martes, 7 de marzo de 2017

GARRAIO PUBLIKOAK EZAGUTZEN

Gure Lehen Hezkuntzako seigarren mailako ikasleak bisitan joan ziren garraio publiko ezberdinak ezagutzera eta erabiltzen ikastera. Bisita hau kontsumo arduratsuaren hezkuntza programari esker burutu dugu.

Nuestros/as alumnos/as de sexto curso de Educación Primaria fueron de visita a conocer y a aprender a utilizar los diferentes transportes públicos. Esta visita la hemos podido realizar gracias al programa de Educación en el consumo responsable.

viernes, 3 de marzo de 2017

BIRZIKLAPEN TAILERRA



Gaur gure eskola bisitatu dute udaletxetik etorritako "Bilbao Birziklapena" Birziklapen tailerrekoek eta D.B.H. 4. mailako ikasleekin, bi saio interesgarri izan dituzte hondakinen eta hauen ondorengo birziklapenaren inguruan.
Hoy los/as responsables del ayuntamiento del Taller de Reciclaje de "Bilbao Birziklapena" han visitado nuestro colegio y han realizado con los/as alumnos/as de 4º de E.S.O. dos inteserantes sesiones acerca de los residuos y su posterior reciclaje.



viernes, 24 de febrero de 2017

BIRZIKLATUTAKO ARTELANAK

Lehengo Hezkuntzako bigarren kurtsoko ikasleek plastikozko goilara batzuk eta beste materiala erabili dute artelan poli-polit batzuk egiteko.

Los/as alumno/as de segundo curso de Educación Primaria han utilizado unas cucharas de plástico y algún otro material para hacer unas bonitas obras de arte.



jueves, 23 de febrero de 2017

OGI MOTAK

Ogia karbohidrato ugari dituen elikagai bat da. Hezurren formakuntzan parte hartzen duten fosoforo eta kaltzio B taldeko bitamina eta mineralak,burdina, magnesioa eta potasioa ere ematen dizkigute. Fibradun eta integral ogietan fibra lortzen dugu, bihotzeko gaixotasunak eta idorreria saihesteko. Gure DBHko laugarren kurtsoko ikasleek bihar salduko dituzten ogitarteko eta sandwichak ogi arrunta, integral eta zerealdunarekin eginda egongo dira, ikaslek guztiek daztatu eta ezagutu ahal ditzaten funtzesko elikagai honen barietateak.


El pan es un alimento rico en hidratos de carbono, aporta vitaminas (Grupo B) y minerales como el fósforo y el calcio, encargados de la formación de los huesos, además del hierro, magnesio o potasio. En el caso del pan integral y del de fibra nos aportan fibra que ayuda a evitar enfermedades cardio vasculares y el estreñimiento.
Los sandwiches y bocadillos que venderán mañana los/as alumnos/as de 4º de ESO estarán elaborados con pan normal, integral y de semillas para que los/as demás alumnos/as puedan probar y conocer las distintas variedades de este alimento tan esencial.

miércoles, 22 de febrero de 2017

TXOKO BERDEA

Gure eskolako txoko berdean gure ikasleek Agenda 21etik bidali nahi ditugun mezuak modu ikusgarri eta erakargarrian ipintzen dituzte. Orain berriztatzen ari gara gure txokoa eta bertan semaforo batez eskatzen dugu denek gelditu eta pentsa dezaten momentu batez gure ingurugiorarekin zerikusia duten arazoetan. Oraingoan ikustarazi nahi dugun gaia birziklapena da.
STOP-PENTSATU-RECICLA!











Nuestros alumnos exponen el txoko berdea de modo atractivo y vistoso aquellos mensajes que queremos transmitir desde Agenda 21. Ahora estamos renovando el txoko y pedimos por medio de un semáforo que todos/as se paren un momento y piensen en problemas relacionados con el medioambiente. El tema que queremos hacer visible ahora es el reciclaje.

STOP-PENTSATU-RECICLA!



martes, 21 de febrero de 2017

GURE LIMOIONDOAK FRUTU EMAN DU

Egun hauetan gure ortutxoaren garbiketan gaude murgildurik. Bada landatutakoa jasotzearen momentua, eta dena prestatu nahi dugu hurrengo ereitzarako. Horretan genbiltzala ikusi genuen atzo gure limoiondo handiak, potto batean txiki-txiki etorri zena eta zeharo hazi egin denak, bere lehen limoia eman duela. Hau bai poza!

Estos días andamos ocupados limpiado nuestro huerto. Es el momento de recoger lo plantado y queremos preparar todo para la próxima siembra. En ello andábamos ayer cuando vimos que nuestro limonero grande, que llego pequeñito en una maceta y ha crecido un montón desde entonces, ha dado su primer limón. ¡Menuda alegría nos ha dado!

lunes, 20 de febrero de 2017

SOLIDARITATEARI GURE APURRA EMATEN

Gure Ama Esperanzaren egunean antolatu genuen ogitarteko solidarioan umeek eta irakasleek ganoraz eta gosez hartu zuten parte. Egun horretan ere Bingo solidarioa antolatu genuen, eta honi guztiari Agate Deuna egunean lortutakoa gehitzen badiogu, 347 euro lortu egin ditugu guztira. Diru hau ongintzazko ekintzetarako emango dugu.


