jueves, 27 de abril de 2017
ESKOLARTEKO FOROA
Gaur Otxarkoagako hiritar zentroan bildu gara eskolarteko foroan parte hartzeko. Han entzun ditugu udaletxetik emandako erantzunak pasa den kurtsoan aurkeztutako proposamenei. Geroago jardunaldi tekniko bat egon da, "nola prestatu klima aldaketarako gure osasuna hobetuz" izenburukoa. Jardunaldi hau hiriko ingurumen osasun eta higiene saileko burua den Ramón Aldámiz Etxebarriak, eta ingurumen zuzendari ordea den Enrique Rincónek aurkeztu dute. Azkenengoz taldeko lan dinamika batzuetan hartu dugu parte, udal foroan aurkeztuko dituzten proposamen eta konpromesuak lehenesteko.
Nos hemos reunido en el centro cívico de Otxarkoaga para participar en el foro interescolar. Allí hemos escuchado las respuestas del ayuntamiento a las propuestas presentadas el curso pasado. Después ha habido una jornada técnica sobre cómo prepararnos para el cambio climático mejorando la salud, de la mano de Ramón Aldámiz Etxebarria, jefe de subarea de sanidad ambiental e higiene urbana, y Enrique Rincón, subdirector de medioambiente. Después hemos llevado a cabo unas dinámicas de grupo para priorizar las propuestas y compromisos a presentar en el foro municipal.
miércoles, 26 de abril de 2017
GOSARI OSASUNTSUA, KULTURARTEKOA ETA JASANGARRIA
Gaur goizean ikasle eta irakasleek elkarrekin gosaldu dute klaseetan antolatu dugun gosarian. Ahalik eta osasuntsuen izan da, talde bakoitzean elikagai talde garrantsitsuak agertataraziz. Aldi berean ikasleek ilusio handiz ekarri dituzte beren herrietako jaki desberdinak, kulturartekotasuna bultzatuz. Azkenengoz, ahalik eta hondakin gutxien sortu ditugu: ikasleek katiluak eta goilarak etxetik ekarri dituzte eta janariak berrerabili ahal diren"tupper"etan ekarri dituzte.Hona hemen ikasleek ekarritako jakien adibide batzuk: gazta enpanada eta sonso (Boliviakoak), chocolo arepa, pandebono eta almohabana, (Colonbiakoak), Paraguaiar tortila eta mbejua (Paraguaikoak), Llapingachoak eta banana pastela
(Ecuadorekoak)...
Hoy a la mañana los/as alumnos/as y profesores/as hemos desayunado juntos/as en el desayuno que hemos organizado en las clases. Hemos hecho este desayuno lo más saludable posible, haciendo presentes en cada grupo los tipos principales de alimentos. Al mismo tiempo, los/as alumnos/as han traído con gran ilusión diferentes alimentos típicos de sus países de origen para promover la interculturalidad. Por último, hemos generado los menos desperdicios posibles: los/as alumnos/as han traído las tazas y las cucharas de casa y han traído la comida en "tuppers" reutilizables.
He aquí algunos ejemplos de `platos que han traído los/as alumnos/as: empanada de queso y sonso (de Bolivia) arepa de chocolo, pandebono
y almohabana (de Colombia) tortilla paraguaya y
mbeju (de Paraguay) llapingachos y tarta de
plátano (de Ecuador)...
viernes, 7 de abril de 2017
KALITATEA TOPERA
DBHko bigarrren kurtsoko ikasleak Kalitatea Topera programan parte hartzen ari dira. Klasean lan egin dute ikasteko Euskadin ekoiztutako produktuen balioei buruz, eta txangoetan ikusteko aukera dute prozesu guztia elikagai hauek gure mahaietara heldu ahal izateko. 2.Ako ikasleek apirilak 6 izan dute irteera eta 2Bkoek maiatzak 2an.Los alumnos de segundo curso de ESO están participando en el programa Kalitatea Topera. Han trabajado en clase para aprender sobre las cualidades de los productos elaborados en Euskadi, y en las excursiones tienen la oportunidad de ver todo el proceso para que estos alimentos puedan llegar a nuestras mesas. Los alumnos de 2A han tenido la salida el día 6 de abril y los de 2B el 2 de mayo.
miércoles, 5 de abril de 2017
LH EROSKIN
Ikasturte honetan 5. mailako ikasleek "Hazteko Energia" Elikadura eta ohitura osasungarriei buruzko heziketa programan parte hartu dute.Programa honekin haurrak eta haien familiak ohartarazi ahal izan ditugu egoki elikatzeak eta bizi-ohitura osasungarriak izateak duen garrantziaz.
Bizimodu osasungarria eta jokaera arduratsuak garateko neurriak hartu zein indartu, baita arriskutsuak izan daitezkeen ohiturei aurrea hartzeko ezaguera.
Durante este curso, los/as alumnos/as de 5º curso de Primaria han participado en el programa educativo sobre hábitos saludables "Hazteko Energia".
Con este programa hemos podido advertir a los/as niños/as y sus familias sobre la importancia de una alimentación sana y unos habitos de vida saludables.
