geldirik egon garela! gure ortutxoa pixka bat zaintzeko denbora ere atera dugu eta piperrak eta tomateak ditugu landaturik eta jada hazten. Hau bai irudi polita kurtsoa hasteko!











¡Ya estamos de vuelta, preparando el principio de curso llenos/as de ilusión! La propuesta de AE21 para este año gira en torno al uso de los plásticos. Nuestra pelea principal será la concienciación sobre este tema, pero no la única.
De todos modos, no creáis que hemos estado parados/as este verano. Hemos sacado tiempo para cuidar un poco de nuestro huerto y tenemos plantados tomates y pimientos, que ya están creciendo. ¡Qué bonita imagen para empezar el curso!









jueves, 27 de junio de 2019

UDA HELDU DA!

Heldu da jada kurtso amaiera eta udako opor zoragarriak pasatuko ditugu denok seguru. Baina ez ahaztu udan ere naturarekiko arreta eta maitasuna zababaltzen joaten zareten lekura joaten zaretela!

Kurtsoan zehar EA21 barruan aurrera eraman ditugun ekintzen bideotxo bat duzue hemen. Uda ona pasatu, bihotz bihotzez!

Ha llegado ya el final de curso y seguro que todos/as pasaremos un verano maravilloso. ¡Pero no os olvidéis de transmitir el cuidado y el amor por la naturaleza vayáis donde vayáis!

Aquí tenéis un vídeo con las actividades que hemos hecho durante el curso dentro de AE21. ¡Os deseamos de corazón que paséis un buen verano!


miércoles, 19 de junio de 2019

KURTSOKO AZKEN UZTA

Ortua udako oporretarako prestatzen ari gara, eta txukuntzen dugun bitartean, azken oparitxuak eman dizkigu. benetako pinta gozoa dute barazki hauek!

Estamos preparando el huerto para las vacaciones de verano y mientras lo arreglamos, nos ha dado los últimos regalos. ¡Qué buena pinta tienen estas hortalizas!



viernes, 7 de junio de 2019

EUSKAL KOSTALDEKO GEOPARKEA

Euskal Geoparkearen flyscha ezagutu dugu begibistan. Itsas-ibilbide gidatua, gure planetari buruzko liburu osoa irakurtzen ingurune zoragarri honetan.

Hoy hemos conocido de primera mano el flysch del euskal geoparkea. Una visita marítima guiada, en la que hemos leído el libro que nuestro planeta nos ofrece en este precioso lugar.




martes, 28 de mayo de 2019

URAZAK BILTZEN

Gure ortuak opariak ematen jarraitzen du. Gaur marrubi batzuk eta "Lollo gorria" motatako uraza batzuk bildu ditugu. Entsalada gozo-gozoak egingo ditugu hauekin!

Nuestro huerto sigue ofreciéndonos regalos. Hoy hemos recogido unas fresas y unas lechugas de la variedad "lollo rojo". ¡Vamos a hacer unas ensaladas riquísimas con estas!



martes, 21 de mayo de 2019

IBAIALDE 2019

Aurten ere gure ikasleek Ibaialde programan parte hartu dute. DBHko 3. mailakoak Bolintxu aldera joan dira laginketak egiteko eta hango ingurugiro paregabeaz gozatzeko.

Este año también, nuestros/as alumnos/as han participado en el programa Ibaialde. Los/as de 3º de ESO han ido a Bolintxu ha realizar los muestreos y a disfrutar de ese entorno inigualable.








viernes, 10 de mayo de 2019

MARRUBI GEHIAGO!!!

Bigarren aldiz jaitsi gara marrubien bila gaur... eta hau bai uzta ederra!!! Pilo jaso ditugu eta goxo-goxoak daude!!! Benetan eskuzabala da gure ortua.

Hemos bajado hoy por segunda vez a por fresas..¡¡¡ y qué cosecha más maja!!! ¡¡¡Hemos recogido un montón y están buenísimas!!! Nuestro huerto es realmente generoso.





lunes, 6 de mayo de 2019

HAUR HEZKUNTZA ORTUAN

Kurtso honetako 3. proiektua hasi dute gaur Haur Hezkuntzako umetxoek. Proiektu honen barruan ortuen funtzionamendua eta garrantziari buruz ikasiko dute eta, noski, gure ortutxora joan dira hasierako erronka betetzera. Bertan txorimalo ederra ezagutzeko aukera izan dute.

Los/as niños/as de Educación Infantil han empezado hoy el tercer proyecto. En este proyecto van a aprender sobre el funcionamiento y la importancia de los huertos y, claro, han ido a nuestro huerto a realizar el desafío inicial. Allí han tenido oportunidad de conocer a una preciosa espantapájaros.