Los/as alumnos/as y profesores/as del colegio participaron con ganas y hambre en el bocata solidario que organizamos el día de nuesta Madre Esperanza. Ese mismo día también organizamos el Bingo solidario y, si a todo esto sumamos lo recaudado el día de Santa Águeda, hemos conseguido 347 euros. Destinaremos este dinero a ayudas benéficas.


jueves, 16 de febrero de 2017

SANDWICHAK JOLASALDIAN

Biharko jolasaldian, DBHko 4. kurtsoko ikasleek barazki sandwich gozo-gozoak salduko dituzte.
Sandwich hauek oso egokiak dira gure elikaduran kaloria gutxi eta nutriente asko ematen dizkigutelako.
Aukeratu behar dugun lehenengo gauza ogi mota da. Honek karbohidratoak emango dizkigu. Gero, bitamina eta gatz mineral iturri bezala, uraza eta tomatea jarriko dizkiogu. Azkenik, proteinak jarriko ditugu. Horretarako arrautz egosia erabiliko dugu. Ongailu bezala light maionesa jarri ahal dugu.


Mañana viernes 17 los alumnos/as de 4º de ESO venderán durante el recreo deliciosos sándwiches vegetales.
Los sándwiches vegetales son muy buenos en nuestra alimentación porque nos aportan pocas calorías y muchos nutrientes.
Lo primero que debemos elegir es el tipo de pan, el cual nos aporta los hidratos de carbono. Le vamos a añadir, como fuente de vitaminas y sales minerales, lechuga y tomate. Por último, pondremos las proteínas. Para ello utilizaremos huevo cocido. Como aliño usaremos un poquito de mayonesa light.


martes, 14 de febrero de 2017

AREITZ SORORA BISITAN

Gure DBHko lehen mailako ikasleek Areitz Soroa baserrira joan dira bisitan. Han gauza interesgarri mordo ikasi dute eta primeran pasatu dute baita ere. Ogia eta sagardoa nola egiten diren ikusi dute eta haiek ere beren ogitxoa eta sagar zukua egiteko aukera izan dute. Geroago, hango abereei bisita egin diete eta hauen zainketari buruz ere ikasi egin dute. Primerako txangoa izan da hau!

Nuestros/as alumnos/as de primer curso de ESO han ido de visita al baserri Areitz Soroa. Allí han aprendido un montón de cosas interesantes y además se lo han pasado de maravilla. Han visto cómo se hacen el pan y la sidra y han tenido la oportunidad de preparar su propio panecillo y su vaso de zumo de manzana. Luego, han visitado a los animales que viven allí y han aprendido sobre el cuidado de estos. ¡Ha sido una excursión fantástica!


jueves, 2 de febrero de 2017

BEHAKETAK FENOLOGIARAKO

Hauek dira ikasleek hilabete honetan egin dituzten argazki batzuk fenologia proiektua burutzeko.



Aquí tenéis algunas de las fotos que han hecho los/as alumnos/as este mes para el proyecto de fenología.



SOLLANOKO ARAZTEGIRA BISITA

Gure eskolako ikasleak Sollanoko araztegira joan dira bisitan. Gure etxeetara heltzen den urak jasan behar duen prozesu osoa ikusi ahal izan dute eta honekin batera urak duen garrantzia eta kontsumo arduratsu baten eragina aztertzeko aukera izan dute.

Nuestr@s alumn@s han ido de visita a la depuradora de Sollano. Han podido ver todo el proceso que sufre el agua que llega a nuestras casas y al mismo tiempo han tenido la oportunidad de analizar el impacto positivo de un consumo responsable y aprender la importancia del agua.

                    ARGAZKIAK

            



jueves, 19 de enero de 2017

ZERBEN UZTA BILDU DUGU

Gaur gure ortutik urrian landatutako zerbak bildu ditugu. Hauek bai direla ale ederrak!!!

Hoy hemos recogido de nuestro huerto las acelgas que plantamos en octubre. ¡Estos sí que son unos ejemplares hermosos!




martes, 17 de enero de 2017

ERRIBERA MERKATUA

DBHko 2. kurtsokoek Erribera Merkatuan egon dira, elikadura jasangarriari buruz gehiago  ezagutzeko.

Los alumnos de 2º de ESO han visitado el Mercado de la Ribera, para ampliar los conocimientos sobre la alimentación sostenible.

jueves, 12 de enero de 2017

BIHAR ESNEA ETA GAILETAK HARTUKO DITUGU JOLASALDIAN

Biharko jolasaldian DBHko 4. kurtsokoek esnea kolakaorekin eta gailetak salduko dituzte. Neguko eguraldi hotzaren aurkako janari ezin hobea!

Durante el recreo de mañana, los alumnos de 4º de ESO van a vender leche con colacao y galletas. ¡Un alimento inmejorable para combatir el frío del invierno!


martes, 10 de enero de 2017

GABONETAKO BOKATA SOLIDARIOA

Pasa den Gabonetako bokatekin 307 euro batu ditugu! Diru hau kurtso amaieran ongintzazko ekintzetarako erabiliko dugu.

¡Con los bocatas de las pasadas Navidades hemos recaudado 307 euros! Este dinero lo destinaremos a final de curso a causas benéficas.