Adquirir y reforzar medidas para desarrollar un modo de vida saludable y un comportamiento responsable, así como el conocimiento paraatajar costumbres que pueden llegar a ser peligrosas.
RECICLOWN
Lehen Hezkuntzari antzerkia etorri zaio. Antzerki honetan ikasi dute nola birziklatu behar dituzten gauza guztiak. Oso interesgarria izan da eta asko ikasi dute.Ha venido un teatro para Educación Primaria. Gracias a este teatro han aprendido como se recicla. Ha sido muy interesante y han aprendido
mucho.
martes, 4 de abril de 2017
GURE AGENDA 21 BANDEROLA
Badugu jarrita denek ikusteko gure Agenda 21 banderola. Harro-harro gaude eskolan denon artean ingurugiroaren alde egindako lanaz eta banderola hau, honen guztiaren erakusle ezin hobea da. Animo eta aurrera!
Ya tenemos colocada la banderola de Agenda 21 para que todo el mundo la vea. Estamos muy orgullosos del trabajo hecho entre todos a favor del medio ambiente, y esta banderola es el mejor exponente de todo esto. ¡Ánimo y adelante!
Ya tenemos colocada la banderola de Agenda 21 para que todo el mundo la vea. Estamos muy orgullosos del trabajo hecho entre todos a favor del medio ambiente, y esta banderola es el mejor exponente de todo esto. ¡Ánimo y adelante!
jueves, 30 de marzo de 2017
GAZTA OGITARTEKOAK
Gaurko jolasaldian gazta ogitartekoak izan ditugu. DBHko laugarren kurtsokoek gazta ondua, ahuntz gazta eta Philadelphia gazta erabili dute ogitartekoak egiteko, eta gozagarri ugari erabili dituzte gure hamaiketakoa interesgarriago egiteko: intxaurrak, oliba olioa eta tipula karamelizatua.Gazta, dieta mediterranear deritzon barruan oinarrizko elikagai bat da, proteina eta kaltzio antzeko mineral ugari dituelako. Kontuan izan behar dugu jaki honen gantz kantitatea. Kopurua handiagoa izango da gazta onduan gazta fresko edo beratzan baino. Ahuntz gazta aukera paregabea da laktosa eta kaloria kopuru gutxiago dituelako.
En el recreo de hoy hemos tenido bocadillas de queso. Los/as alumnos/as de cuarto de ESO han utilizado queso curado, queso de cabra y queso Philadelphia para preparar los bocadillos y han utilizado unos cuantos condimentos para hacer nuestro hamaiketako más interesante: nueces, aceite de oliva y cebolla caramelizada.
El queso es uno de los alimentos fundamentales dentro de la denominada dieta mediterránea, por su riqueza tanto en proteínas como en minerales tales como el calcio. Tenemos que tener en cuenta que el queso tiene un importante contenido graso, que es mucho mayor en los quesos curados que en los frescos o tiernos. El queso de cabra es una excelente opción, ya que contiene menos lactosa y es más bajo en calorías.
miércoles, 29 de marzo de 2017
BOLINTXURA TXANGOA
Gaur 2. DBHko ikasleek irteera polit bat egin dute Bolintxuko urjauziraino. Egun zoragarria izan dugu eta kirol egiteko eta naturatik hurbilago egoteko aukera izan dugu. Hara helduta, klasean ikasitako Masanobu Fukuoka biologo eta filosofoaren irakaspenak jarraituz, Nendo Dango izeneko buztin bolatxoak jaurti ditugu. Bolatxo hauek hazi batzuk daramatzate barruan, eta leku paregabe hartan hazteko aukera izango dute. Espero dugu hilabete batzuk barru bueltatzea, ikusteko lortu dugun aurrera eramatea gure proiektua!
Hoy los/as alumnos/as de 2º de ESO han hecho una bonita salida hasta la cascada de Bolintxu. Ha hecho un día maravilloso y hemos tenido oportunidad de hacer deporte y estar más cerca de la naturaleza. Cuando hemos llegado allí, aplicando las enseñanzas del biólogo y filósofo Masanobu Fukuoka que hemos aprendido en clase, hemos lanzado unas bolitas de barro que tienen por nombre Nendo Dango. Estas bolas llevan unas semillas dentro, que tendrán la oportunidad de crecer en aquel lugar tan espectacular. ¡Esperamos volver en unos meses para ver si ha salido adelante nuestro proyecto!
lunes, 27 de marzo de 2017
NENDO DANGO
Egun hauetan 2. DBhko ikasleak Masanobu Fukuoka filosofo eta biologoari buruz egon dira ikasten. Euskara arloan testu bat landu dute gizon honi buruz, eta kimika klasean bere proposamenetako bat aurrera eraman dute: Nendo dango bolatxoak.Bolatxo hauek buztinez egiten dira eta beren barruan hazi batzuk ipini ditugu. Behin mendian botata, haziek aukera izango dute hazteko bolatxoen barruan babestuta. Fukuokak proposatzen zuen metodo hau ereiteko errazago eta lurrarengan jatorrago den alternatiba bat bezala.
