viernes, 19 de noviembre de 2021

Ez dugu B PLANetarik!

 3. DCko ikasleek pasa den astean lan egin zuten proiektu batean, COP26 klima batzarrari buruz. "Ez dago B PLANetarik" izenburupean, informazio ugari jaso zuten eta buru belarri eztabaidatu zituzten gure planetaren arazoak. Lan-errutina ezberdinak erabili zituzten ("alderatu eta desberdindu", "lehen nekien eta orain badakit"...), egunkarien estrukturak landu zituzten berriak irakurriz eta solasaldi dialogikoak antolatu zituzten beren pentsamoldea aurkezteko.

Ikusita zein konplikatua den politikarientzat ados jartzea, eredu izan nahi dute ikasleek eta zenbait konpromiso adostu dituzte. Konpromiso hauetan, etxean eta eskolan egin ahal dituzten zenbait jokabide jaso dituzte, eta haien artean erabaki dute beren esku hartzea DBHko paperaren birziklapena. Astero, klaseetako paperontzietako papera jasoko dute, pisatu egingo dute eta edukiontzira eraman. Modu horretan, gastatzen dugun paperaren kontrola eramango dute, ikusteko zer neurri hartu ahal ditugun paperaren kontsumoa murrizteko. Ea gobernuek ikasten duten hauengandik eta lanari ekiten dioten!


Los/as alumnos/as de 3º DC trabajaron durante la semana pasada en un proyecto sobre la cumbre de COP26. Bajo el título de "No tenemos PLANeta B", se informaron sobre el tema y organizaron debates sobre los problemas que afectan a nuestro planeta. Utilizaron diferentes rutinas de trabajo ("compara y contrasta", "antes sabía y ahora sé"...), estudiaron el lenguaje periodístico mediante noticias reales y actuales y organizaron charlas dialógicas para exponer sus opiniones.

Visto lo complicado que resulta a los políticos ponerse de acuerdo, los/as alumnos/as han decidido dar ejemplo y han acordado una serie de compromisos. En estos compromisos recogen unas cuantas acciones que pueden llevar a cabo en casa y en el colegio, y entre estas han decidido encargarse del reciclaje del papel de la ESO. Cada semana recogerán el papel de las papeleras de las clases, lo pesarán y lo llevarán al contenedor. De ese modo, llevarán el control del papel que gastamos para ver qué medidas podemos tomar para reducir su consumo. ¡A ver si los gobiernos aprenden de ellos/as y se ponen manos a la obra!








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