Durante estos días los/as alumnos/as de 2º de ESO han estado aprendiendo sobre el filósofo y biólogo Masanobu Fukuoka. En las clases de euskara han trabajado un texto sobre este hombre y en las clases de química han llevado a cabo una de sus propuestas: las bolas Nendo dango.Estas bolas se hacen con arcilla, y dentro hemos puestos unas semillas. Cuando las lancemos en el monte, las semillas tendrán oportunidad de crecer protegidas dentro de las bolas. Fukuoka proponía este método de siembra como una alternativa más fácil y menos agresivo con la tierra.
domingo, 26 de marzo de 2017
KLIMARI BURUZ IKASTEN
DBHko lehenengo mailako ikasleak gure planetako klima desberdinei buruz ikasten ari dira. Lan polit bat ari dira egiten taldeka hiri desberdinetako klimogramak eginez eta klima ezberdinen kokapena zehaztuz. Honi guztiari buruz gehiago jakiteak lagunduko digu klima aldaketarekin dugun arazoa hobe ulertzen eta denon artean irtenbideak bilatzen.
Los/as alumnos/as de primer curso de ESO están aprendiendo sobre los diferentes climas de nuestro planeta. Están haciendo un bonito trabajo por grupos dibujando los climogramas de diferentes ciudades y concretando la distribución de los diferentes climas. Saber más sobre todo esto nos ayudará a entender mejor el problema del cambio climático y a buscar soluciones entre todos/as.

Los/as alumnos/as de primer curso de ESO están aprendiendo sobre los diferentes climas de nuestro planeta. Están haciendo un bonito trabajo por grupos dibujando los climogramas de diferentes ciudades y concretando la distribución de los diferentes climas. Saber más sobre todo esto nos ayudará a entender mejor el problema del cambio climático y a buscar soluciones entre todos/as.

jueves, 23 de marzo de 2017
PORRUEN UZTA
Beste uztatxo bat lortu dugu gure ortutxo txikian! Oraingo honetan porruak bildu ditugu.
¡Tenemos otra cosecha de nuestro huerto! En esta ocasión hemos recogido los puerros.
¡Tenemos otra cosecha de nuestro huerto! En esta ocasión hemos recogido los puerros.
miércoles, 22 de marzo de 2017
LABORATEGIAREN BIODIBERTSITATEA HANDITUZ!

Gaurko egunean zehar DBHko ikasle batzuek laborategian lan egiten ibili dira. Laborategia txukundu dute eta behin hori bukatuta landare ezberdinen haziak erein dituzte (ekiloreak, tomateak, alberjinia, ziza ilun-hankahorixka, margarita eta hainbat gauza gehiago) gure laborategiko biodibertsitatea handitzeko eta hazten direnean ortuan landatu ahal izateko.

A lo largo del día de hoy, algunos alumnos de ESO han estado trabajando en el laboratorio. Han ordenado todo el material y luego han sembrado semillas de diferentes plantas (girasol, tomate, berenjena, capuchina, margarita y otras muchas). De este modo, han ampliado la biodiversidad de nuestro laboratorio y cuando crezcan podremos trasplantar todas estas plantas en nuestro huerto.
martes, 21 de marzo de 2017
ALDAKETA KLIMATIKOA LANTZEN
DBHko klaseetan aldaketa klimatikoa lantzen ibili dira azkenengo asteetan. Lan hau guztia osatzeko, Iberdrolak antolatutako tailertxo batean hartu dute parte ikasleek. Ikasitako guztia laburbildu dute eta ingurugiroarekiko konpromesuak sinatu ditugu.
Durante las últimas semanas, hemos estado trabajando el cambio climático en la clases de ESO. Para completar todo este trabajo, los/as alumnos/as han participado en unos talleres organizados por Iberdrola. Han resumido todo lo aprendido y hemos firmado unos compromisos para respetar y ayudar al medioambiente.
CO2
Gaur klasean ikasleek esperimentu erraz baina interesgarri bat egin dute: Erreakzio batek sortzen duen CO2a erabili dute puxika batzuk puzteko. Modu praktikoan ikastea askoz dibertigarriagoa da!
Hoy en clase los/as alumnos/as han hecho un experimento fácil pero muy interesante: Han utilizado el CO2 producido en una reacción para inflar unos globos. ¡Aprender practicando es mucho más divertido!
Hoy en clase los/as alumnos/as han hecho un experimento fácil pero muy interesante: Han utilizado el CO2 producido en una reacción para inflar unos globos. ¡Aprender practicando es mucho más divertido!
lunes, 20 de marzo de 2017
DANBOR BIRZIKLATUAK
Lehen hezkuntzako ikasleek material birzkiklatuta erabili dute beren Txinari buruzko proiektuan danbor txinatarrak egiteko. Tapoiak eta gazta kutxatxoak erabili dituzte.
Suscribirse a:
Entradas (Atom)



























